2011-03-21, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
Ställ dig frågan, Är jag en som vill slita för ett par ursäkta språket men, Djävuls märkta pengar! Eller är du den som står upp mot dom onda? Vi behöver ett nytt system!

Revolution är vad jag skricker tills jag spricker!

Och nej, Tyvärr jag kan inte få direkta svar på denna fråga för jag stängde precis av för att få lite sömn. Jag, Ska fråga igen imorgon så jag updaterar då på dessa frågor my friend.

Glad att veta att åtminstonde nån tar sig ur denna vilseleda verklighet!

Godnatt!
im with you vet inte om jag helt kan tro på vad du säger men vi behöver verkligen ett nytt system.
Citera
2011-03-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Målet är att få så stor skala som möjligt att glömma bort vem dom är. Vem de egentligen är. Somliga försöker förslava så stor skala som möjligt och försöker få dem att spela upp en falsk identitet som de inte ens själva vet om är falsk. Och detta kan många människor leva gott på. Historien återupprepar sig och vi har nästan "fastnat" i utvecklingen på grund av att vi hela tiden glömmer bort vad vi är med om när vi dör. Freedom is upon us, time to grasp it!

Det här var nog bland det bästa svaret på den ställda frågan

Känns faktiskt som om vi har kommit tillräckligt långt teknik och utbildningsmässigt för att kunna ta nästa steg in i en bättre värld. Tyvärr ser man ju hur samhället blir alltmer fast i en falsk verklighet av glamour och illusioner. Folk ska jobba hårdare och mer för att få råd med en allt sämre välfärd. Egentligen är det som en enda lång indoktrinering, samtidigt finns det faktiskt verktyg för frigörelse och mycket ligger ju i våra egna händer att arbeta med. Jordelivet är en utmaning och det var meningen, får se hur länge till det här "spelet" fungerar, mycket kan hända.
Citera
2011-03-21, 12:06
Medlem
blowns avatar
Först och främst skulle jag vilja rekommendera NordLanderS att sluta röka på så mycket. Du visar väldigt tydliga tecken av paranoia. Jag vet att du kommer att neka och stöta bort det faktumet med näbbar och klor, men må så vara. Jag har iaf försökt.

Vidare håller jag med dig om att det är lite tragiskt att man arbetar och sliter tills man dör. Personligen kommer jag förmodligen göra det också, allt för att mina framtida barn ska få det lite bättre än vad jag har det. Att kalla det för någon slags psykos, eller att göra en konspirationsteori av alltihopa är lite långsökt. Många vill försörja sig själva och gillar inte att vara beroende av bidrag, vilket väl är ett måste om man inte ska jobba. Jag tvivlar på att man åker och skaffar en bit mark som man sen brukar och lever av iaf. Det är dagens människor dels alldeles för lata för, och dels hade det ju motarbetat hela syftet med att skaffa marken från början.

När jag väl nu har skrivit detta, och inser att jag jobbar och sliter för att du, NordLandeS, ska kunna sitta hemma och röka på och hitta på såna här historier att lägga upp på FB, så blir jag uppriktigt förbannad och upprörd. Du får gärna tro att egen försörjning är någon slags konspiration eller masspsykos, men jag skulle uppskatta om vårt fina välfärdssystem slutade utnyttjas. Då kanske vi alla kunde må lite bättre och jobba lite mindre.
Citera
2011-03-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown

När jag väl nu har skrivit detta, och inser att jag jobbar och sliter för att du, NordLandeS, ska kunna sitta hemma och röka på och hitta på såna här historier att lägga upp på FB, så blir jag uppriktigt förbannad och upprörd. Du får gärna tro att egen försörjning är någon slags konspiration eller masspsykos, men jag skulle uppskatta om vårt fina välfärdssystem slutade utnyttjas. Då kanske vi alla kunde må lite bättre och jobba lite mindre.

