2011-06-10, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KulturklubbX
Att MB är farlig har du alldeles rätt i. Den slutsatsen har självklart jag också dragit. Nu är det upp till honom och hans advokat att försöka leda i bevis att han och målsägande hade en överenskommelse (som i BDSM-målet Malmö). För om dom hade det är det KANSKE möjligt att han inte är skyldig i juridisk mening. Däremot är han skyldig i moralisk mening för att ha ägnat sig åt detta på ett oansvarigt sätt.

Allting är inte svart eller vit MB är speciell han kan vare en mycket trevlig gentleman och växla till en mycket farlig psykopat på nolltid det har jag bevittnat flera gånger. är det som hänt.
Citera
2011-06-10, 23:08
Medlem
Citat:
Allting är inte svart eller vit MB är speciell han kan vare en mycket trevlig gentleman och växla till en mycket farlig psykopat på nolltid det har jag bevittnat flera gånger.

Från trevlig gentleman till farlig psykopat! Låter ganska svart-vitt.

Har kollat lite på det du skrivit tidigare och du borde tagga ner. Du har nämnt folk som inte är MB vid namn, lagt ut en epostadress till någon som skall vara du, telefonnummer och till och med namn och telefonnummer till ett "personligt ombud" för psykiskt sjuka som finns på en kommunal hemsida. Är ni flera personer bakom "Italienaren" eller har du gjort allt detta själv. Den här tråden har över en miljon visningar. Du har verkligen hittat en plattform.

Nu skall jag stänga datorn och göra annat. Och det är inget snuskigt.
Citera
2011-06-10, 23:27
Medlem
är det någon som kommer åt "plus" bilderna på AB o kan dela med sig ?
Citera
2011-06-12, 08:44
Medlem
Citat:
Ollenblau skrev:

Men det intressanta i detta var även att vi hittade "tablett packet" av märket SIFROL, vilket är stark medecin mot Parkingson Sjukdommen.

Lite märkligt att han strör omkring spår som leder till honom själv, slarvigt. Om det var depottabletten Sifrol så tar man det en gång per dag. Att han tagit med sig tabletten till ödetorpen är därmed onödigt såvida han inte tillbringat mer än 24 timmar där.

Tycker det är värt att återigen betona potentiella biverkningar:http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...3&UserTypeID=0

Störd impulskontroll och tvångsmässigt beteende

Patologiskt spelberoende, ökad libido och hypersexualitet . Dessutom bör patienter och vårdgivare vara medvetna om att andra beteendemässiga symtom på störd impulskontrolloch tvångshandlingar som hetsätning och tvångsmässigt köpbeteende kan förekomma.

Jag vidhåller att karln är farlig. För sig själv och andra. Om han stått på läkemedel som höjer nivån av dopamin i hjärnan så är han extra farlig. Sedan är det en del som eventuellt kan tyda på att någon (tänk juridiska konflikter etc) dragit i gång ett litet scheme mot karln för att använda hans BDSM-intresse för att sänka honom slutgiltigt. Livet är faktiskt ingen tebjudning.

Men framför allt har denne individ som vi förkortar MB här sänkt sig själv.
Citera
2011-06-12, 20:37
Medlem
Ha, ha, ha…

Jag googlade BDSM + dopamine

Finns många som har teorier om detta. Vetenskapligt cred?

Läs ”dopamine” i engelska Wikipedia. Den är boken citeras (51):

http://www.cup.cam.ac.uk/aus/catalog...=9780511536854

Citat ur boken, se Wikipedia-artikeln:

“According to this hypothesis, a "dopaminergic society" is an extremely goal-oriented, fast-paced, and even manic society, "given that dopamine is known to increase activity levels, speed up our internal clocks and create a preference for novel over unchanging environments."

Här har vi svaret på globaliseringen, internetporr, den ökande belastningen på rättsväsendet.

Skämt å sido: någon (vem?) kommer kanske att stämma tillverkaren av en medicin som börjar på S. Jag nämner inte ”någon” eller ”tillverkaren” vid namn. Då blir väl jag stämd…

Ha, ha, ha…
Citera
2011-06-13, 11:13
Medlem
stokkes avatar
Då är rättegången inledd

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.24...n-moter-ratten
Citera
2011-06-13, 13:00
Bannlyst
Åklagaren har en mycket tung tung förklaringsbörda,
47-ÅRINGENS FÖRSVARARE
MENAR ATT ÅTALET ÄR TUNT

http://hn.se/nyheter/halland/1.12478...-for-sextortyr

Våldtäkten har varit grov när målsägaren varit helt hjälplös, säger åklagare Lena Lithner i rätten.
Ingenting har skett mot någons vilja, säger advokat Leif Silbersky.
Mannen fördes in i rättssalen, helt klädd i svart.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13162271.ab
Senast redigerad av Italienaren 2011-06-13 kl. 13:19.
Citera
2011-06-13, 14:32
Bannlyst
MB mail-adress

<brbhouse@hotmail.com>

Han har blivit helt oskyldigt inblandad i det här.

http://hn.se/nyheter/halland/1.12478...-for-sextortyr
Senast redigerad av Italienaren 2011-06-13 kl. 14:52.
Citera
2011-06-13, 15:14
Medlem
MilitantCanibals avatar
Jag har inte orkat följa alla detaljer i detta målet, men en sak tycker jag är ganska suspekt.

