Citat:
Ursprungligen postat av Jagsomhittadedet
Ang den bruna papperspåsen som finns i vindsutrymmet. Den fanns inte där när vi hittade utrymmet, men när jag var där i onsdags med en av kvällstidningarna så fanns den där, jag tror att det är polisens påse eftersom det är skrivet "chokladdryck, bravojuice" osv på påsen, tror helt enkelt att den är "glömd" där. Kanske någon kollega kom med donuts när dom undersökte rummet och så blev dom så till sig att rummet helt enkelt glömdes bort....

Reagerade också på att papperspåsen såg fräsch ut med tanke på att man inte städat i källaren, men gjorde ingen koppling.
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
SAMMANFATTNING AV SAKER SOM HITTATS PÅ BROTTSPLATSEN
.
På plats finns totalt tre hus + en lada + ett vedhus (
eller är detta ladan?).
Det finns tre hus, ladan / vedhuset är samma byggnad. Första delen är ved delen. Rummet brevid är några häst stall som står tomma, och sen finns det en tredje del av "ladan" som det bara är lite skräp i samt ett söndrigt utedass. Det var i första delen jag hittade porrtidningarna ganska synligt på marken.
Bakom huset finns även en
jordkällare. Vet inte om någon har nämt detta innan? Men där finns det iallfall en äcklig säng, en gammal matta, två McDonalds kaffe muggar samt ett mjölpaket som är daterat 7 juni där det desvärre inte står vilket år den är ifrån.
http://img573.imageshack.us/i/img0044e.jpg/
Bild på jordkällaren
Tack för klargörande. Är det inte lite suspekt att porrtidningarna låg på marken? Med tanke på att vi gått från vinter till vår... Jag menar, har de kommit dit av en naturkraft tror du eller att någon människa flyttat på eller rivit sönder tidningarna?
Det finns en koppling mellan MB och Thailand, en väldigt ytlig sådan, men ändå. Vet inte om den tagits upp i tråden tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Det verkar ha funnits både regnrockar och sängar för flera personer.
Intressant. Till nästa sammanfattning vore det bra om någon som varit på plats kan ge mig en uppskattning om hur många av varje sak? (även om vissa av dessa syns på bild är det nog lättare för er att veta)
Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Tycker de ser ut som Göran Lindberg allihop.

det stämmer faktiskt...
Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
En sak man kan vara säker på när det gäller barn och barnhem är att barnen blir utnyttjade på ett eller annat sätt. Barnhem verkar dra till sig samhällets avskum. Pengar i ena handen och k*k*n i andra. Hur det är i detta fallet är osäkert men så fort man hör ordet bedrägeri så brukar det rulla på.
Hur var det med den 16-åriga thailändskan? Några kopplingar till Muang Mai?
http://hn.se/nyheter/halland/1.11656...des-i-kallaren
16-åringen var från Vietnam, om jag fattat det rätt.
Dock vet jag att det finns en ytlig koppling till Thailand från MB (det gäller en låt som framförs av en Thailändsk artist), vet inte om den redan nämnts i tråden.