2011-04-13, 23:35
Medlem
Månsans avatar
Beklagligt att sidan så sällan lirar. Man vill ju som skattebetalare hålla sig dagligt uppdaterad på immigranternas vandalism och förödelse av våra städer. Hur ska man nu kunna få reda på fakta?
Citera
2011-04-13, 23:47
Medlem
Sperssons avatar
Det får bli censurerade nyheter på Aftonbladet ikväll istället. Blä
Citera
2011-04-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Beklagligt att sidan så sällan lirar. Man vill ju som skattebetalare hålla sig dagligt uppdaterad på immigranternas vandalism och förödelse av våra städer. Hur ska man nu kunna få reda på fakta?

Här hittar du samhällsfakta när PI är utsatt för attacker. =)

https://sverigeidag.wordpress.com/

Lite tråkigare tonsättning på själva sidan, men artiklarna är lika lysande som på PI!
Citera
2011-04-14, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det får bli censurerade nyheter på Aftonbladet ikväll istället. Blä

Nejdå, nu ska vi inte bli förtvivlade här

https://sverigeidag.wordpress.com/ som sagt!
Citera
2011-04-14, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Cola-Onny # 613

Du verkar inte gilla PI, men ändå kan du inte låta bli att läsa deras blogg.

Det är som alla gnällspikar som glor på TV, och sedan ojar de sig över alla usla program.

Precis. Skulle inte förvåna mig om han är en f d skribent eller liknande som blivit ratad och är bitter.
Senast redigerad av bob75 2011-04-14 kl. 00:51.
Citera
2011-04-14, 04:45
Medlem
Cola-Onnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Cola-Onny # 613

Du verkar inte gilla PI, men ändå kan du inte låta bli att läsa deras blogg.

Det är som alla gnällspikar som glor på TV, och sedan ojar de sig över alla usla program.

Även media läser ju bevisligen PI dagligen, men kritiserar densamma. Det handlar om att vara påläst och veta vad man talar om när man kritiserar något. Till skillnad från många här på Flashback som bara sitter och gissar så läser jag, samlar in fakta och analyserar. PI är störst i sin genre, varför många läser den, men sättet sidan bedrivs på är långt ifrån professionellt, men det är inte av ekonomiska skäl utan främst på grund av attityden och bemötandet av läsarna. Här är ett axplock av hur PI besvarat sina läsare senaste året:

"Försvarar man islam åker man ut."

"PI stödjer USA och Israel i allt de gör."

"Men släpp nu ditt tjat om hudfärgen, BockenBruse!!!!!!"

"Alla våra poster är höjdare."

"Jesus är ett påhitt liksom Muhammed. Inget bibellänkande eller mässande om kristendomen på PI."

"Är du för lat för att söka på PI?"

"Men vad är det du inte förstår? Vi kallar muslimer med slöjor just för slöjor. Det hör inte hemma i Sverige över huvud taget än mindre islam. "

"PI ÄR INTE SD, när ska du förstå det! Lägg ner. Vi gör på vårt sätt här och passar inte det så finns det andra forum och gnälla på."

"Vi är ute efter att ge oss på Carlsson och alla andra på den tidningen om vi får chansen. Kritik mot oss tar du i mail, inte här. Diskutera sakfrågan; den gillrade fällan. Punkt!!"

En läsare tycker PI kan pusha för Fria Nyheters nystartade forum och PI svarar:
"Vi pushar inte för deras forum. I synnerhet inte när präktige moraltanten Karlsson styr." (syftar på Peter Karlsson som då drev det numera nedlagda Fria Nyheter)

PI har tagit bort länkarna till både Fria Nyheter och Fria Tider i sin blogroll. Nu uppmanar de även läsarna att inte länka till högerextrema sidor eller Flashback (se nedan). Däremot har de själva en länk till forumet Exilen.eu (som "Gustaf" drev) där man kan läsa mindre smickrande öknamn på invandrare och rent rasistiska uttalanden. Där sitter bannade personer från både Flashback och PI och diskuterar.

