2011-04-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bebabaluba
http://img696.imageshack.us/slidesho...d=img6418o.jpg

Bilder på mjölkpaketet i jordkällaren

Bilder på Brevlåda med hagelhål

Bilder på porrtidningar i uthuset

Bilder på avklippta ledningar/elskåp

Bilder på den "bortglömda" papperspåsen

Finns mer bilder - Något mer som efterfrågas?
Citera
2011-04-03, 17:56
Medlem
Citat:

Vad är det lilla svarta huset med järnfönster för något?
Citera
2011-04-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagsomhittadedet
Ang den bruna papperspåsen som finns i vindsutrymmet. Den fanns inte där när vi hittade utrymmet, men när jag var där i onsdags med en av kvällstidningarna så fanns den där, jag tror att det är polisens påse eftersom det är skrivet "chokladdryck, bravojuice" osv på påsen, tror helt enkelt att den är "glömd" där. Kanske någon kollega kom med donuts när dom undersökte rummet och så blev dom så till sig att rummet helt enkelt glömdes bort....

Reagerade också på att papperspåsen såg fräsch ut med tanke på att man inte städat i källaren, men gjorde ingen koppling.

Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
SAMMANFATTNING AV SAKER SOM HITTATS PÅ BROTTSPLATSEN
.
På plats finns totalt tre hus + en lada + ett vedhus (eller är detta ladan?).

Det finns tre hus, ladan / vedhuset är samma byggnad. Första delen är ved delen. Rummet brevid är några häst stall som står tomma, och sen finns det en tredje del av "ladan" som det bara är lite skräp i samt ett söndrigt utedass. Det var i första delen jag hittade porrtidningarna ganska synligt på marken.

Bakom huset finns även en jordkällare. Vet inte om någon har nämt detta innan? Men där finns det iallfall en äcklig säng, en gammal matta, två McDonalds kaffe muggar samt ett mjölpaket som är daterat 7 juni där det desvärre inte står vilket år den är ifrån.

http://img573.imageshack.us/i/img0044e.jpg/

Bild på jordkällaren

Tack för klargörande. Är det inte lite suspekt att porrtidningarna låg på marken? Med tanke på att vi gått från vinter till vår... Jag menar, har de kommit dit av en naturkraft tror du eller att någon människa flyttat på eller rivit sönder tidningarna?

Det finns en koppling mellan MB och Thailand, en väldigt ytlig sådan, men ändå. Vet inte om den tagits upp i tråden tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Det verkar ha funnits både regnrockar och sängar för flera personer.

Intressant. Till nästa sammanfattning vore det bra om någon som varit på plats kan ge mig en uppskattning om hur många av varje sak? (även om vissa av dessa syns på bild är det nog lättare för er att veta)

Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Tycker de ser ut som Göran Lindberg allihop.

det stämmer faktiskt...

Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
En sak man kan vara säker på när det gäller barn och barnhem är att barnen blir utnyttjade på ett eller annat sätt. Barnhem verkar dra till sig samhällets avskum. Pengar i ena handen och k*k*n i andra. Hur det är i detta fallet är osäkert men så fort man hör ordet bedrägeri så brukar det rulla på.

Hur var det med den 16-åriga thailändskan? Några kopplingar till Muang Mai?

http://hn.se/nyheter/halland/1.11656...des-i-kallaren

16-åringen var från Vietnam, om jag fattat det rätt.
Dock vet jag att det finns en ytlig koppling till Thailand från MB (det gäller en låt som framförs av en Thailändsk artist), vet inte om den redan nämnts i tråden.
Citera
2011-04-03, 17:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Herrelösa fastigheter".

http://www.garde.se/filer/fastighets...taren_2-08.pdf

2003 gjordes en utredning just när det gäller herrelösa fastigheter. Man kan i princip säga att det är två typer av fastigheter som blir herrelösa: dels fastigheter där det finns miljöskulder i form av föroreningar. Att ta över en sådan fastighet kan bli dyrt.

Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Tack!

Tacka inte för du vet vad som gäller här.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjommelisa
Hur tänker du egentligen?

Alla byggnader ägs med automatik av markägaren dvs. greven, oavsett vilket skick de är i.

FEL!
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-03 kl. 18:04.
Citera
2011-04-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Herrelösa fastigheter".

http://www.garde.se/filer/fastighets...taren_2-08.pdf

2003 gjordes en utredning just när det gäller herrelösa fastigheter. Man kan i princip säga att det är två typer av fastigheter som blir herrelösa: dels fastigheter där det finns miljöskulder i form av föroreningar. Att ta över en sådan fastighet kan bli dyrt.

Tacka inte för du vet vad som gäller här.

Ok, men nu är det så här att K äger husen på fastigheten. Punkt slut.
Citera
2011-04-03, 18:01
Bannlyst
Citat:
Greven borde ju vara mycket intresserad om vem som lämnar djurkadaver m.m. och upprättar tortykällarverksamhet på hans ägor där det även finns tre stycken ödehus som han dock inte riktigt verkar vilja kännas vid...

Hate to go against but,,,,,,,Jag äger en del mark i norr och söder. På dessa finns det sk ödehus, Jag har ingen aning om vad som ev sker idessa. Då jag inte ens är bosatt i Sverige. Men men i detta fall kan det ju vara annorlunda då Greven bor tättintill så maybe u right
mvh
hunter
Citera
2011-04-03, 18:01
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:

Tack för ditt besvär!

Har du några bilder på det nya stället, dvs. "totyr"-vinden?
Citera
2011-04-03, 18:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Nu ska du ta och kamma dig och bevisa det först annars är det ingen punkt på det här !
Fattar en idiot att det kan vara precis hur som helst i det här fallet även om du önskar att det är så att huset ägs av greven.

Bevis först sen kan du punkta!!!!!
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-03 kl. 18:06.
Citera
2011-04-03, 18:03
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:

Exakt.
Citera
2011-04-03, 18:03
Medlem
Citat:

Tror att det varit någon form av "fågel" hus... luktade hönshus och det var fjädrar i spånet. Bild tre innehåller en fjäder.
Citera
2011-04-03, 18:04
Bannlyst
Citat:

Rökeri?,,,,,,där skjutna djur sas "kremeras"?
Citera
2011-04-03, 18:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Hate to go against but,,,,,,,Jag äger en del mark i norr och söder. På dessa finns det sk ödehus, Jag har ingen aning om vad som ev sker idessa. Då jag inte ens är bosatt i Sverige. Men men i detta fall kan det ju vara annorlunda då Greven bor tättintill så maybe u right
mvh
hunter

Precis här bestämmer man sig utan att ha detta svart på vitt .
Lite ryktesspridnings osande här just nu utan faktagrunder.!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in