2011-03-24, 22:13
Medlem
ceterus avatar
Och som ni alla ser så har DoÅ återigen visat sig helt inkabapel att argumentera och erkänna ett motargument när det trycks körs rakt upp i ansiktet på han.

Mata inte trollet/Uppmuntra in den naiva människans eskapader.
Senast redigerad av ceteru 2011-03-24 kl. 22:22. Anledning: tog bort postulat
Citera
2011-03-24, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Han sa ju det i inslaget, han är inte ute efter att övertyga och omvända skeptiker, speciellt inte om de kommer i ett utmanande sinnelag...

Jag tycker att det var MYCKET BRA att han hade integritet nog att neka skeptikern sitt krav!

Varför böjer han skedar överhuvudtaget då? Han kan väl bara konstatera att han kan det och de som vill tro på honom får göra det och de som inte tror på honom bryr han sig ändå inte om att omvända.
Citera
2011-03-24, 22:15
Medlem
Upofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag vill bara flagga för att jag också tjafsade med DoÅ på religionsforumet för ett par år sedan och att han då sedermera kom ut som avancerat troll. Så det är alltså vad han är - ingen poäng i att försöka argumentera, han kommer inte bemöta argument. Han utför något skumt socialt experiment av något slag, minns inte vad det var, men fånigt var det. Alltså - mata inte trollet mer, det räcker.

Sant.

Men "ingen poäng att försöka argumentera" är lite mismatch. DoÅ kommer enbart acceptera youtube-videos som stärker hans/hennes åsikter, och det är helt ok, men ett forum som detta kan nog klara icke-respons.

Om vi lägger ner varje diskussion så fort det går en smula utanför mallarna så matar vi nog "trollet" mer än om vi svarar inlägg för inlägg.
Citera
2011-03-24, 22:29
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Hur förklarar du då faktumet att de skedar som Uri Geller böjer med sin tankekraft, ofta fortsätter att böjas, även efter det att Uri Geller släppt skeden?

Fram med en sådan video så jag får se. Jag ifrågasätter ingenting, allt jag ber om är en video där skeden fortsätter att böja sig efter att han släppt den. Sedan efterfrågade jag även en video där han utför det trick du länkade mig till tidigare - ett klipp som visar hur tricket gick till från början till slut. När du kan presentera detta så är jag villig att kika på det för att sedan komma med mitt uttalande. Jag frågar dig eftersom du verkar ha en hel del länkar på lager...

Jag har även vandrat runt i en jakt på YouTube och än har jag inte hittat något sådant. Hjälp en vilsen själ.

Edit: Ja, nu ser jag de ovanstående posterna. Det var ingenting.
Senast redigerad av Herrtrosa 2011-03-24 kl. 22:32.
Citera
2011-03-24, 22:42
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saurez
Var har du sökt? Antagligen inte på Youtube...

Säg mig, alla dessa människor som avslöjar tricket (förlåt, menar förstås "böjer skedar med tankekraft") på Youtube, har dom paranormala förmågor, eller är det bara när just Geller gör det som det räknas som övernaturligt?

Skillnaden är att skedarna fortsätter att böja sig, även EFTER att Uri Geller slutat smeka dem...
Citera
2011-03-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Jo, fast så mycket diskussion är det ju inte, utan bara 50 personer som berättar för TS hur jävla dum i huvudet han är...

Word! Men det är något magiskt med TS jag matar i vanliga fall aldrig troende idioter mm, dock är det så att jag inte kan låta bli när han är igång. Satt en gång på AB i fem immar och läste hans sjuka blogg.
Citera
2011-03-24, 22:45
Medlem
aliv33s avatar
Har någon i denna tråd kunnat förklara exakt hur han gör när han läser tankar och kan rita av objekt? Läste en hel del sidor i tråden men det ända jag läste var en massa trams
Citera
2011-03-24, 22:46
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
D&Å, finns det något "paranormalt" som du inte tror på? Hollow earth? Ufon? Trolleri? Spöken? Auror? Något?

Ateister tror ju på trolleri, men av den mest osannolika sorten, nämligen att universum skulle ha trollat fram sig själv från tomma intet, utan vare sig trollkarl eller trollstav...
Citera
2011-03-24, 22:49
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosrullen

Är det verkligen så svårt att se att detta vansinnigt komplexa nätverket som skickar runt elektriska impulser skulle kunna ge upphov till dig som varelse?

Vi själar (andliga subjektet) är medvetna, medan våra geléklumpar i skallen (materiella objekt) är omedvetna, ergo, de elektriska impulserna har ingenting med oss medvetna själar att göra!
Citera
2011-03-24, 22:50
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noksocaw
Förstår inte hur han kan vara en hare krishna sen samtidigt tro på massor som motsäger hans religion.

Såsom vad?
Citera
2011-03-24, 22:54
Medlem
Citat:
Skillnaden är att skedarna fortsätter att böja sig, även EFTER att Uri Geller slutat smeka dem...

Dom gör ju inte det din jävla pajas! Jag och alla andra hade ju varit sjukt imponerade om så var fallet. Vi hade kanske inte trott att han hade paranormala krafter men alla fall tyckt att han var en grym magiker. Nu är han ju den sämsta magiker som finns!
Citera
2011-03-24, 23:07
Medlem
saurezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Vad har det med saken att göra?
Jag efterfrågar bevisen på att han bluffar.
Dom som skriker att det är bevisat, kan väl vara så god och slänga fram bevisen! Är det bevisat, så är det säkert även dokumenterat. (Hur kan ni annars "veta" att det är bevisat?!)

Men vilken typ av bevis vill ni foliehattar ha??
(Det duger ju tydligen inte med de länkar som nämnts tidigare i tråden.)
Det finns mängder med klipp på Youtube som t ex detta:
http://www.youtube.com/watch?v=7neOXKLrgzk

Hur ska ett "godkänt bevis" se ut annars enligt dig??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in