2011-03-24, 21:47
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Hur förklarar du då faktumet att de skedar som Uri Geller böjer med sin tankekraft, ofta fortsätter att böjas, även efter det att Uri Geller släppt skeden?

Källa på det?
Citera
2011-03-24, 21:48
Medlem
ceterus avatar
Citat:
Hur förklarar du då faktumet att de skedar som Uri Geller böjer med sin tankekraft, ofta fortsätter att böjas, även efter det att Uri Geller släppt skeden?

Du menar det faktum att man fångat på bild när han snabbt böjer skeden med händerna innan han ger bort den?
Senast redigerad av ceteru 2011-03-24 kl. 21:49. Anledning: stavfel
Citera
2011-03-24, 21:53
Bannlyst
Död o Återfödd din ynkrygg, varför undviker du mina frågor?!

Citat:
Ursprungligen postat av Civilare
Jag var på föreläsning i Hare Krishnas "tempel" i stockholm för några månader sedan, då berättade en amerikansk hare krishna kille att han inte ville använda sig av elektroniska saker, såsom datorer och TV då det inte ansågs vara okej inom Hare Krishna rörelsen...

Så hur kommer det sig att du är konstant aktiv på FB och FUCKING AFTONHORAN (har du ingen värdighet?) när du är aktiv Hare krishna, du måste vara illa omtyckt av resterande HK-shunnar?

Citat:
Ursprungligen postat av Civilare
Hare Krishna människor stödjer inte heller användandet av datorer och andra elektroniska saker, men ändå är det ALLT denna hare krishna kille gör....

Jag tror inte han är så populär bland sina HK kompisar...
Citera
2011-03-24, 21:55
Bannlyst
Citat:

Men din ärthjärna, det är för att han böjer den efter det ursprungliga gnuggandet och visar upp den som att den böjts efteråt av sig själv, han har ju till och med blivit avslöjad med det ett flertal gånger, finns videor med det på youtube.

Det som är förundrande är att du inte bara koncentrerar dig på delarna som inte blivit avslöjade (Okej, allt har blivit debunkat, men mindre debunkat iaf) utan även lägger fokus på att propagera för saker som har blivit svart på vitt avslöjat...
Senast redigerad av Civilare 2011-03-24 kl. 21:58.
Citera
2011-03-24, 21:58
Medlem
huyus avatar
Att böja en sked sked.
[Den svåra/dyra versionen]
Skeden består av (om jag minns rätt) två metaller som sitter på olika sidor, vid uppvärmning av den ena metallen böjs den den andra sidan är inte samma metall och kan därför inte böjas tillbaka lättare än vilken annan sked som helst.

Nej det är självklart inte vilken metall som helst utan en söm är känslig mot värme, finns i vissa magi affärer på nätet.

Nu kan du bevisa att gud finns på riktigt på låtsas du med DoÅ

I ännu mordärnare versioner används någon typ av koncentrerad fokuserad strålning, t.ex laser. Då behövs inga special metaller heller.
Senast redigerad av huyu 2011-03-24 kl. 22:02.
Citera
2011-03-24, 22:01
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Hur kommer det sig att han inte böjer andra skedar ist för dom han själv har med sig?

Belägg för att han har för vana att böja sina egna skedar, tack!

Du har ju redan fått exempel på att både Aftonbladet, Dagens Industri och Sveriges Radios Morgonpasset använde sig av sina egna skedar!

Här exemplet med Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article8212512.ab
Citera
2011-03-24, 22:04
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Jätteroligt att folk blir lika förbannade på TS för att han tror att Uri Geller har paranormala krafer som om om att han hade startat en tråd om att han gillar och sätta på bebisar eller små söta djur, förstår inte riktigt vad det är med just det här som är enormt upprörande???

Jag tror att det har att göra med att det skulle kunna visa på att det fanns Högre krafter som verkar i universum än människan...

Det är nog där skon klämmer...
Citera
2011-03-24, 22:08
Bannlyst
Citat:
Jag tror att det har att göra med att det skulle kunna visa på att det fanns Högre krafter som verkar i universum än människan...

Det är nog där skon klämmer...

Du borde nog vara lite mer rädd om din själ. Gud ser inte med blida ögon på dem som dyrkar falska gudar som Krishna och vurmar för magiker som får sina krafter från Satan.
Citera
2011-03-24, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Hare Krishna är väldigt datoriserade, har anammat ny teknik långt före medelsvensson, bland annat använde de bbs:er väldigt mycket långt innan de flesta här hade hört talas om internet. De gjorde också interaktiva multimedia CD skivor väldigt tidigt.

Sluta snacka skit, så du menar att Hare Krishna-gurun skulle ha ljugit oss alla rakt upp i ansiktet under föreläsningen?

Han hade inte ens en mobil.
Citera
2011-03-24, 22:10
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Han vägrar böja Aftonbladets reporters sked. Undrar varför.

Han sa ju det i inslaget, han är inte ute efter att övertyga och omvända skeptiker, speciellt inte om de kommer i ett utmanande sinnelag...

Jag tycker att det var MYCKET BRA att han hade integritet nog att neka skeptikern sitt krav!
Citera
2011-03-24, 22:10
Medlem
Adversariuss avatar
Jag vill bara flagga för att jag också tjafsade med DoÅ på religionsforumet för ett par år sedan och att han då sedermera kom ut som avancerat troll. Så det är alltså vad han är - ingen poäng i att försöka argumentera, han kommer inte bemöta argument. Han utför något skumt socialt experiment av något slag, minns inte vad det var, men fånigt var det. Alltså - mata inte trollet mer, det räcker.
Citera
2011-03-24, 22:12
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Han sa ju det i inslaget, han är inte ute efter att övertyga och omvända skeptiker, speciellt inte om de kommer i ett utmanande sinnelag...

Jag tycker att det var MYCKET BRA att han hade integritet nog att neka skeptikern sitt krav!
Är det Hare Krishna du kör nu? Förr var du ju fullkomligt genomkristen av dig. Bra jobbat att skifta mellan två för dig så intensivt engagerande religionsformer på så kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in