Delvis har du rätt och delvis fel. Problemet med dagens samhälle är att det håller på att kompliceras och fångar människor i en falsk verklighet. Folk skulle kunna få sina nödvändiga behov tillgodosedda med väldigt lite arbete, istället så tvingas folk in i en rad meningslösa arbeten och lån pga beroende och makt förhållanden. Huvudproblemet är väl att visst måste man jobba men om man aldrig ifrågasätter systemet så förändras ingenting heller. Rösträtt, 8h arbetsdag, 5 veckors semester kom inte genom att folk höll käften.
Citera
2011-03-21, 13:11
Medlem
nuendasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
Skulle vilja diskuttera,

Hur många här vet reglerna?

Hur många är det som igentligen tror deras verklighet är verkligheten? Sjukt när man tänker på det!

Vilka här vet inte att man är på jorden för en specific anledning och inte för att jobba tills man dör?

Asså, Är alla i en stor jävla trans eller vad? En person frågade vad jag tror om gud och så, Jag ska utveckla.. Jag vill veta! Men jag har därimot inga tydliga bevis på detta, Därimot vet jag att ande världen existerar helt ärligt! Tvivla inte liksom det är bekräftat! Som om du tror att du kom till jorden för att jobba på ditt jobb tills du dör och föröka dig! Haha, Det är som om du tror att det dom skriver på nyheterna är sant!

Du undrar över domedagen kanse? Säg mig, Varför har alltid dom "Dödda" en dold historia bakom det hela? Dom som inte kan tala för sig hör av sig! Och vad gör vi? Vi sitter och bara chattar på FB och fortfarande bråkar om att bli varifierade eller bevisade att detta stämmer. Liksom WUT!

Om det brann någonstans och du hade brandslangen bredvid dig! Hade du låsats som om det regnar då? Jag liksom vägrar sitta och veta att dom flesta har fel uppfattning av hur och varför dom är på jorden, Det liksom är landsförräderi att agera mot det övernaturliga och dra till med häxor och gastar och jag vet inte!

Nån berättade, Att det inte är nu långt kvar! Sedan dom lurade med 11 september så har 3 världskriget startat, Det är bara en tids fråga i min menning. Men det är som om ingen bryr sig!

"Jag tror inte på gud" får man höra. Ja menar shit! Aldrig sett så många som förväxlat jord livet med pengar och omedvetet hamnat snett! REAGERA!!

Börjar jävligt lacka på att folk inte hittar sin egen övernaturliga del av sig själv utan hellre fokuserar på att skapa djävuls medel till folks vardag utan att dom vet om det!

Och nej jag är ingen kristen fanatiker eller liknande, Jag är bara jävligt ärlig!

Har inte bestämt mig för om du skrivit inlägget bara för att provocera och se reaktioner, eller om du helt enkelt är så korkad. Lutar faktiskt åt det sista. Du är helt enkelt bara korkad. Haha inte undra på att världen ser ut som den gör när den är full av personer med vanföreställningar.

Du har sett för mycket på Matrix och liknande. hahaha veckans skratt

Vem skulle tjäna på att sätta mig på jorden för att resna rabatter, tvätta fönster, sitta på kontor eller vilket jobb man nu har? Regler? Ärlig? ha ha

Du säger att du inte har några som helst bevis, men ändå vet du reglerna och du är ärlig? DU pratar omkull dig själv med goja och tror på det. lol väx upp, klipp dig skaffa dig ett jobb.
Citera
2011-03-21, 13:39
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Delvis har du rätt och delvis fel. Problemet med dagens samhälle är att det håller på att kompliceras och fångar människor i en falsk verklighet. Folk skulle kunna få sina nödvändiga behov tillgodosedda med väldigt lite arbete, istället så tvingas folk in i en rad meningslösa arbeten och lån pga beroende och makt förhållanden. Huvudproblemet är väl att visst måste man jobba men om man aldrig ifrågasätter systemet så förändras ingenting heller. Rösträtt, 8h arbetsdag, 5 veckors semester kom inte genom att folk höll käften.

Det är inte rätt plats för en politiskt debatt, men min åsikt, och många med mig, är att Sverige farit illa av att ha en så vänstervriden politik som vi har haft tidigare och att det skulle innebära katastrof om vi skulle gå tillbaka till det.

