Jaha, nu verkar google tro att man inte kan engelska nog för att kunna surfa på youtube. Är det någon som vet hur man permanent tar bort den jobbiga panelen högst upp om översättning som ploppar upp varje gång man öppnar en ny sida?
Jaha, nu verkar google tro att man inte kan engelska nog för att kunna surfa på youtube. Är det någon som vet hur man permanent tar bort den jobbiga panelen högst upp om översättning som ploppar upp varje gång man öppnar en ny sida?
Om man fyller i en gång att man inte vill ha översättning så dyker den inte upp fler gånger.
sen ett par dagar tillbaka kan jag inte spela upp videos längre i youtube. det funkar ett kort tag men sen hänger sig spelaren och börjar ladda - fastän hela videon är färdigladdad. Istället fortsätter den ladda i all evighet.
problem även på aftonbladet.se när den försöker ladda artikelkommentarer. laddar i all evighet.
Samma problem på en fantasy hockey-sida där chrome laddar på hur länge som helst när man köper/säljer spelare.
kommer upp en rund liten grej som tickar runt likt en klocka medan chrome laddar på alla dessa sidor.
nån som vet vad det kan bero på? har avinstallerat och installerat om chrome men problemet består. jobbigast är det på youtube iom att jag inte kan se videos längre då videon laddar klart men spelaren beter sig som om jag inte laddat klart videon
vad i helvete är translation för skitfunktion? nu blev jag ordentligt irriterad.
för det första:
1: chrome har någon skoj updatefunktion som inte går att välja bort. för oss dödliga så antas det att update görs via förfrågan, eller? tydligen inte.
2: genom skitfunktionen i #1 har jag helt plötsligt en förbannad jävla translationbar som ramlar ner hela jävla tiden. även om jag markerar "översätt inte ifrån svenska" så kommer skitbaren ner så fort ett ord på sidan inte är på svenska. på facebook och wikipedia är det horribelt.
vad gör jag för att bli av med den här skiten? tankar firefox?
vad i helvete är translation för skitfunktion? nu blev jag ordentligt irriterad.
för det första:
1: chrome har någon skoj updatefunktion som inte går att välja bort. för oss dödliga så antas det att update görs via förfrågan, eller? tydligen inte.
2: genom skitfunktionen i #1 har jag helt plötsligt en förbannad jävla translationbar som ramlar ner hela jävla tiden. även om jag markerar "översätt inte ifrån svenska" så kommer skitbaren ner så fort ett ord på sidan inte är på svenska. på facebook och wikipedia är det horribelt.
vad gör jag för att bli av med den här skiten? tankar firefox?
När den dyker upp har du längst till höger alternativ. Välj där att aldrig översätta från engelska.