Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-02, 13:47
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Flash är med i nya dev-versionen nu.

Lägg till: --enable-internal-flash för att aktivera.
Coolt, inte för jag ser syftet om jag har flash player installerat ?

missar jag något eller ?
2010-04-02, 22:12
Medlem
enstorstarks avatar
Är det bara jag som inte kan ladda upp filer på Zippyshare? Det händer ingenting när jag valt filen.
Har även problem med att ladda vissa sidor. Det fryser till och kan inte scrolla eller nått
2010-04-04, 01:29
Medlem
lanzers avatar
Varför kan inte Chrome visa .BMP filer direkt i webbläsaren som Firefox?

Sedan hittar jag inte vart man tar bort Translate alternativet i "Alternativ"?
2010-04-04, 05:28
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Varför kan inte Chrome visa .BMP filer direkt i webbläsaren som Firefox?

Sedan hittar jag inte vart man tar bort Translate alternativet i "Alternativ"?
Sluta använd bmp och använd något vettigt, som png. Mest riktat till folk som lägger upp bmp-filer.

Om du använder dev kan du inaktivera i Alternativ.
2010-04-05, 19:01
Medlem
Liradess avatar
Lyckats klicka bort "hem" knappen mellan pilarna och uppdatera. Eller om den var mellan uppdatera och spara sidan? Iaf. Den är borta. Hur får man tillbaka den?
2010-04-05, 19:10
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lirades
Lyckats klicka bort "hem" knappen mellan pilarna och uppdatera. Eller om den var mellan uppdatera och spara sidan? Iaf. Den är borta. Hur får man tillbaka den?
Kollat Alternativ?
2010-04-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Coolt, inte för jag ser syftet om jag har flash player installerat ?

missar jag något eller ?

Man slipper uppdatera Flash själv.
2010-04-05, 22:54
Medlem
Hur lägger man till en miniatyr själv i "snabbval"? Hittar ingen inställning...
2010-04-05, 23:10
Medlem
På senare tid har jag tyckt att Chrome har blivet lite slöare, kan vara för att man nu har Dev med adblocker o.s.v. Men så gjorde jag test mellan firefox och Chrome och gick in på Facebook som ibland tar evigheter. Chrome laddar än så länge lite snabbare, så trots att det uppenbart har blivet slöare så är det fortfarande snabbare än ff.

Adblock här på fb är lite irriterande, man får ta bort alla sökvägar till bilderna manuelt. Tillslut så går det finfint att kolla runt här utan några Ads. Vad säger man, google har verkligen lyckats gör mig nöjd men jag ser många saker de måste förbättra!
2010-04-05, 23:49
Medlem
Mitt Chrome (ver. 4.1.249.1042) har fått fnatt. Det funkade ruggigt snabbt i början men nu när jag öppnar en ny flik med aftonbladet.se eller tv.nu så försöker den ladda i oändlighet utan att ngt händer. Jag blockerar flash-innehåll. Det borde väl inte ha med saken att göra ?

Är det ngn som har liknande erfarenhet eller vet hur man löser det ?
2010-04-06, 14:01
Medlem
Fortfarande sparar inte GC zoom-värdena. Det är ju totalt meningslöst med en browser utan denna funktion. Undrar om Google vill att så få som möjligt använder deras browser.

edit: I betan finns sparning av sajtzoom. Nu behöver jag bara kunna avaktivera animerade GIF så byter jag ut FF.
Senast redigerad av Lanix 2010-04-06 kl. 14:12.
2010-04-06, 15:16
Medlem
GustNs avatar
Funkar GC för er? Funkade perfekt igår men idag när jag slog på datorn får jag inte upp någon sida med GC, blir bara helt vitt. IE funkar och likaså msn etc, så nå fel med internet annars har jag inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in