2011-05-29, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vasågod:

http://www.zem.demon.co.uk/maug.htm

Kul att du länkar till en sida där det påstås att Uri Geller är en illusionist och en skojare.
Citera
2011-05-29, 18:15
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Vasågod:

http://www.zem.demon.co.uk/maug.htm

Hållt på länge med trolleri och dom namn jag känner igen är dom som är emot han. Eugene Burger gälls t ex som en av dom mest respekterade trollkarlar och tänkare inom området. Hans citat visar varför Uri inte bara lurar folk men också irriterar upp dom flesta trollkarlar.
Citat:
Här har du massor av andra magiker som erkänner att Uri Geller är något utöver oss vanliga dödliga:

http://site.uri-geller.com/en/what_magicians_say

Uri Geller ger även källorna till dessa magikers uttalanden, så att du inte kan vifta bort det hela bara för att det står på den gode Uris hemsida...
För den delen vifta vi inte bort det, men mer du som gör det genom att säga saker som "Trollkarlar och illusionister världen över som sett honom i aktion, är rörande överens, han är paranormal!"

Sen såklart så ska jag repetera den frågan som du inte vågade svara på för jag gisssar gör dina argument väldigt svaga. Rätt säker du inte kommer våga svara ändå men försöker.

DU kan egentligen inte se skillnad på vad uri gör i skillnad från när en trollkarl böjer en sked eller läser tankar?

Kolla man genom alla citat så visa inte många av dessa att trollkarlar tror han är riktigt. "Uri Geller is a master showman" visar ingenting.
Citera
2011-06-03, 22:57
Medlem
Taalmannens avatar
Citat:
Där har du helt fel!

Trollkarlar och illusionister världen över som sett honom i aktion, är rörande överens, han är paranormal!

länkar...

Jag kan fler och samma trix som han. Då är jag bättre än han och paranormal, eller?

Vad tror du om Häckner och Labero? Hundra gånger bättre...
Citera
2011-06-04, 11:37
Medlem
Tenshiis avatar
Att man är trollkarl eller illusionist är inget som innebär att man har möjligheten att avgöra vad som är paranormalt eller inte. Det är inga skyddade arbetstitlar, således kan vem som helst kalla sig för det. Jag kan garantera dig att det finns ett större antal illusionister och liknande utövare som kan gå i god för att han INTE är paranormal.
Citera
2011-06-04, 22:05
Medlem
Taalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenshii
Att man är trollkarl eller illusionist är inget som innebär att man har möjligheten att avgöra vad som är paranormalt eller inte. Det är inga skyddade arbetstitlar, således kan vem som helst kalla sig för det. Jag kan garantera dig att det finns ett större antal illusionister och liknande utövare som kan gå i god för att han INTE är paranormal.

För mig konstigt svar. "Trollkarlar" är givetvis mycket bättre att avslöja bedragare än de flesta andra!

Om jag och andra kan göra samma trick som skojaren, bör det vara löst!
Citera
2011-06-06, 22:29
Medlem
Herr Lindholms avatar
5 billiga trolleritricks bakom varje "psykiker"
Citera
2011-06-06, 23:09
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
5 billiga trolleritricks bakom varje "psykiker"
Väldigt intressant och den första punken med "less is more" går rakt in på hur Uri Geller arbetar. Trollkarlar följer inte ofta denna sättet då det ska där handlar det om dom ifrågasätta någons tankegångar om det dom ser är magi eller inte, vilket gör det stimulerande för publiken. Fast detta är mer så nuförtiden bland trollkarlar för tekniken har utvecklats enorm och kraven på underhållning har blivit högre.

För t ex Uri Geller handlar det endast av visa att de är möjligt, sen för publiken själv tänka vad dessa krafter kan göra om han hade ansträngts sig mer. Han försöker hålla det på en trovärdig nivå på ett sätt.
Citera
2011-06-07, 07:03
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Väldigt intressant och den första punken med "less is more" går rakt in på hur Uri Geller arbetar. Trollkarlar följer inte ofta denna sättet då det ska där handlar det om dom ifrågasätta någons tankegångar om det dom ser är magi eller inte, vilket gör det stimulerande för publiken. Fast detta är mer så nuförtiden bland trollkarlar för tekniken har utvecklats enorm och kraven på underhållning har blivit högre.

För t ex Uri Geller handlar det endast av visa att de är möjligt, sen för publiken själv tänka vad dessa krafter kan göra om han hade ansträngts sig mer. Han försöker hålla det på en trovärdig nivå på ett sätt.
Visar ju hur patetiska de är. När Joe Labero m.fl. kan brassa på så går Geller m.fl. ner sig i det patetiska vardagsträsket (liksom klubben för meningslösa superkrafter är samlad). Faktum är att "psykikerna" lassar över så mycket arbete på sin publik att den borde få betalt.
Citera
2011-06-07, 18:41
Medlem
Tenshiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taalmannen
För mig konstigt svar. "Trollkarlar" är givetvis mycket bättre att avslöja bedragare än de flesta andra!

Om jag och andra kan göra samma trick som skojaren, bör det vara löst!

Klart att de kan ha enklare att avslöja folk, men de är ändå inte i position att avgöra vad som är paranormalt och inte.

Jag kan börja kalla mig för Illusionist här och nu, det ger mig inte möjligheten till att bedöma något sådant.
Citera
2011-06-07, 19:43
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Klart att de kan ha enklare att avslöja folk, men de är ändå inte i position att avgöra vad som är paranormalt och inte.

Jag kan börja kalla mig för Illusionist här och nu, det ger mig inte möjligheten till att bedöma något sådant.
vem kan göra det då? Dom som tror på det har inte heller i position att säga det heller. Det är inte som en trollkarl går fram och sägar det är skitsnack, åtminstonde har flesta trollkarlar kunskap som kan förklara det.

Grejen är att trollkarls-industrin har tagit stor del av metoder och tekniker som används och finns en del medium som nu är trollkarlar eller låsas vara medium för att visa hur lätt detta är att göra.

Det handlar inte om att visa att paranormala krafter finns eller inte finns, utan mer att visa det är lätt vara bedragare inom det. Det är skillnad på Labero som man vet inte har krafter, men endå bak i huvet finns den lila förhoppningen, och han behöver inte ens detta heller, han gör magi och på ett sätt behöver han inte ljuga om hans krafter för publiken. Sen är det motsatta med Uri Geller, i mitt tycke då.
Citera
2011-06-09, 00:10
Medlem
Taalmannens avatar
Citat:

Jamen, det handlar inte om att avgöra paranormalt eller inte! Utan att avslöja en bedragare! Om jag, tämligen normal person, men lite intresserad av trolleritrick, kan göra samma trick som Uri, då borde det vara klart!
Citera
2011-06-09, 17:32
Medlem
TS måste vara relaterad till Rolf Peter, det är den enda förklaringen.

http://www.youtube.com/watch?v=pSXsiZTFAv8&feature=channel_video_title
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in