Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-08, 21:22
Medlem
jEffes avatar
Ska testa Googles webbläsare ett tag nu Hoppas ni får till några bra script

Fattar inte hur man får scripten att fungera med greasemetal :S
Senast redigerad av jEffe 2008-10-08 kl. 21:26.
2008-10-10, 13:48
Medlem
MikaelaHs avatar
Nu har jag kört alla möjliga webbläsare, och utav alla tycker jag att Google's verkar vettigast. Men jag fattar inte varför man knappt kan kolla på youtube-klipp förrän det börjar hacka sjukt mycket och det hela får avslutas. Hatar att behöva använda explorer men ska man in på youtube så är det enda alternativet.
2008-10-10, 13:56
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelaH
Nu har jag kört alla möjliga webbläsare, och utav alla tycker jag att Google's verkar vettigast. Men jag fattar inte varför man knappt kan kolla på youtube-klipp förrän det börjar hacka sjukt mycket och det hela får avslutas. Hatar att behöva använda explorer men ska man in på youtube så är det enda alternativet.
Hört talas om Firefox?
2008-10-10, 15:24
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuuuuute
Hört talas om Firefox?

Ungefär så.

Efter att jag avinstallerade Chrome har jag inte saknat det, så mycket kan jag säga. Att gå ifrån alla funktioner, tillägg och utseenden som finns möjlighet till i Firefox känns bara osannolikt dumt.
Visst, om folk har en extremt slö dator och inget behov av att t ex kunna köra flashscript, då kan Chrome vara ett alternativ, men för mig är det inte aktuellt.

Jag kommer självklart att installera skarpa versionen, men tvivlar på att den kommer ända kärleksförhållandet jag och Firefox har.
2008-10-11, 17:13
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Ungefär så.

Efter att jag avinstallerade Chrome har jag inte saknat det, så mycket kan jag säga. Att gå ifrån alla funktioner, tillägg och utseenden som finns möjlighet till i Firefox känns bara osannolikt dumt.
Visst, om folk har en extremt slö dator och inget behov av att t ex kunna köra flashscript, då kan Chrome vara ett alternativ, men för mig är det inte aktuellt.

Jag kommer självklart att installera skarpa versionen, men tvivlar på att den kommer ända kärleksförhållandet jag och Firefox har.

Exakt så känns det för mig
2008-11-20, 01:03
Medlem
Sherlockes avatar
Tömma nerladdningslistan!

Finns det något annat sätt att tömma nerladdningslistan på än att ta fil för fil?
Väldigt irriterande när det blivit ett par stycken!
2008-11-20, 01:26
Medlem
Nu kommer jag in i tråden lite random och spottar ut mig lite åsikter i Webläsare X vs. Chrome.

Google chrome är SNABBAST av alla. Firefox startar på 3 sekunder (Oftast långsammare), mendan Chrome startar på c:a 0.4 sekunder.

Sedan i själva webläsaren så är ALLT mycket snabbare.

Sedan är det ofta man ser kommentarer som: Google Chrome har inga plugins.
Vad ska jag med plugins till? Chrome är nästan perfekt så som den är.
2008-11-21, 22:52
Medlem
terry_butchers avatar
Har blivit Chromefrälst sedan en tid. I IE explorer gick det att stoppa de blinkande avatarerna genom att trycka escape. Det verkar inte fungera i chrome så hur gör jag?

Världen går ju inte under om det inte går.
Senast redigerad av terry_butcher 2008-11-21 kl. 22:57.
2008-11-24, 08:53
Medlem
Jag har testat lite grann, men all reklam som inte vill ha är störande och hur är det med säkerheten? Det känns lite som om hela världen är på väg in i min dator!

Törs man överhuvudtaget porrsurfa med Chrome!?

Sen är det väldig svårt/begränsat med egna inställningar. Eller så är det bara jag som inte hittar allt.
2008-11-24, 16:31
Medlem
Har testat chrome nu ett par dar och är väldigt positiv än så länge
Är det fler som upplever chrome som otroligt snabbt ?
2008-11-24, 16:41
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiCk^NiCk
Har testat chrome nu ett par dar och är väldigt positiv än så länge
Är det fler som upplever chrome som otroligt snabbt ?

I början gjorde jag det, men efter några veckors användning var det inte snabbare än Firefox...och väsentligt mer inflexibelt.
Har förresten den skarpa kommit än?
Isåfall får jag ge det en chans till.
2008-11-24, 22:38
Medlem
Vet inte om någon har sagt det, men är rätt drygt att man inte kan klicka på musscrollen och sedan "dra" ner sig istället för att scrolla.

Ifall att det går, vart kan jag fixa det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in