Citat:
Ursprungligen postat av Tenshii
Klart att de kan ha enklare att avslöja folk, men de är ändå inte i position att avgöra vad som är paranormalt och inte.
Jag kan börja kalla mig för Illusionist här och nu, det ger mig inte möjligheten till att bedöma något sådant.
vem kan göra det då? Dom som tror på det har inte heller i position att säga det heller. Det är inte som en trollkarl går fram och sägar det är skitsnack, åtminstonde har flesta trollkarlar kunskap som kan förklara det.
Grejen är att trollkarls-industrin har tagit stor del av metoder och tekniker som används och finns en del medium som nu är trollkarlar eller låsas vara medium för att visa hur lätt detta är att göra.
Det handlar inte om att visa att paranormala krafter finns eller inte finns, utan mer att visa det är lätt vara bedragare inom det. Det är skillnad på Labero som man vet inte har krafter, men endå bak i huvet finns den lila förhoppningen, och han behöver inte ens detta heller, han gör magi och på ett sätt behöver han inte ljuga om hans krafter för publiken. Sen är det motsatta med Uri Geller, i mitt tycke då.