2012-03-25, 09:22
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fq5F17
omg "alla forskare", nu får du försöka bättre.
Han är en underhållare , svårt att köpa?
Fingerfärdighet med olika trix , take it and go. Alla vet att han inte är magisk.
Men till skillnad från de seriösa trollkonstnärerna så påstår Geller att han har magiska krafter. Att påstå sig ha magiska krafter har seriösa trollkonstnärer inte gjort sedan Cagliostros dagar. Liksom fatta!
Citera
2012-03-25, 10:54
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fq5F17
omg "alla forskare", nu får du försöka bättre.
Han är en underhållare , svårt att köpa?
Fingerfärdighet med olika trix , take it and go. Alla vet att han inte är magisk.
verkar som du håller med mig att han endast är en underhållande, men har inte sagt att "alla forskare" så förstår inte vad du vill förra fram.
Citera
2012-03-25, 11:07
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Att det forskare säger att Geller är genuin säger inte så mycket. Fortfarande så håller majoriteten emot.

Skillnaden är att den majoriteten som håller emot, överhuvudtaget INTE har studerat vår paranormale Geller... '

De som har studerat honom är alltså av en helt annan uppfattning!

Citat:
Den enda undersökninger som gjort enligt dig från SRI gav inte riktigt resultat.

1. Han har inte endast studerats på SRI!

2. Hur kommer du till den slutsatsen efter att exempelvis ha sett hur han prickade in metallbehållaren som innehöll kula respektive vatten om och om igen, utan att ha misslyckats en enda gång, där oddsen var en på flera miljoner att han skulle lyckas?

http://www.youtube.com/watch?v=lERbTkN82go
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-03-25 kl. 11:15.
Citera
2012-03-25, 11:14
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Skillnaden är att den majoriteten som håller emot, överhuvudtaget INTE har studerat vår paranormale Geller... '

De som har studerat honom är alltså av en helt annan uppfattning!
japp SRI(skrev fel ovan och innan) är dom enda, Så vad är din poäng? Resultaten från den var inte säkert. Ska dom i forskarna få särbehandling för att du ska få rätt? Sen så får inte forskare undersöka honom, Geller vill inte. Så är rätt bra för dig då i ditt påstånde, eller hur?

EDIT: fler källor till andra undersökningar då!

Alltså du försöker ställa otroliga krav på alla forskare som att dom måste undersöka Geller specifkt för att mina påstående ska vara riktiga. Majoriteten håller emot för att hans påstående och krafter varken är bevisade och kan förklaras av andra medel.
Senast redigerad av doublelift 2012-03-25 kl. 11:36.
Citera
2012-03-25, 12:04
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
japp SRI är dom enda, Så vad är din poäng?

SRI är INTE de enda!

Uri Geller har testats under vetenskapliga kontrollerade former på Stanfords forskningsinstitut, Lawrence Livermores forskningslabb, den amerikanska flottans testcenter, University of London...listan är lång!

Video: http://www.kanal5play.se/program/play/highchaparall-s02e02 (10:15 in i avsnittet)

Och tror du verkligen att CIA skulle ha anställt honom (för hans paranormala förmågor) för att sabba för KGB, om han INTE hade haft några paranormala krafter?

Och Uri Geller har ju de facto med sin paranormalitet hjälpt den mexikanska staten att hitta en massa nya oljefyndigheter, vilket gjorde att han (förutom att han blev rik som ett troll) fick permanent mexikanskt medborgarskap!

Video: http://www.kanal5play.se/program/play/highchaparall-s02e02 (21:40 in i avsnittet)

Senast redigerad av Död o återfödd 2012-03-25 kl. 12:47.
Citera
2012-03-25, 12:22
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
SRI är INTE de enda!

Uri Geller har testats under vetenskapliga kontrollerade former på Stanfords forskningsinstitut, Lawrence Livermores forskningslabb, den amerikanska flottans testcenter, University of London...listan är lång!

Video: http://www.kanal5play.se/program/play/highchaparall-s02e02 (10:15 in i avsnittet)

Och tror du verkligen att CIA skulle ha anställt honom (för hans paranormala förmågor) för att sabba för KGB, om han INTE hade haft några paranormala krafter?

Och Uri Geller har ju de facto med sin paranormalitet hjälpt den mexikanska staten att hitta en massa nya oljefyndigheter, vilket gjorde att han (förutom att han blev rik som ett troll) fick permanent mexikanskt medborgarskap!
Så för att han testats betyder automatiskt att hans krafter är genuina? Hittat dessa undersökningar? Är din källa Geller själv via programmet high chaparall?

vi kan börja med detta så går vi in på dom andra sakerna sen, svävar rätt lätt iväg från att prata om en sak här.
Citera
2012-03-25, 13:40
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Skillnaden mellan dig o Naomi Klein är att hon får pengar för att påstå att CIA är allsmäktiga. Men det gör inte att hon har mer rätt.
http://www.voltaire.se/sv/blogs/1.216/chefredaktorens-blogg/nakenchock-klein-avkladd
http://download.timbro.se/events/Klein_071217_Boris.mp3
Citat:
Bevisar ingenting. Att ha pengar bevisar bara att man har fått pengar. Dessutom så kan man i Mexico få ett könsbyte under lunchrasten för att sedan koppla av med en donkey show på kvällen.
Citera
2012-03-25, 20:09
Medlem
Aliennas avatar
Till de läskunniga . . .:

Debunking PseudoSceptical Arguments of Paranormal Debunkers

. . . med IQ över 67.
Citera
2012-03-25, 22:22
Medlem
Hajvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Till de läskunniga . . .:

Debunking PseudoSceptical Arguments of Paranormal Debunkers

. . . med IQ över 67.

Min IQ gick under 67 efter att jag läst...
Citera
2012-03-25, 22:38
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajvan
Min IQ gick under 67 efter att jag läst...
Hmm... Kanske jag borde ha rekommenderat över 82, för säkerhets skull...?!

VARNING!
Se hur det gick för Hajvan. Läs på egen risk!
Citera
2012-03-26, 03:11
Medlem
Grijps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Hmm... Kanske jag borde ha rekommenderat över 82, för säkerhets skull...?!

VARNING!
Se hur det gick för Hajvan. Läs på egen risk!
Jag hade IQ en bra bit över 82, men likt Hajvan föll min IQ under 82 efter att ha läst länken.
Citera
2012-03-26, 12:57
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grijp
Jag hade IQ en bra bit över 82, men likt Hajvan föll min IQ under 82 efter att ha läst länken.
Ren MAGI...!

Det måste vara en paranormal länk... *Funderar...*

===> Läs ABSOLUT INTE länken!!! <===
. . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här