Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-07-10, 22:16
Medlem
Ricques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Installera om Flash till att börja med.

Flash är integrerat i Chrome insåg jag, och jag hittade inte rätt fil att ta bort, men genom att inaktivera det i Chrome så körs istället den versionen man har laddat ner på datorn. Ska se hur det fungerar.
2012-07-10, 23:59
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricque
Flash är integrerat i Chrome insåg jag, och jag hittade inte rätt fil att ta bort, men genom att inaktivera det i Chrome så körs istället den versionen man har laddat ner på datorn. Ska se hur det fungerar.
Det stämmer, Adobe Flash Player medföljer när man installerar Chrome. Använd denna uninstaller för att få bort programmet (Windows).
I Linux är det bara att använda din pakethanterare för att ta bort paketet. Om du använder apt-get, använd gärna apt-get purge för att ta bort konfigurationsfilerna.
2012-07-14, 18:18
Bannlyst
Går det att ändra stavningskontroll-lista, då den officiella inte klarar av att stava till normal svenska?
2012-07-15, 00:20
Medlem
Har en mac dator där jag har laddat ner chrome men efter ett tag så sluta det att funka. Det kommer upp en ruta där det typ står att programmet inte svarar. Testade att radera, ladda ner igen men fortfarande samma fel hur löser man det? Orka inte läsa igenom ngn kanske redan har svarat på detta??
2012-07-15, 14:34
Medlem
svulles avatar
När jag startar min webbläsare så kommer jag vanligtvis till min startsida www.google.se.
När jag nu öppnar min webbläsare så startar dels www.google.se, men också en sida vid namn www.searchnu.com. Jag tror denna skit kommit in i och emd att jag installerade ett program.

Hur blir jag av med detta?
2012-07-15, 22:27
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
När jag startar min webbläsare så kommer jag vanligtvis till min startsida www.google.se.
När jag nu öppnar min webbläsare så startar dels www.google.se, men också en sida vid namn www.searchnu.com. Jag tror denna skit kommit in i och emd att jag installerade ett program.

Hur blir jag av med detta?

Kolla bland dina tillägg i Chrome och ta bort det som du tror vet ställer till det för dig och/eller ändra helt enkelt om i menyn "Inställningar > Utseende".
2012-07-16, 15:17
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Kolla bland dina tillägg i Chrome och ta bort det som du tror vet ställer till det för dig och/eller ändra helt enkelt om i menyn "Inställningar > Utseende".

Det är det som är grejen, har inga suspekta tillägg alls.
2012-07-17, 17:22
Medlem
lanzers avatar
Citat:

Då finns det förmodligen i dina program någonstans, om inte, så hör det till ett program du har på datorn.

När började detta "problem" äga rum? Har du nyligen installerat några nya program på datorn (inom den närmsta månaden)?

Kolla bland dina program, installera Revo Uninstaller (tar bort allt som har med programmet att göra, alla kvarvarande filer och registerfiler till det specifika programmet vilket inte den vanliga avinstalleraren i Windows gör) och radera sedan programmet...

Skulle du inte få bukt på problemet nu kan det vara intressant att se alla dina installerade program och hur det ser ut i Chrome osv...
2012-07-17, 21:37
Medlem
--censur--s avatar
behöver hjälp med min webbläsare (chrome)

Får upp ett felmeddelande http://my.jetscreenshot.com/demo/20120717-1dfa-14kb
om jag trycker på (läs in ändå) så updateras sidan och jag kan köra det jag kör.
Men jag vill slippa att den ska updateras för det tar bara onödig tid!

Vem är kunnig och kan hjälpa mig få bort denna förbannelse?

Har tagit bort detta en gång tidigare men har formaterat om datorn, och nu minns jag inte längre

Edit: visste inte var denna tråd skulle ligga, flytta den gärna till rätt plats så jag kan komma ifrån detta problem!
2012-07-17, 22:22
Medlem
Citat:
Kan den inte bara ha lagt sig som en extra startsida, eftersom man kan ha flera startsidor?
2012-07-17, 22:25
Medlem
Prova denna

http://www.labnol.org/software/disable-insecure-content-in-google-chrome/20501/
2012-07-18, 10:22
Medlem
JMKKs avatar
Faen vad jag är less på Google. När jag ska registrera ett g-mail konto så måste jag ge dem mitt djävla mobilnummer? Jag skippade skiten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in