2011-06-13, 17:28
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulturklubbX
Text.
Du är nyregad, bara inlägg i denna tråd.
Vad har du för anknytning?
Kompis med MB? Kompis med någon av de påstådda offren?
Eller bara intresserad av BDSM i allmänhet?
Citera
2011-06-13, 17:44
Medlem
Grejen här är väl att man skall få vara anonym här.

Kanske är jag bara sociologistudent och en smula cynisk kvällstidningsläsare i kombination.

Kanske är jag bara galen och tror inte på månlandningen heller.

Men jag är i vart fall inte så galen som teamet bakom "Italienaren" som refererar från rättegången i realtid.
Citera
2011-06-13, 17:48
Medlem
Citat:
Jag slås även av att MB:s tortyrkällare påminner rätt mycket om den i spökfilmen Gothika med Halle Berry. I den fanns en filmkamera i källaren. Tänk om det finns filmer från tortyrkällaren i Halland, kanske snurrande runt som små färgglada höstlöv i cyberrymden (har för mig någon var inne på något med filmning tidigare i tråden).

Expressen nämner en film som nytt bevismaterial. Någon som har en aning om vad den visar? Någon som fått tag i förundersökningsprotokollet än?

Ett nytt bevis från åklagarsidan har även framkommit i form av en film med 47-åringen. Filmen kom som en nyhet för 47-åringens advokat Leif Silbersky men han har hunnit se den.
- Min klient förekommer i filmen men han gör inget brottsligt. Jag anser inte att den har något bevisvärde.
Citera
2011-06-13, 18:39
Medlem
hotpots avatar
Är det någon som har fått tag i FUP-en
Citera
2011-06-13, 18:59
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lansman
Någon som fått tag i förundersökningsprotokollet än?

Citat:
Ursprungligen postat av hotpot
Är det någon som har fått tag i FUP-en
"Italienaren" var ju på TR i fredags, skull visst ta någon dag?
Citera
2011-06-13, 19:19
Bannlyst
På måndagseftermiddagen besöktes sextortyrkammaren utanför Halmstad av bland annat den misstänkte 47-åringens advokat, Leif Silbersky.

Åklagaren fick med egna ögon se platsen där den extrema tortyren och våldtäkten

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.24...soker-odehuset
Citera
2011-06-13, 19:24
Medlem
hotpots avatar
Ja men det är ju ordinärt förfarande, de måste ju se med egna ögon.

Det viktiga är FUPen är det ingen som har hittat den än?
Citera
2011-06-13, 19:30
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ett sådant här fall är ytterst delikat, man måste liksom väga för och emot och inte förhasta sig.

Även tjejer som gillar hårda tag kan våldtas. Glöm inte det.

Den som är för individuella rättigheter måste tillerkänna den enskilde rätten att få spö när hon/han (och hen, ha ha) behöver det och rätten att avstå när så inte behövs.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sturepl...tteg%C3%A5ngen

Många visste att den där stureplansbruden gillade att få spö. Helt plötsligt går hon ur kåtruset, mår dåligt och vill dra sig ur, men det struntade adonisarna i = våldtäkt.

Vad journalisterna bör fråga om är vilket safe word man hade.

Men om MB erkänt att man inte hade något säkerhetsord så måste man ärligt talat fråga sig vad detta handlat om.

Eventuellt är detta en komplott inte bara mot MB för all skit han ställt till med utan mot hela BDSM-kulturen. Vid fällande dom så är väl den ganska misskrediterad. Liberalismen och hbtq-rörelsen i sig är väl misskrediterad. Ju mer jag tänker på det så är detta ett extremt politiskt brottsmål.

Jag slås även av att MB:s tortyrkällare påminner rätt mycket om den i spökfilmen Gothika med Halle Berry. I den fanns en filmkamera i källaren. Tänk om det finns filmer från tortyrkällaren i Halland, kanske snurrande runt som små färgglada höstlöv i cyberrymden (har för mig någon var inne på något med filmning tidigare i tråden).
Nog för att folk inte förstår grejen med bdsm, men jag är säker på att det även "internt" inte ses med blida ögon på aktiviteter som inte är safe, sane and consensual, det är såna som MB som ger det dåligt rykte.

Säkerhetsord? Knappast.
Citera
2011-06-13, 19:32
Bannlyst
– Det är viktigt för att visa hur hemskt det är, menar åklagaren Lena Lithner.

Även en annan kvinna ska ha våldtagits i tortyrkällaren.

Det förfallna ödehuset utanför Halmstad rymde en sex- och tortyrkammare. Den nu 47-årige mannen ska ha tvingat dit sitt kvinnliga offer och där utsatt henne för tortyr och våldtäkt. Även en annan kvinna ska ha våldtagits i tortyrkällaren.

Nytt offer enligt hn.se

http://hn.se/nyheter/halland/1.12478...-for-sextortyr
Senast redigerad av Italienaren 2011-06-13 kl. 20:27.
Citera
2011-06-13, 19:39
Medlem
hotpots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italienaren
– Det är viktigt för att visa hur hemskt det är, menar åklagaren Lena Lithner.

Det är väl ingenting att dramatisera! Normalt förfarande ingenting särskilt för det här fallet.
Citera
2011-06-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italienaren

Även en annan kvinna ska ha våldtagits i tortyrkällaren.

Det var ny info. Eller är det bara någon icke insatt som skrivit och utgått från att våldtäkt nr 2 MB är anklagad för också skett i källaren? Det var i hennes lägenhet om jag minns rätt.
Citera
2011-06-13, 20:10
Medlem
Citat:
Rejdar sa:

Nog för att folk inte förstår grejen med bdsm, men jag är säker på att det även "internt" inte ses med blida ögon på aktiviteter som inte är safe, sane and consensual, det är såna som MB som ger det dåligt rykte.

Säkerhetsord? Knappast.

Jag håller faktiskt med. Jag är för att alla skall ha rättigheter, även om jag kan låta cynisk och raljant. När journalister besökte Haga Video i samband med härvan med Göran Lindberg hade dessa sex-köpare fräckheten att påstå att dom var en "hbt-klubb". Egentligen var dom fascister...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in