2011-05-04, 14:15
Medlem
"Därför att det inte finns någon domedag, och att jorden inte kommer att gå under om det nu är det du svamlar om. Om du lyckas hålla dig ifrån att bli påkörd av en buss eller liknande så kommer du att få se att jorden kommer att finnas kvar om 10, 30, 50 osv år också, lika hel som den är nu. Det finns ingen anledning att noja för att det inte finns någon anledning att noja"

Var det någon som skrev.

Jag vet inte om den är så hel, när fler och fler jordkatastrofer uppstår och människor dör? Det finns ingen ide att noja, självklart, men jorden är verkligen inte hel... Kärleeeeeek...
Citera
2011-05-04, 15:39
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Jag gissar att exemplet med Real Madrid och Barcelona är medvetet överdrivet från din sida, men ändå; ska alla former av tävlingar tas bort? Förbjudas?

Nu kanske jag är helt ute och cyklar men jag tror han menade den hatiska stämning som uppstår mellan exempelvis två rivaliserande fotbollslag. En stämning som många gånger övergår till fysiskt våld och ibland även dödsfall.
Citera
2011-05-05, 09:54
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camileon
Jag vet inte om den är så hel, när fler och fler jordkatastrofer uppstår och människor dör? Det finns ingen ide att noja, självklart, men jorden är verkligen inte hel... Kärleeeeeek...

Jo men alltså, livet är ju ingen Disney-film. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli, även om många människor idag har gått på den bluffen och tror att det är "onaturligt" för oss att lemlästa, plåga och mörda varandra för diverse olika själviska ändamål. Det är inget som helst "fel" på oss, vi är bara vad vi är och det har vi alltid varit, precis som alla andra djur. Att folk dör, på mer eller mindre otrevliga sätt, är helt naturligt. Så "hel" tycker jag nog att världen får sägas vara fortfarande, däremot kanske den inte fungerar på samma sätt som många människor skulle föredra att den fungerade, men det är ju en annan sak.

Sen skadar det ju inte att folk försöker vara lite snällare mot varandra, det håller jag med om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in