2012-03-26, 13:42
Medlem
Clownsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Ren MAGI...!

Det måste vara en paranormal länk... *Funderar...*

===> Läs ABSOLUT INTE länken!!! <===
. . .

Du har nog inte så hög IQ om du påstår att den kognitiva förmågan kan mätas i IQ, dvs. hur personen läser och hanterar informationen på den sidan du länkade.

Berätta istället vad den handlar om, dvs. viktiga synpunkter från sidan iställetför att posta en länk och hoppas på att någon läser det som står skrivet eller använda denne länk som motargument i diskussion utan att citera de viktiga detaljerna som verkligen motargumenterar, du hade lika bra kunnat länka: www.wikipedia.se som motargument.

Men jag kolla igenom lite snabbt och såg Rupert Sheldrake, hundforskaren.. Jag undrar då vad han har med Uri Geller att göra?

~ Clownstein.
Citera
2012-03-26, 14:41
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Kanske har Uri Geller en extra gåva...:

Jag skrev en gång ett brev till honom, om (för mej) oförklarliga konstiga otroliga händelser (tar inte med detta här!!!) och han ritade en bild till mej som svar, som korresponderar, (föreställer) med mina förfäder!!! Jag har aldrig berättat för han vartifrån mina förfäder kommer!!!"Så det tyckte i alla fall jag var spännande, men sedan vad han skriver för böcker osv, är inte i min smak...jag föredrar Deepak Chopra. Obs! Det finns inte en chans att han skulle kunna luska ut vad för förfäder jag har!
Citera
2012-03-26, 14:51
Medlem
Clownsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Belägg för ditt påstående, tack!

Logiskt tänkande... Uri är en underhållare.. en mentalist och innan var han även trollkarl, jag tror han både kände till kompasstricket och magicians wax.

Om han hade haft dessa förmågor hade han väl kunnat göra någonting för världen istället för att underhålla samt manipulera skiten ur krishna anhängare?

DoÅ om du tänker efter.. CIA gjorde flera experiment på det paranormala runt 60 - 70-talet. Uri Geller var enav flera, flera andra fall.

CIA var desperata under kalla kriget. Väldigt desperata.

Bara för att Uri Geller i varje TV-show hypar och nämner att han har blivit testad betyder inte att han är genuin. Förklara för mig istället varför mentalister kan göra samma saker som Uri Geller?

Och herregud.. BELÄGG för dina påståenden tack. Istället för att länka tusen länkar till Uri Gellers egna hemsida där han hypar sig själv så kan du väl komma med lite vettig information.
Citera
2012-03-26, 14:53
Medlem
Clownsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
jag föredrar Deepak Chopra.

Deepak? Herrejävlar nu blommar löken. Alltså.. nej. Jag kommer inte ens rabbla upp allt som har motbevisat hans "förmågor"..
Citera
2012-03-26, 14:55
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownstein
Deepak? Herrejävlar nu blommar löken. Alltså.. nej. Jag kommer inte ens rabbla upp allt som har motbevisat hans "förmågor"..

Han har bra tips om meditation, det är det jag läser! Mediterar du?
Citera
2012-03-26, 14:56
Medlem
Clownsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Om man inte ser magneten ... så ser man ju ingen magnet!

Jag gissar (av någon outgrundlig anledning...), att du inte har några belägg som kan styrka att han kör med gimmicks.
Jag gissar dessutom, att min gissning är helt korrekt.

Vad är det annars han sätter på tummen? En hudfärgad bajskorv?
Citera
2012-03-26, 15:02
Medlem
Clownsteins avatar
Citat:
Han har bra tips om meditation, det är det jag läser! Mediterar du?

Jag har kört självhypnos* och hypnotiserat andra dvs. försatt dem i trans mestadels i estradhypnotiskt syfte.

Alltså kan man väl säga att jag har mediterat och att jag har fått andra att meditera. Var vill du komma?

*
Heterohypnos = Är när någon sätter dig i trans. (alltså en hypnotisör)
Självhypnos = När du sätter dig själv i trans. (som meditation, bara små detaljer som skiljer dem åt).
Estradhypnos = Hypnos för underhållningssyfte.
Hypnoterapi = Ja, det kan du ju lista ut själv.
Citera
2012-03-26, 15:05
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Vart jag vill komma? ? ? Ställde en fråga eftersom du kritiserar Deepaks "förmågor"!
Mej skulle du aldrig kunna sätta i hypnos, har aldrig hört något sådant nonsens, men ditt nickname korresponderar väl med dej som person, n'es-ce pas?
Citera
2012-03-26, 15:09
Medlem
Clownsteins avatar
Citat:
Vart jag vill komma? ? ? Ställde en fråga eftersom du kritiserar Deepaks "förmågor"!
Mej skulle du aldrig kunna sätta i hypnos, har aldrig hört något sådant nonsens, men ditt nickname korresponderar väl med dej som person, n'es-ce pas?

Va? Tror du på meditation?
Citera
2012-03-26, 15:13
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownstein
Va? Tror du på meditation?

Jag tror på

http://www.youtube.com/watch?v=16Jw6TEeLgI&feature=related
Citera
2012-03-26, 15:19
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Clownstein

jag måste iväg, vi snackar en annan dag!!!

Ciao!
Citera
2012-03-27, 01:14
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Kanske har Uri Geller en extra gåva...:

Jag skrev en gång ett brev till honom, om (för mej) oförklarliga konstiga otroliga händelser (tar inte med detta här!!!) och han ritade en bild till mej som svar, som korresponderar, (föreställer) med mina förfäder!!! Jag har aldrig berättat för han vartifrån mina förfäder kommer!!!"Så det tyckte i alla fall jag var spännande, men sedan vad han skriver för böcker osv, är inte i min smak...jag föredrar Deepak Chopra. Obs! Det finns inte en chans att han skulle kunna luska ut vad för förfäder jag har!

Intressant, tack!

Här debunkas skeptikernas argument emot Uri Geller:

http://www.debunkingskeptics.com/Page18.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in