Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-14, 12:24
Medlem
Julmustarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Reload All Tabs

Tackar!!
2012-05-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Uppdatera drivrutinen till grafikkortet eller deaktivera hårdvaruaccelerering i Flash.

Det har faktiskt inte hänt sedan jag uppdaterade drivrutinen till grafikkortet. Så enkelt ändå, men ändå tack
2012-05-18, 15:09
Medlem
RancorFeeders avatar
Är chrome väldigt dålig på flash, eller vad? När jag kollar på flera Youtube-videos i rad, så går fläkten igång i några sekunder. Bytte till Firefox, och då är allt som det ska, datorn är lika tyst som vanligt.
2012-05-19, 18:27
Medlem
tuben99s avatar
Chrome har lagt till/ ändrat några funktioner som jag inte gillar. Jag kan inte längre ha www.google.se som min startsida. Nu vill chrome att jag har sidan "ny flik" som min startsida av någon anledning. Jag kan även välja att starta där jag slutade senast eller "Öppna en särskild sida eller en grupp med sidor". Att öppna en särskild sida är ju precis det jag vill så jag väljer det alternativet och lägger in www.google.se som den särkilda sidan.

När jag nu startar chrome så letar den direkt efter google.se som vanligt alltså, men det händer inget. Chrome står bara och tuggar och kommer aldrig fram till sidan. Om jag då trycker på hem-knappen så kommer jag till google.se direkt. Ska det vara så kan jag lika gärna ha "ny flik" som startsida.

Vad gör jag för fel????
2012-05-19, 20:42
Medlem
tuben99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuben99
Chrome har lagt till/ ändrat några funktioner som jag inte gillar. Jag kan inte längre ha www.google.se som min startsida. Nu vill chrome att jag har sidan "ny flik" som min startsida av någon anledning. Jag kan även välja att starta där jag slutade senast eller "Öppna en särskild sida eller en grupp med sidor". Att öppna en särskild sida är ju precis det jag vill så jag väljer det alternativet och lägger in www.google.se som den särkilda sidan.

När jag nu startar chrome så letar den direkt efter google.se som vanligt alltså, men det händer inget. Chrome står bara och tuggar och kommer aldrig fram till sidan. Om jag då trycker på hem-knappen så kommer jag till google.se direkt. Ska det vara så kan jag lika gärna ha "ny flik" som startsida.

Vad gör jag för fel????

Glöm detta inlägg. Det verkar ha löst sig nu.
2012-05-20, 10:18
Medlem
turkbygges avatar
Kan man göra så att bokmärkesfältet i chrome blir större? Alltså fler rader än 1, jag har nämligen lite många bokmärken och sitter på 27" skärm så utrymme finns det gott om.
2012-05-20, 19:30
Bannlyst
Vad har hänt allt har förändrats google är inte startsida för mig längre utan står new tab och massa andra skit och längst upp står det fundial Hur ändrar jag den till gamla stilen ?
2012-05-20, 21:31
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Vad har hänt allt har förändrats google är inte startsida för mig längre utan står new tab och massa andra skit och längst upp står det fundial Hur ändrar jag den till gamla stilen ?

Låter som att du installerat nån extension.
2012-05-21, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Låter som att du installerat nån extension.

Var kan man se det och hur av installerar man den tack? känns jävligt jobbigt.
2012-05-21, 12:35
Medlem
JMKKs avatar
Jag är tvungen att skriva in lösenord varje gång jag kommer till vissa sidor? Jag måste ha kommit åt någon inställning? Hur fixar man det så att man inte behöver skriva in lösen varje gång?
2012-05-21, 12:47
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Var kan man se det och hur av installerar man den tack? känns jävligt jobbigt.

kolla bland installerade program - datum

tillägg kommer du åt via skiftnyckel - verktyg

när man installerar freeware så kan det vara förvalt att vissa sponsorprogram ska installeras på samma gång så det vara uppmärksam
2012-05-21, 12:49
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMKK
Jag är tvungen att skriva in lösenord varje gång jag kommer till vissa sidor? Jag måste ha kommit åt någon inställning? Hur fixar man det så att man inte behöver skriva in lösen varje gång?

menar du tex här så har du nog rensat cookies, det uppmanar jag ingen att göra då det bara är en harmlös txt fil

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in