2011-03-30, 00:15
Medlem
hararjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Det som sticker ner från lådan, kan det vara någon typ av kameralins?

Ingen aning faktiskt.
Citera
2011-03-30, 00:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organon
Nu har jag tyvärr inte domen i fulltext men, även ifall någon utsätts för grovt våld under en sexakt, som är att betrakta som en grov misshandel av någon utomstående kan detta ej bedömas som ett brott om samtycke har funnits. Är du med mig i vart ditt sakfel finns nu?

Du skriver "Enligt svensk rätt kan dock ingen samtycka till grov misshandel eller värre kroppskada." Praxis säger annat.

Jag skrev så här.

Överskrids den frivilligt överenskomna gränsen bedöms BDSM som straffbar enligt i övrigt gällande lagstiftning i Sverige. Domstolarna har i dessa fall att bedöma om gränsen för den underkastandes rollkrav har överskridits eller inte. Enligt svensk rätt kan dock ingen samtycka till grov misshandel eller värre kroppskada.

Det är en bedömningsfråga och långt ifrån det här fallet där det med tydlighet visat sig vara ömsesidigt.
Så vill du koppla det här fallet i tråden till det här fallet från TR bör du tänka om ,och har du vidare synpunkter på lagstiftningen så får du väl ta dina åsikter till rätt instans.
Citera
2011-03-30, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Citat : Organon:
Förstår inte vart du vill komma, det du citerar gör inte sin fulla rätt om du klipper bort frågan. Idag 00:00"

Då tar vi om det:

Du insisterar att många här har förnekat att det här handlar om sexuell läggning och vill att vi ska läsa på i ditt inlägg om sexuell parafili. Då menar jag att ditt inlägg inte handlar om att förklara denna psykiatriska diagnos på något sätt, utan drar de slutsatser som många här understryker: att det här sannolikt handlar om sexuell läggning kopplat till grova brott.
Därför förstår jag inte vart du vill komma, då inget väsentligt skiljer sig i det du hävdar från allmän kunskap om fallet tills nu.

Verkar som du vill göra sken av något du inte är.

Du har missförstått mig, beklagar min otydlighet. Vad jag vill få fram är att detta visst kan ha att göra med den sexuella läggningen, parafili. Det finns de i tråden som menar på att detta inte har något med sex att göra utan enbart handlar om en psykiskt sjuk person. Är du med?
Citera
2011-03-30, 00:20
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Tyvärr vet vi inget om tidigare annonser.
Det som finns/fanns kvar var från 2011. Enligt Bodycontact så finns annonserna kvar i 90 dagar (synliga, sajten sparar dem säkert ett tag till).

Man kan väl gissa att han annonserat även tidigare då det funnits 2-3 annonser från 2011 men han har själv sagt till aftonbladet att han varit aktiv på siten i ett par år (3 om jag inte minns fel).

Jag är böjd att hålla med.

Min tes är dock att det är delvis frivilligt, resan till stugan osv, troligtvis någon typ av sex (man åker väl inte dit för att ta en latte?) men sen har han inte släppt henne när hon önskat.

Personligen lutar jag väl mer åt att kvinnan & 47-åringen antagligen aldrig ens haft kontakt.

Men oavsett så blev ju det här avsevärt intressantare med denna utveckling.
Citera
2011-03-30, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Det som jag tycker är intressant här är om GM hade någon koppling till hallicken som dog i Göran Lindberg fallet och som då kanske i sin tur kan få GM att bli kopplad till självaste Göran Lindberg. Finns det någonting att nysta upp om detta så vore det väldigt sensationellt. Att en tillsynes vanlig svennebanan som GM hade en tortyrkällare och bjöd in eller tvingade tjejer dit är häpnadsväckande men inte något sensationellt enligt min mening.

GL och Wiholm var uppburna samhällsmedborgare med miljontillgångar - i Wiholms fall något i storleksordningen 100-miljoner. Inte sannolikt att de velat ha med blöjmange att göra.

Om fallet inte kittlar tillräckligt, finns det säkert andra trådar här på FB som passar dig bättre.
Citera
2011-03-30, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Det som sticker ner från lådan, kan det vara någon typ av kameralins?
Kan va lampe, batteri och kamera i boxen.
Citera
2011-03-30, 00:23
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hararjag
Ingen aning faktiskt.

