Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Jo, visst. Eller så kanske det bara är ren flax att han just i sin mening yttrar siffrorna 1, 1, 9 och 1.
Det är Tro, inte förklaring
Citat:
Du tycker inte att Criss Angel har en poäng i det han säger då? Om nu Uri Geller har paranormala förmågor, varför använder han inte dessa till att göra någonting mer utvecklande än att böja på skedar?
Alla som försöker sig på något mer seriöst på området brukar få så mycket skit i media att de inte blir långvariga i branschen, och ingen kan jobba för ingenting och samtidigt förvänta sig få mat på bordet, samtidigt som alla som tar betalt för tjänsterna automatiskt ses som kvackare, iaf i sverige, förutom det lilla klientel de faktiskt har som stadiga kunder. Den dag Tv3's "uppdrag granskning" kommer till deras dörr så är dock spelet slut eftersom inget företag överlever den fokus som körs i de programmen oavsett om företaget är seriöst eller ej.
Uri gjorde pengar på sina grejer redan när min mamma var ung så jag har svårt att tro att han skulle vara villig att gå tillbaks till 12000:- per månad efter skatt och 200 miskrediterande tidningsartiklar om året bara för att göra mänskligheten en tjänst och visa att "paranormalitet" (i mitt mind, simpel praktiskt applicerad kvantmekanisk lära) är på riktigt.
vi är så många andra som gör det åt honom och som får finna oss i att bli idiotförklarade på forum som detta osv.. Om alla vi andra slutar, så kanske han dyker upp här istället, men inte förrän då.
Citat:
Om han verkligen kan läsa andras tankar, och med hjälp av sin "mindreading" kunnat förhindra 9/11-attackerna, borde han inte ses som någonting annat än en indirekt massmördare. Eller?
Om 9/11 aldrig hade hänt, så hade västvärlden aldrig fått lära sig hur fascism växer fram och får fotfäste på kort tid. Att sno den historiska läxan från ett folk som behöver evolvera mentalt å det grövsta, skulle till och med jag bestraffa med döden, fucking omgående.
Indirekt massmord.. Ptja.. Är du hellre ett naivt barn resten av livet eller föredrar du att få reda på vad staten gör, hur folket reagerar och hur staten svarar innan du väljer vad du vill göra i nästa liv?
Vissa trivs med att vara ignoranta, och efter allt jag fått reda på om världen och universum så hade jag nog personligen också föredragit att hellre vara ovetande och falskt trygg än vetande och nervös..
Jag råkar veta att svenska staten planerar en masslakt av svenskar, och USA skall vi inte prata om.. Men säger jag det högt här så säger du: "FOLIEHATT" till mig.
svara nu på frågan:
När detta väl sker, vilket jag VET kommer ske, är det jag eller du som är den indirekta massmördaren?
Jag har varnat dig, men jag kan hoppa upp och sätta mig på att du inte kommer ta denna varning på allvar.
Trust me, vi som vet vad som skall ske varnar er hela tiden för detta, men .. som du säger .. "medskyldig till indirekt massmord" .. Var fick du det ifrån? Du ÄR ju varnad, men skiter i varningen ?