Att det inte skulle vara något negativt med en ekonomisk nedrustning kan man ju diskutera. Kanske skulle vi som första moderna land i världen, ha ett lyckligt bondesamhälle, kanske inte. Jag tror att livskvalitet kommer med hårt arbete. Jag uppskattar vad jag har mer om jag slitit för det. Är man inte lycklig i ett kapitalistiskt samhälle, föreslår jag att man provar nån ö någonstans. Eller kanske muta in sig på en bit mark i Afrika.
Citera
2011-03-21, 14:08
Medlem
Citat:
Det är inte rätt plats för en politiskt debatt, men min åsikt, och många med mig, är att Sverige farit illa av att ha en så vänstervriden politik som vi har haft tidigare och att det skulle innebära katastrof om vi skulle gå tillbaka till det.

Att det inte skulle vara något negativt med en ekonomisk nedrustning kan man ju diskutera. Kanske skulle vi som första moderna land i världen, ha ett lyckligt bondesamhälle, kanske inte. Jag tror att livskvalitet kommer med hårt arbete. Jag uppskattar vad jag har mer om jag slitit för det. Är man inte lycklig i ett kapitalistiskt samhälle, föreslår jag att man provar nån ö någonstans. Eller kanske muta in sig på en bit mark i Afrika.

Du förenklar de faktorer som leder till ett välmående land. Ett land blir inte automatiskt rikt på att jobba hårt. Byråkratin, lagar, utbildning, sjukvård, sociala samspelet är alla faktorer som också måste funka. Egentligen passar denna debatt här för i grunden handlar det om vilka premisser vi vill bygga samhället på, en allenarådande materialism eller ett samhälle som försöker att gå vidare och skapa verklig välfärd för sina medborgare som också har att göra med medvetande utveckling.

Jag talar inte om ekonomisk nedrustning, bara att människans nödvändiga behov som bostad, mat, utbildning och sjukvård måste vara garanterad för alla. Vill man resa eller köpa prylar måste man givetvis jobba. Livskvalitet kommer delvis av att ha ett meningsfullt jobb dvs inte automatiskt av att man jobbar hårt. Tyvärr ser jag alltför många människor som köpt devisen att bara arbeta hårt och sedan kört slut på sig själva eller sina nära. Vi måste skapa en debatt om vad som är produktiva, effektiva och meningsfulla jobb.

Jag är inte alls emot ett kapitalistiskt samhälle men jag är emot de avarter som man kan se idag, det kapitalistiska systemet kan bli mycket bättre, framförallt när man ser på vilka som får bära bördorna och vilka som får ta hem vinsterna. Framförallt borde mer resurser gå till entreprenörer och uppfinningar som förenklar våra liv och skapar tid till sånt vi vill göra. Inte en massa med pseudojobb som McDonalds, Telefonförsäljare, Rot&Rut osv...
Citera
2011-03-21, 14:16
Medlem
blowns avatar
Citat:
Du förenklar de faktorer som leder till ett välmående land. Ett land blir inte automatiskt rikt på att jobba hårt. Byråkratin, lagar, utbildning, sjukvård, sociala samspelet är alla faktorer som också måste funka. Egentligen passar denna debatt här för i grunden handlar det om vilka premisser vi vill bygga samhället på, en allenarådande materialism eller ett samhälle som försöker att gå vidare och skapa verklig välfärd för sina medborgare som också har att göra med medvetande utveckling.

Jag talar inte om ekonomisk nedrustning, bara att människans nödvändiga behov som bostad, mat, utbildning och sjukvård måste vara garanterad för alla. Vill man resa eller köpa prylar måste man givetvis jobba. Livskvalitet kommer delvis av att ha ett meningsfullt jobb dvs inte automatiskt av att man jobbar hårt. Tyvärr ser jag alltför många människor som köpt devisen att bara arbeta hårt och sedan kört slut på sig själva eller sina nära. Vi måste skapa en debatt om vad som är produktiva, effektiva och meningsfulla jobb.