Hur kunde kvinnan plötsligt komma ihåg nu många år senare: 'Javisstja, jag blev ju kidnappad piskad och våldtagen av nån äckelgubbe i blöja under flera veckor'. Utsätts man ofrivilligt för en sån mardröm går man väl till polisen direkt? Det tyder ju på att de måste haft någon slags deal som hon nu har ångrat.
Citera
2011-06-13, 15:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
Jag har inte orkat följa alla detaljer i detta målet, men en sak tycker jag är ganska suspekt.

Hur kunde kvinnan plötsligt komma ihåg nu många år senare: 'Javisstja, jag blev ju kidnappad piskad och våldtagen av nån äckelgubbe i blöja under flera veckor'. Utsätts man ofrivilligt för en sån mardröm går man väl till polisen direkt? Det tyder ju på att de måste haft någon slags deal som hon nu har ångrat.
Det var väl under något dygn det pågick, inte flera veckor?

Oavsett vem av dem som ljuger så är det i mitt huvud inte så svårt att förstå att man drar sig för att anmäla. Hon var ju inte emot avancerad sex och bara det kan vara pinsamt att tillstå. Jämför gärna med andra våldtäktsoffer - det är inte ovanligt att de dröjer med att anmäla eller att de inte anmäler alls.
Det är ju heller ingen hemlis att den åtalades försvarsadvokat brukar gå ganska hårt åt målsägaren när det gäller våldtäkt. Åtminstone upplever målsägaren det så.
Citera
2011-06-13, 16:19
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det var väl under något dygn det pågick, inte flera veckor?

Oavsett vem av dem som ljuger så är det i mitt huvud inte så svårt att förstå att man drar sig för att anmäla. Hon var ju inte emot avancerad sex och bara det kan vara pinsamt att tillstå. Jämför gärna med andra våldtäktsoffer - det är inte ovanligt att de dröjer med att anmäla eller att de inte anmäler alls.
Det är ju heller ingen hemlis att den åtalades försvarsadvokat brukar gå ganska hårt åt målsägaren när det gäller våldtäkt. Åtminstone upplever målsägaren det så.
En intressant frågeställning är ju vilken utlösande faktor som gör att hon väljer att anmäla när hon väl gör det.
Av stämningsansökan framgår att hon berättat om de påstådda övergreppen för fem personer, dessa är kallade att vittna. Troligen har hon berättat om sina upplevelser för fler än så.
Rimligen har försök av dessa personer gjorts för att få henne att anmäla, så har ej skett.
Men så nästan sex år senare dyker MB:s "totyrkällare" (underbart att han skriver på halländska ) upp i pressen och då är det dags för anmälan!

Efter att bilderna publicerats och innan MB blir anhållen har ju Aftonhoran med anledning av BC-annonsen en intervju med honom där han förnekar kopplingar till källaren.
Citat:
– Jag har inget med det här att göra. På den sajten skriver man bara för att väcka intresse.
– Jag har ingen tortyrkällare.

Kanske kvinnan blir extra förbannad av att han förnekar och det blir avgörande för henne.

Eller inte, det är svårt att förstå hur sådana här hjärnor fungerar.
Citera
2011-06-13, 17:21
Medlem
Ett sådant här fall är ytterst delikat, man måste liksom väga för och emot och inte förhasta sig.

Även tjejer som gillar hårda tag kan våldtas. Glöm inte det.

Den som är för individuella rättigheter måste tillerkänna den enskilde rätten att få spö när hon/han (och hen, ha ha) behöver det och rätten att avstå när så inte behövs.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sturepl...tteg%C3%A5ngen

Många visste att den där stureplansbruden gillade att få spö. Helt plötsligt går hon ur kåtruset, mår dåligt och vill dra sig ur, men det struntade adonisarna i = våldtäkt.

Vad journalisterna bör fråga om är vilket safe word man hade.

Men om MB erkänt att man inte hade något säkerhetsord så måste man ärligt talat fråga sig vad detta handlat om.

Citat:
Citerar mitt eget uttalande ovan:

Sedan är det en del som eventuellt kan tyda på att någon (tänk juridiska konflikter etc) dragit i gång ett litet scheme mot karln för att använda hans BDSM-intresse för att sänka honom slutgiltigt.

Eventuellt är detta en komplott inte bara mot MB för all skit han ställt till med utan mot hela BDSM-kulturen. Vid fällande dom så är väl den ganska misskrediterad. Liberalismen och hbtq-rörelsen i sig är väl misskrediterad. Ju mer jag tänker på det så är detta ett extremt politiskt brottsmål.

Jag slås även av att MB:s tortyrkällare påminner rätt mycket om den i spökfilmen Gothika med Halle Berry. I den fanns en filmkamera i källaren. Tänk om det finns filmer från tortyrkällaren i Halland, kanske snurrande runt som små färgglada höstlöv i cyberrymden (har för mig någon var inne på något med filmning tidigare i tråden).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in