Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Har du någon uppfattning om elektricitet i huset, det finns ingen nuförtiden va?
Fönstret (med gardiner eller något liknande) i källargrunden som man kan se på vissa utomhusbilder, hör det till "totyrkammaren"?
Tror inte det fanns va då man ser alla stearinljus och vedpåsen.
Ser man rummet i den kameravinkeln som fotografen haft ser man inte ens ett fönster .
Fanns det fönster då det va en lucka i golvet rätt ner till en jordkällare typ?
Citat:
Ursprungligen postat av Organon
Jag har inte jämfört dessa fall. Jag har fört en diskussion om det är möjligt att ge sitt medgivande till sex som betraktas som grovt våld av utomstående. Uppenbarligen är detta möjligt. Men hur länge får vi se. Skulle bli förvånad om ifall inte HR har gett prövningstillstånd i denna sak.
Men du innan vi avsluta vår debatt, vad menar du med följande "...och har du vidare synpunkter på lagstiftningen så får du väl ta dina åsikter till rätt instans."
Ja du surrar om att det inte är lagens mening med den texten jag la i inlägget är mig veterligt ingen ändring på.
TR gjorde sin bedömning i detta specifika fall inget annat !
Och i det här fallet som tråden avser är det inte snack om frivilligt än så länge så din jämförelse faller bort just nu !
Enligt svensk rätt kan ingen samtycka till grov misshandel eller värre kroppsskada, något som
tingsrätten också konstaterade i den friande domen. Tingsrätten anser dock att i det här fallet
inte var grov misshandel.