Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-02, 17:36
Medlem
zxqs avatar
Skulle öppna en spotifylänk i Google Chrome och det kom upp en förfrågan om jag ville starta spotify eller inte, jag kryssade i "Kom ihåg detta val" och råkade i all hast klicka på Öppna Inte.
Hur kan jag återställa detta?!

Tack på förhand!
2010-05-02, 22:33
Medlem
cored321s avatar
Är det någon som vet ifall det finns en extension, eller något liknande för att ändra storleken på ui? (större tab, större "kryss" för att stänga flikar och likn),

Använder just nu en tablet dator, och chrome är riktig osmidigt då det är så krångligt att använda fingrarna för att scrolla, ny tab etc
2010-05-05, 21:01
Medlem
AquaRegias avatar
När man använder AdBlock+, hur skapar man ett filter som inte bara blockerar vissa bilder, utan även div'arna som bilderna ligger i?
2010-05-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [EcO]
Förstår inte att ni vågar köra Google Chrome! De lär ju skicka personlig information för att registrera och analysera varenda detalj folk håller på med när de surfar och sedan skicka vidare till diverse mystiska amerikanska myndigheter.
Av med foliehatten mister!
2010-05-06, 23:09
Medlem
Denmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Du hittar det i den extremt stora tråden Flashscript. Lägger till nedladdningslänk i slutet eftersom jag fortfarande inte lärt mig göra snygga länkar.
Om du vill ha det i firefox får du lägga till Greasemonkey, i Chrome behöver du inte göra något annat än att trycka på installera. Chrome har numer stöd för script inbyggt i webläsaren från början.
Tycker absolut du ska använda det, inte bara slipper du sidan när du klickar på länkar, du kan öppna bilder och filmer direkt i inlägget du läser utan att lämna flashback.

http://userscripts.org/scripts/show/71134

Kan ingen lägga upp en mirror? Kommer inte åt sidan.
2010-05-07, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Av med foliehatten mister!

Ja vafan - dom sparar bara info för egen användning - inte åt USAs regering. Google kommer styra världen tillslut jajj
2010-05-07, 15:01
Medlem
kan någon förklara för mig hur man gör så bokmärken i google chrome bara visar ikonen för hemsidan? Just nu har jag ikonen för mitt bokmärke sedan namnet på hemsidan t.e.x. Vill som sagt bara ha ikonen eftersom det tar mindre plats.

har sett att det går att ha, men vet inte hur man gör...
2010-05-07, 15:18
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anelsteko
kan någon förklara för mig hur man gör så bokmärken i google chrome bara visar ikonen för hemsidan? Just nu har jag ikonen för mitt bokmärke sedan namnet på hemsidan t.e.x. Vill som sagt bara ha ikonen eftersom det tar mindre plats.

har sett att det går att ha, men vet inte hur man gör...

Skapa ikonen. Högerklicka sen på den och välj "redigera". Där tar du helt enkelt bort texten högst upp (=det som ska stå bredvid ikonen).
2010-05-07, 15:20
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [EcO]
Förstår inte att ni vågar köra Google Chrome! De lär ju skicka personlig information för att registrera och analysera varenda detalj folk håller på med när de surfar och sedan skicka vidare till diverse mystiska amerikanska myndigheter.
Det är öppen källkod, så vad de skickar eller inte är ingen hemlighet.
Dina surfningsvanor är inte hemliga om du kör en annan webbläsare, utan det krävs lite ansträngning för att vara anonym då man surfar.

Chrome gör förvisso saker som att skicka det du skriver medans du skriver det i omnibar, precis som vilken AJAX sökruta somhelst.
Oroar den typen av funktionalitet dig rekommenderar jag SRWare Iron, som är en version med allt sådant avstängt:
http://www.srware.net/software_srware_iron.php
2010-05-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Skapa ikonen. Högerklicka sen på den och välj "redigera". Där tar du helt enkelt bort texten högst upp (=det som ska stå bredvid ikonen).

haha var inne där innan känner mig dum nu, tack iallafall
2010-05-08, 18:32
Bannlyst
Bara mig och min kompis Google Chrome inte funkar för?

Fick viruset från (Tryck inte) http://rlslog.net och sedan dess har inte chrome funkat. Är det därför eller är Chrome nere på något sätt? Firefox och IE fungerar som det ska.

Kod:
Webbsidan på http://microsoft.com kan ligga nere för tillfället eller kan ha flyttats permanent till en ny webbadress.

Mer information om felet
Nedan följer det ursprungliga felmeddelandet

Fel 102 (net::ERR_CONNECTION_REFUSED): Okänt fel.
Lika med andra webbsidor också.

NVM Fick det att funka.
http://www.walkernews.net/2008/11/07/how-to-configure-or-disable-google-chrome-proxy-server-settings-independently/
Senast redigerad av Knoot 2010-05-08 kl. 18:43.
2010-05-10, 10:38
Medlem
The_Insanes avatar
Finns det något tillägg som gör att man kan bara föra muspekaren över en tab så blir det den i fokus samt att man kan ställa in så varje gång man klickar på en länk till en annan hemsida så öppnas den i en ny flik?
Senast redigerad av The_Insane 2010-05-10 kl. 10:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in