2011-04-02, 21:25
Medlem
juttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagsomhittadedet
Ja det var det..
Tackar för infon.

Då har vi konstaterat att det är samma medicin i både källaren o på vinden.

En teori

Kan blöjmange ha använt vinden som övernattnings ställe under tiden han haft fångar i källaren ?

känns som att sitta på en stol i flera dygn o vänta att nån ska skita ner sig låter tokigt
han måste ju normalt sett sova även han, tanken då att han övernattat/vilat i perioder på granntorpets vind.

det har ju spekulerats att han lämnat person/personerna där i källaren,
han kanske tillbringat tiden i granntorpet under tiden han väntat på att skiten ska fylla blöjan hos sin fånge

kanske med nån sorts radio kommunikation t.e.x elektroniska barnvakter eller liknande
dom har ju envägs kommunikation o startar när ljud uppstår o det är bra batteritid på dom
Citera
2011-04-02, 21:32
Medlem
[quote=Ollenblau]
Citat:
Ursprungligen postat av Keffatlivv
Men det intressanta i detta var även att vi hittade "tablett packet" av märket SIFROL, vilket är stark medecin mot Parkingson Sjukdommen.

Lite märkligt att han strör omkring spår som leder till honom själv, slarvigt. Om det var depottabletten Sifrol så tar man det en gång per dag. Att han tagit med sig tabletten till ödetorpen är därmed onödigt såvida han inte tillbringat mer än 24 timmar där.

Tycker det är värt att återigen betona potentiella biverkningar: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...3&UserTypeID=0

Störd impulskontroll och tvångsmässigt beteende

Patologiskt spelberoende, ökad libido och hypersexualitet . Dessutom bör patienter och vårdgivare vara medvetna om att andra beteendemässiga symtom på störd impulskontroll och tvångshandlingar som hetsätning och tvångsmässigt köpbeteende kan förekomma.

Om jag är rätt informerad så passar även spelberoende bra in.
Citera
2011-04-02, 21:52
Medlem
Jag gissar på att polisen har haft användning av denna tråden i sin "förundersökning".
Citera
2011-04-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutte
Tackar för infon.

Då har vi konstaterat att det är samma medicin i både källaren o på vinden.

En teori

Kan blöjmange ha använt vinden som övernattnings ställe under tiden han haft fångar i källaren ?

känns som att sitta på en stol i flera dygn o vänta att nån ska skita ner sig låter tokigt
han måste ju normalt sett sova även han, tanken då att han övernattat/vilat i perioder på granntorpets vind.

det har ju spekulerats att han lämnat person/personerna där i källaren,
han kanske tillbringat tiden i granntorpet under tiden han väntat på att skiten ska fylla blöjan hos sin fånge

kanske med nån sorts radio kommunikation t.e.x elektroniska barnvakter eller liknande
dom har ju envägs kommunikation o startar när ljud uppstår o det är bra batteritid på dom

Jo har själv presenterat exakt samma teori. Det mesta tyder på detta; medicin, mängden mat (dryck), osv. Eftersom man var där på sommaren 2005 lär drycken inte stått sig särskilt länge, så ett större inköp av dryck tyder antingen på många deltagare eller att man ska vara där under några dygn.
Har även ställt frågan tidigare, men fick inget svar, vad är grejen med att MB endast lämnat spår av flytande föda (juice, yoghurt, osv). Var det för enkelhetens skull? Eller har någon en teori? (fanns det spår av fast föda också, som jag missat?)
Senast redigerad av kaklundet 2011-04-02 kl. 22:02.
Citera
2011-04-02, 22:10
Medlem
Jimbos avatar
Om vi nu utgår ifrån att dryckerna och juicerna har med BM att göra så tror jag att det har med avföringens konstinens att göra. Tror inte det har varit fast avföring som varit grejen för honom med tanke på alla regnrockar som hittats..
Sen att det var mycket fanta har nog med att det ger en angenäm apelsindoft till det hela.
Tror även att det finns spår av oralt lavemang i fantan..

Kan tänka mig att han pumpat upp buttpluggen så att den agerat som en kork mer eller mindre.
Citera
2011-04-02, 22:20
Medlem
Inelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
På en av dina bilder finns det en lampa i förnstret, det måste ju innebära att det finns el av något slag, om lampan har använts villsäga.

Ja jag tog bilden för att det såg så malplacerat ut i ett totalt övergivet hus, med en lampa i fönstret. Men den såg inte direkt ut att ha använts på väldigt länge utan snarare som att någon bara ställt dit den.
Citera
2011-04-02, 22:40
Medlem
Sebzors avatar
Jag var där för några dagarsedan, kollade runt lite i husen brevid osv. Hittade ett gäng sadistiska porrtidningar i ladan brevid huset. Han har säkert gått in dit för att spawna idéer medans han har någon i källaren
Citera
2011-04-02, 23:49
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Jag var där för några dagarsedan, kollade runt lite i husen brevid osv. Hittade ett gäng sadistiska porrtidningar i ladan brevid huset. Han har säkert gått in dit för att spawna idéer medans han har någon i källaren
Om det är sant bör du låta polisen få ta del av dina uppgifter.
Märkligt att polisen inte märkt det.
Sadistiska porrtidningar? Antar att de inte var svenska.

EDIT: Ser det inte ut som att någon håller i dildon i ABs video exakt 1:00 in i videon?
Senast redigerad av PuncturedBladder 2011-04-03 kl. 00:07.
Citera
2011-04-03, 00:11
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Om det är sant bör du låta polisen få ta del av dina uppgifter.
Märkligt att polisen inte märkt det.
Sadistiska porrtidningar? Antar att de inte var svenska.

EDIT: Ser det inte ut som att någon håller i dildon i ABs video exakt 1:00 in i videon?

Det känns som polisen har missat ganska mycket där, hittade tex denna vuxenblöjjan bakom ladan under några brädor. Och jo porrtidningarna var svenska.

http://img859.imageshack.us/i/img0039a.jpg/
Citera
2011-04-03, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Det känns som polisen har missat ganska mycket där, hittade tex denna vuxenblöjjan bakom ladan under några brädor. Och jo porrtidningarna var svenska.

http://img859.imageshack.us/i/img0039a.jpg/

har du någon bild på tidningarna? har slängt ihop en sammanfattning på prylarna som hittats, de borde få vara med på ett hörn.

Vet någon förresten om det fanns ett tredje hus med ett utrymme? har för mig det pratades om detta i tråden igår (eller förrgår).
Citera
2011-04-03, 00:26
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaklundet
har du någon bild på tidningarna? har slängt ihop en sammanfattning på prylarna som hittats, de borde få vara med på ett hörn.

Vet någon förresten om det fanns ett tredje hus med ett utrymme? har för mig det pratades om detta i tråden igår (eller förrgår).

Tyvärr tog jag inte bilder på porrtidningarna. Ja det finns tre hus + en lada.
Citera
2011-04-03, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keffatlivv
Tycker det är värt att återigen betona potentiella biverkningar: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...3&UserTypeID=0

Störd impulskontroll och tvångsmässigt beteende

Patologiskt spelberoende, ökad libido och hypersexualitet . Dessutom bör patienter och vårdgivare vara medvetna om att andra beteendemässiga symtom på störd impulskontroll och tvångshandlingar som hetsätning och tvångsmässigt köpbeteende kan förekomma.

Ja, då har vi ju motivet iaf.
Han har biverkningar av sin medicin. Som jag läst så verkar han ha fått precis dessa grova biverkningar som mer eller mindre verkar ha raserat hans liv både ekonomiskt och socialt. Trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in