2012-03-24, 16:28
Medlem
Clownsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Rätt ironskt denna är på listan från Ben Harris, känd kreativ trollkarl:
"Uri Geller is a superb showman, in fact that is what Gellerism is all about. There is no gimmicked apparatus involved, just pure showmanship that proves successful under nearly all conditions."

Ben Harris (Magician and author of Gellerism Revealed - Australia)

Nej, inga gimmicked apparatus men gimmicks för att manipulera dessa!
Citera
2012-03-24, 19:40
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Man ser inte magneten, det är det som är tricket.
Om man inte ser magneten ... så ser man ju ingen magnet!

Citat:
Ursprungligen postat av Clownstein
Nej, inga gimmicked apparatus men gimmicks för att manipulera dessa!
Jag gissar (av någon outgrundlig anledning...), att du inte har några belägg som kan styrka att han kör med gimmicks.
Jag gissar dessutom, att min gissning är helt korrekt.
Citera
2012-03-24, 20:13
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Om man inte ser magneten ... så ser man ju ingen magnet!
Problemet är att man vet att luft finns men man ser inte det.

Citat:
Jag gissar (av någon outgrundlig anledning...), att du inte har några belägg som kan styrka att han kör med gimmicks.
Jag gissar dessutom, att min gissning är helt korrekt.
Tillbaks på mitt exempel med luft. Vi vet t ex hur magneter funkar och hur dom går att använda. Man kan med större sannolikhet säga att t ex. http://www.youtube.com/watch?v=QUh190iTMY0 är magnet än att han använder sig av krafter i detta fall.

Sen får vi inte glömma alla beskrivna effekter av trollkarlar som använder sig utav dessa tekniker. Du annar inte vilka trick som du sett som baserar sig på små magneter eller liknande. Svävar-effekter och annat är möjligt.
Citera
2012-03-24, 20:36
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Problemet är att man vet att luft finns men man ser inte det.

Tillbaks på mitt exempel med luft. Vi vet t ex hur magneter funkar och hur dom går att använda. Man kan med större sannolikhet säga att t ex. http://www.youtube.com/watch?v=QUh190iTMY0 är magnet än att han använder sig av krafter i detta fall.
Det är väl heller ingen som påstår att man kan se luft...!

Vad som, ur ditt perspektiv, är mer sannolikt - är fullständigt irrelevant.
Sannolikhet säger absolut ingenting om vad som egentligen händer, eller inte händer.
Sannolikhet - har f.a. ingenting med sanningshalt att göra. Det mest osannolika, kan vara det mest sanna. Och omvänt - det mest sannolika, kan vara totalt falskt.
Citera
2012-03-24, 20:42
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Älskar att90%avlänkarna var till Gellers egna hemsida

Vad är problemet?

Geller citerar en massa kända vetenskapsmän som bekräftat Gellers förmågor, och de citaten har han haft på sin hemsida i flera år...

Han har alltså bara hittat på dessa citat från dessa vetenskapsmän?

Och ingen av dessa vetenskapsmän har reagerat på att deras namn finns på hans hemsida och krävt att namnen tas bort?

Det får väl ändå vara nån måtta på din skepticism!
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-03-24 kl. 20:56.
Citera
2012-03-24, 20:46
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Att det forskare säger att Geller är genuin säger inte så mycket. Fortfarande så håller majoriteten emot. Tål att jämföras med evolutionsteorin där det är samma sak.

Majoriteten av alla forskare som studerat Uri Geller säger att han inte har några paranormala förmågor?

Källa tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Clownstein
Hudfärgad magnet på undersidan av den knutna näven, 1mm i mått, kan sitta fast med "magiskt lim" och annat.

Belägg för ditt påstående, tack!
.
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-03-24 kl. 20:49.
Citera
2012-03-24, 20:49
Bannlyst
Men kan kritikerna förklara hur han/ man böjer skedar?
Citera
2012-03-24, 20:52
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grijp
Man ser inte magneten, det är det som är tricket. Om man såg magneten skulle ingen tro på att det var hans förmågor som flyttade kompassnålen.

Titta på den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=siDy1o9-swk Jag såg inte magneten som han använde, så där blev jag lurad. Eftersom att det är möjligt att fuska den uppvisningen så är det rimligt att anta att också Uri Geller använde samma trick för att lura våra ögon.

Att tomten Randi fuskar, det är ju ingen som har betvivlat, då han inte besitter några som helst paranormala krafter!
Citera
2012-03-24, 21:19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Att tomten Randi fuskar, det är ju ingen som har betvivlat, då han inte besitter några som helst paranormala krafter!
HAN HAR HELLER ALDRIG PÅSTÅTT ATT HAN HAR NÅGRA SOM HELST PARANORMALA KRAFTER OCH HANS PUBLIK FÖRVÄNTAR SIG INTE HELLER DET, "BARA" ATT HAN ANVÄNDER SIG AV FINGERFÄRDIGHET, NÅGOT SOM KRÄVER ÅR AV MÅLMEDVETEN ÖVNING, MEN DETTA FÖRSTÅR DU VÄL DIG INTE PÅ DITT FÅNFLINANDE CANCER-I-HJÄRNAN-SISTA-STADIET??!!!
Senast redigerad av Herr Lindholm 2012-03-24 kl. 21:22.
Citera
2012-03-24, 21:51
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Det är väl heller ingen som påstår att man kan se luft...!

Vad som, ur ditt perspektiv, är mer sannolikt - är fullständigt irrelevant.
Sannolikhet säger absolut ingenting om vad som egentligen händer, eller inte händer.
Sannolikhet - har f.a. ingenting med sanningshalt att göra. Det mest osannolika, kan vara det mest sanna. Och omvänt - det mest sannolika, kan vara totalt falskt.
vad är mer sannolikt för dig i detta klipp som vi pratar om?
Senast redigerad av doublelift 2012-03-24 kl. 21:57.
Citera
2012-03-24, 21:56
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Majoriteten av alla forskare som studerat Uri Geller säger att han inte har några paranormala förmågor?

Källa tack!

Majoriteten av forskare. skrev inget annat, det är du som vänder det till majoriteten av alla forskare som studerat Uri Geller. Är samma med trollkarlar också.

Den enda undersökninger som gjort enligt dig från STI gav inte riktigt resultat. Så även där ingen majoritet. Alltså vad är din poäng här? Du verkar inte läsa vad jag skriver eller varken gå in på det du länkar i tråden.

Kommentarer på https://www.flashback.org/sp36437168 tack! Skriver då mer utförliga svar till dig. Annars verkar du inte anstränga dig så mycket med svar SOM VANLIGT.
Senast redigerad av doublelift 2012-03-24 kl. 21:59.
Citera
2012-03-25, 01:21
Medlem
Citat:
Majoriteten av forskare. skrev inget annat, det är du som vänder det till majoriteten av alla forskare som studerat Uri Geller. Är samma med trollkarlar också.

Den enda undersökninger som gjort enligt dig från STI gav inte riktigt resultat. Så även där ingen majoritet. Alltså vad är din poäng här? Du verkar inte läsa vad jag skriver eller varken gå in på det du länkar i tråden.

Kommentarer på https://www.flashback.org/sp36437168 tack! Skriver då mer utförliga svar till dig. Annars verkar du inte anstränga dig så mycket med svar SOM VANLIGT.
omg "alla forskare", nu får du försöka bättre.
Han är en underhållare , svårt att köpa?
Fingerfärdighet med olika trix , take it and go. Alla vet att han inte är magisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in