Har du någon uppfattning om elektricitet i huset, det finns ingen nuförtiden va?

Fönstret (med gardiner eller något liknande) i källargrunden som man kan se på vissa utomhusbilder, hör det till "totyrkammaren"?
Citera
2011-03-30, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag skrev så här.

Överskrids den frivilligt överenskomna gränsen bedöms BDSM som straffbar enligt i övrigt gällande lagstiftning i Sverige. Domstolarna har i dessa fall att bedöma om gränsen för den underkastandes rollkrav har överskridits eller inte. Enligt svensk rätt kan dock ingen samtycka till grov misshandel eller värre kroppskada.

Det är en bedömningsfråga och långt ifrån det här fallet där det med tydlighet visat sig vara ömsesidigt.
Så vill du koppla det här fallet i tråden till det här fallet från TR bör du tänka om ,och har du vidare synpunkter på lagstiftningen så får du väl ta dina åsikter till rätt instans.

Jag har inte jämfört dessa fall. Jag har fört en diskussion om det är möjligt att ge sitt medgivande till sex som betraktas som grovt våld av utomstående. Uppenbarligen är detta möjligt. Men hur länge får vi se. Skulle bli förvånad om ifall inte HR har gett prövningstillstånd i denna sak.

Men du innan vi avsluta vår debatt, vad menar du med följande "...och har du vidare synpunkter på lagstiftningen så får du väl ta dina åsikter till rätt instans."
Citera
2011-03-30, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Personligen lutar jag väl mer åt att kvinnan & 47-åringen antagligen aldrig ens haft kontakt.

Kvinnan kanske har tekniska bevis för den saken. Blöjmange verkar inte gilla att städa. Kanske finns det DNA kvar?
Citera
2011-03-30, 00:25
Medlem
DanceBabys avatar
Kanske vår kära greve har lånat ut huset mot betalningen att han fått ta del av kamerabilder från den fjättrade kvinnan, om nu lådan innehöll någon typ av elektronik för övervakning.

Sen den här nallen... kan det vara någon typ av signal att "hålan" är upptagen som spekulerats tidigare? Eller har den bara innehållit påsar med vitt pulver i och blivit kvar... Om det nu har varit många UE:are på plats här tidigare så borde det finnas många bilder på kåken på nätet. Inget har dykt upp hittills. Vore intressant att se om nallen och flaskan stått där länge eller om nallen haft någon annan ställning tidigare t.ex.
Citera
2011-03-30, 00:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Har du någon uppfattning om elektricitet i huset, det finns ingen nuförtiden va?

Fönstret (med gardiner eller något liknande) i källargrunden som man kan se på vissa utomhusbilder, hör det till "totyrkammaren"?

Tror inte det fanns va då man ser alla stearinljus och vedpåsen.
Ser man rummet i den kameravinkeln som fotografen haft ser man inte ens ett fönster .
Fanns det fönster då det va en lucka i golvet rätt ner till en jordkällare typ?

Citat:
Ursprungligen postat av Organon
Jag har inte jämfört dessa fall. Jag har fört en diskussion om det är möjligt att ge sitt medgivande till sex som betraktas som grovt våld av utomstående. Uppenbarligen är detta möjligt. Men hur länge får vi se. Skulle bli förvånad om ifall inte HR har gett prövningstillstånd i denna sak.

Men du innan vi avsluta vår debatt, vad menar du med följande "...och har du vidare synpunkter på lagstiftningen så får du väl ta dina åsikter till rätt instans."

Ja du surrar om att det inte är lagens mening med den texten jag la i inlägget är mig veterligt ingen ändring på.
TR gjorde sin bedömning i detta specifika fall inget annat !

Och i det här fallet som tråden avser är det inte snack om frivilligt än så länge så din jämförelse faller bort just nu !

Enligt svensk rätt kan ingen samtycka till grov misshandel eller värre kroppsskada, något som tingsrätten också konstaterade i den friande domen. Tingsrätten anser dock att i det här fallet inte var grov misshandel.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-30 kl. 00:35.
Citera
2011-03-30, 00:26
Medlem
Han är i alla fall vän med Linda Bengtzing på facebook, kanske hon också legat i den hemliga källaren...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in