Jag är inte alls emot ett kapitalistiskt samhälle men jag är emot de avarter som man kan se idag, det kapitalistiska systemet kan bli mycket bättre, framförallt när man ser på vilka som får bära bördorna och vilka som får ta hem vinsterna. Framförallt borde mer resurser gå till entreprenörer och uppfinningar som förenklar våra liv och skapar tid till sånt vi vill göra. Inte en massa med pseudojobb som McDonalds, Telefonförsäljare, Rot&Rut osv...

Men är man för kapitalism, fast vinsterna ska gå till "rätt personer", så pratar man väl i realiteten om kommunism?

Jag menar inte jobba hårt, som i att städa skiten ur ett sjukhus, eller sopa av trottoaren så hårt och snabbt man kan, utan jag menar att man ska jobba hårt på att hela tiden försöka förbättra sin livssituation. Det kan handla om att starta eget, utbilda sig, skaffa meriter bygga kontaktnät och allt i den stilen.

Min uppfattning är att man inte kan bygga ett land som är bättre än sina invånare. I Sverige är vi idag bortskämda, lata och helt handikappade utav all politisk korrekthet som råder. Det kanske till och med är sant att man går i en psykos och tror att det skulle löna sig med självutveckling och studier i Sverige som det ser ut idag. Alla pengar som det genererar går ju till allt annat än mig själv.
Citera
2011-03-21, 14:41
Medlem
Citat:
Men är man för kapitalism, fast vinsterna ska gå till "rätt personer", så pratar man väl i realiteten om kommunism?

Jag menar inte jobba hårt, som i att städa skiten ur ett sjukhus, eller sopa av trottoaren så hårt och snabbt man kan, utan jag menar att man ska jobba hårt på att hela tiden försöka förbättra sin livssituation. Det kan handla om att starta eget, utbilda sig, skaffa meriter bygga kontaktnät och allt i den stilen.

Min uppfattning är att man inte kan bygga ett land som är bättre än sina invånare. I Sverige är vi idag bortskämda, lata och helt handikappade utav all politisk korrekthet som råder. Det kanske till och med är sant att man går i en psykos och tror att det skulle löna sig med självutveckling och studier i Sverige som det ser ut idag. Alla pengar som det genererar går ju till allt annat än mig själv.

Fast om du kan lite om kapitalism så vet du ju också riskerna som finns med ex oligopol, monopol, felaktig resursallokalisering, manipulering osv? Anledningen till att kapitalismen misslyckats i somliga länder beror ju på att man belönar felaktiga beteende som ex överdriven konsumtion på lånade medel bara för att hålla igång systemet.

Det man ofta glömmer bort är att dagens system systematiskt utnyttjar somliga och andra kammar hem vinsterna. Om du inte är tillräckligt smart så är det ex helt legitimt idag att utnyttja dig. Men visst Svenskarna kan ha förslappats men det beror också på hur systemet är uppbyggt och vilken typ av individ som man belönar idag. I skolan går ju det mesta ut på att sitta tyst och lyda, i grund och botten så belönar vi ett passivt beteende...
Citera
2011-03-21, 15:33
Medlem
blowns avatar
Citat:
Fast om du kan lite om kapitalism så vet du ju också riskerna som finns med ex oligopol, monopol, felaktig resursallokalisering, manipulering osv? Anledningen till att kapitalismen misslyckats i somliga länder beror ju på att man belönar felaktiga beteende som ex överdriven konsumtion på lånade medel bara för att hålla igång systemet.

Det man ofta glömmer bort är att dagens system systematiskt utnyttjar somliga och andra kammar hem vinsterna. Om du inte är tillräckligt smart så är det ex helt legitimt idag att utnyttja dig. Men visst Svenskarna kan ha förslappats men det beror också på hur systemet är uppbyggt och vilken typ av individ som man belönar idag. I skolan går ju det mesta ut på att sitta tyst och lyda, i grund och botten så belönar vi ett passivt beteende...

Ja, jag är insatt i riskerna med kapitalism. Jag är inte en renodlad högermänniska heller så jag är inte för en helt frisläppt marknad heller. Jag tror att om man höll sig till att reglera marknaden och på så sätt bli av med monopolen och det hejdlösa lånandet, så har vi alla stora möjligheter att leva och må väl. För min del är det däremot lika viktigt att man låter det gå åt helvete för dem som vägrar rätta sig i ledet. Konsekvenser för sina handlingar måste alltid få finnas, och det gör det knappt idag.

