Hur förklarar ateisterna Uri Gellers paranormalitet?
Hmm...
.
Tycker du att det är "häftigt" med satanistiska krafter och djävulens magi? Häxeri är inte häftigt. Det är en synd och straffas med en evighet i helvetets eldar. Gör bot eller var för evigt förtappad!
Hur förklarar ateisterna Uri Gellers paranormalitet?
Hmm...
.
Han har ju blivit motbevisad flera gånger. Helt sjukt att han får ett eget TV-program.
Håll dig till religionsforumet och diskutera sagor istället är du snäll!
Det enklaste är att han helt enkelt tjuvtittar när hon ritar, vilket skulle synas på en inspelning, men eftersom att vi inte får se när hon ritar figuren så går det tyvärr inte att bedöma.
Jag blir fanimig mörkrädd av de tomtar som här skriver om att detta verkligen skulle vara något övernaturligt. Allt som görs av mentalisterna i Fenomen osv. har gjorts av personer som absolut inte har någora paranormala egenskaper alls. såsom Derren Brown, Henrik Fexeus m.fl.
Uri Geller är inte övernaturlig, och allt han gör är trick som alla många magiker ser som klassiker. Shit nä fyfan vad arg jag blir. och ledsen.
Visst är det sorgligt, men 90%+ av alla människor i världen är dumma i huvudet tyvärr. Bara titta på hur många som är troende om gud och tomtar och spöken o skit.
Detta tricket har man sett många utföra på TV, youtubeklipp m.m. Blir alltid lika förvånad över att de inte använt sina färdigheter för att bli rika, t.ex se andras kort på poker. Förklara det någon.
Vet inte riktigt varför jag skriver, men skriver gör jag lik förbannat.
Man får tycka vad man vill om paranormala fenomen, om andar, om demoner, medium och allt däremellan, men att fortfarande tro på Uri Gellers påhitt, det är bara pinsamt.
Han har ju avslöjats ett antal gånger. Vad är det som gör att man vill tro på något så mycket, att man är beredd att bortse från faktisk fakta, bara för att underhålla sin tro?
På tal om Filip och Fredrik påstår Geller i det programmet att han blivit testad av en RAD olika universitet och forskningsinstitut, varpå han rabblar upp Harvard, Oxford (och en massa andra institut jag inte kan nämna på rak arm) och säger "the list goes on and on". Har han verkligen gjort dessa tester i en kontrollerad miljö eller är det bara snack?
Exempelvis http://www.youtube.com/watch?v=lERbTkN82go är från Geller där han testas vid Stanford Research Institute (enligt uppgift). Ganska intressant klipp hur som helst.
Om en metereolog eller astrolog skulle ha >90% lyckade prognoser, så skulle vederbörande anses vara fenomenalt skicklig, men om Uri Geller någon enstaka gång skulle misslyckas, så döms han genast ut som charlatan...varför?
Att även Uri Geller kan misslyckas någon gång, bevisar ju bara att han inte är vår Allsmäktige Gud...det är mänskligt att fela!
Jag tänker vara lite petig och påpeka att astrologer sysslar med att spå i stjärnorna.. Horoskop och liknande skit. Men du kanske menade att syfta på en Astronom?