Självklart kammar de smarta hem vinster. Man kan inte sätta något nöt vid rodret bara för att det skulle vara mer rättvist (se på sossarna, det gick ju sådär).

Nej, någon psykos, eller illusion om vad som är viktigt i livet, det har jag inte. Jag lever gott och värderar min fritid och min familj bra mycket mer än de prylar jag har råd med. Däremot älskar jag möjligheterna pengar ger mig. Möjligheterna till hus, möjligheterna till transportmedel, möjligheterna till en god grillad köttbit till en fantastisk flaska vin och möjligheterna att kunna åka iväg och uppleva saker med min familj. Men ska dessa saker vara en mänsklig rättighet? Knappast. Jag förtjänar detta, eftersom jag sliter för det.
Citera
2011-03-21, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ja, jag är insatt i riskerna med kapitalism. Jag är inte en renodlad högermänniska heller så jag är inte för en helt frisläppt marknad heller. Jag tror att om man höll sig till att reglera marknaden och på så sätt bli av med monopolen och det hejdlösa lånandet, så har vi alla stora möjligheter att leva och må väl. För min del är det däremot lika viktigt att man låter det gå åt helvete för dem som vägrar rätta sig i ledet. Konsekvenser för sina handlingar måste alltid få finnas, och det gör det knappt idag.

Självklart kammar de smarta hem vinster. Man kan inte sätta något nöt vid rodret bara för att det skulle vara mer rättvist (se på sossarna, det gick ju sådär).

Nej, någon psykos, eller illusion om vad som är viktigt i livet, det har jag inte. Jag lever gott och värderar min fritid och min familj bra mycket mer än de prylar jag har råd med. Däremot älskar jag möjligheterna pengar ger mig. Möjligheterna till hus, möjligheterna till transportmedel, möjligheterna till en god grillad köttbit till en fantastisk flaska vin och möjligheterna att kunna åka iväg och uppleva saker med min familj. Men ska dessa saker vara en mänsklig rättighet? Knappast. Jag förtjänar detta, eftersom jag sliter för det.

Du förstår kanse att slutsen hamnade efter att jag fattade det hela med att du inte är här för att jobba och bygga på ett jävla samhälle som ser dig som ett nummer. Utan för att du kommer komma nånstanns när du är klar här! Du vet vandra vidare i en annan form?
Citera
2011-03-21, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nuendast
Har inte bestämt mig för om du skrivit inlägget bara för att provocera och se reaktioner, eller om du helt enkelt är så korkad. Lutar faktiskt åt det sista. Du är helt enkelt bara korkad. Haha inte undra på att världen ser ut som den gör när den är full av personer med vanföreställningar.

Du har sett för mycket på Matrix och liknande. hahaha veckans skratt

Vem skulle tjäna på att sätta mig på jorden för att resna rabatter, tvätta fönster, sitta på kontor eller vilket jobb man nu har? Regler? Ärlig? ha ha

Du säger att du inte har några som helst bevis, men ändå vet du reglerna och du är ärlig? DU pratar omkull dig själv med goja och tror på det. lol väx upp, klipp dig skaffa dig ett jobb.

Du får ursäkta om jag stör din perfekta värld, Men du kommer oxå dö om ett par år, Då kommer du oxå gå vidare i en annan form!

Jag menar, Vem fan bryr sig om denna psykos samhället sätter sina medborgare i!

Jag menar inte ens hälften accepterar det faktum att dom inte kommer stanna kvar här för evigt, Ska deras test tid ha varit genom att sälja sig själv och sina värdering för ett jobb? Det finns fler än du som fortfarande inte vet om det övernaturliga, Du vet där jag kopierar mina ideer och framlägger dom här? Nä, Nä! Då är man paranoid och vaneförställning!

Man märker ju hur långt du är inne i doktrinen igentligen, Gå till jobbet slav!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in