Citat:
Nu är vi väldigt trötta för inte säga förbannade på en del kommentarer. Följande gäller:

Vi vill inte se angrepp på politiker eller andra, som journalister, där ni kallar dem psyksjuka, dumma i huvudet. Vi vill inte se att ni kallar utlänningar för pestloppor, sandnegrer, parasiter, varbölder, jävla pack, soptipp, drägg, ut med skiten mm. Vi vill inte se diskussioner om inbördeskrig, beväpning, vapeninköp, bästa tänkbara ammunition för ändamålet. Vi vill inte se x antal könsord. Vi vill inte se VERSALER. Vi vill inte se mailkontakter/adresser till diverse beslutsfattare (ex. rektorer). Vi vill inte se namn, adresser, person nr kring gärningsmän och andra. Vi vill inte se länkar till andra alternativa nyhetssidor (höger- som vänsterextrema), forumet Flashback eller reklam för era egna. Och vi vill definitivt inte se några länkar på mördade exempelvis Elin Krantz.

Flera läsare upprördes över att PI kallat muslimska män för "skägg" och kvinnorna för "slöjor" i ett inlägg och ansåg att det var tramsigt, oseriöst och sänker trovärdigheten för PI. Några av läsarkommentarerna:

hastflicka
förbannat löjligt av er att skriva "Skäggen" Bättre kan ni. Stenar ska som någon tidigare påpekat, inte kastas mot någon/något alls.

cereal_killer
Vet inte riktigt varför man måste kalla den "skäggen" heller, är ju trots allt människor om än med en avvikande trosuppfattning. Ta gärna debatten om islams utbredning men håll det på en saklig och vuxen nivå, infantila formuleringar gynnar knappast en saklig debatt utan skrämmer snarare bort debattörer. Men kanske vill man bara ha en ryggdunkarklubb utan några givande diskussioner? Gillar PI på grund av den alternativa vinklingen och avsaknaden av censur men ni borde använda er av ett mognare språkbruk om ni vill fortsätta att växa.

Kronoberg
inte okej att kalla personer för "skäggen" i artikeln. det är just den typen av terminologi som inte behövs på PI. rapportera fakta på ett neutralt sätt, det är den vinnande vägen. man vinner ingenting på nedlåtande epitet.

UfoM
Håller med om vad flera skrivit, PI kan skriva bättre än så här.
Syrlighet och ironi vinner överlägset över epitet som 'skäggen'.

Nybadad
Hmmm..
Just när PI är "på gång" i övriga media, antal besökare ökar stadigt och tydliga regler för kommentarer har kommit så får man läsa en sån här artikel.
Mycket dåligt för PI:s rykte, och en mycket illa formulerad artikel.
Det minsta man kan begära är att samma regler gäller för skribenter som för kommentarerna.
Att benämna brottsoffer för "skäggen" är långt under era läsares nivå.
Jag är mycket besviken på PI.
Vill ni bli tagna på allvar så får ni lov att städa i er egen redaktion i fortsättningen.

Mvh
En trogen läsare. Än så länge....

Vargagrin som svar till Nybadad
Håller faktiskt med!

provocerande artiklar är kanske liter roligt och släpper på en och annan säkerhetsventil. Men för mig som läsare så är det provocerande, gillar inte mobbing och sandlåde nivå åt något håll.

medborgare som svar till Nybadad
Håller helt med. PI borde hålla sig för goda för trams-ironier som "skäggen". Att de utsätts för brott är dessutom illa och inget man ska skämta om. Tramsandet kan överlåtas till Sydsvenskan, AB, DN. Expressen m fl.

PI, som inte verkar ta åt sig alls av kritiken från de egna läsarna, svarar:
Vi kallar dem skägg, slöjor osv. Och nej, islam ska inte utövas i Sverige.

Det finns många fler exempel på uttalanden och märkliga beslut från PI, men det blir för långt för ett foruminlägg.
Senast redigerad av Cola-Onny 2011-04-14 kl. 04:55.
Citera
2011-04-14, 06:59
Medlem
SteelPizzas avatar
Citat:
Det vilar en förbannelse över PI

TEKNIKPROBLEM När det fungerar som bäst havererar allt – igen. Tyvärr har varken ni eller vi haft åtkomst till trötta gamla PI sedan midnatt ungefär. Det visade sig bero på en installation som ”gjorde slut på minnet”. Nu är det åtgärdat *peppar peppar* och förhoppningvis ska vi kunna fylla på med nya vansinnigheter.

Redaktionen
13 april, 2011

Cache från google
Citera
2011-04-14, 07:10
Medlem
Soyuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cola-Onny
Även media läser ju bevisligen PI dagligen, men kritiserar densamma. Det handlar om att vara påläst och veta vad man talar om när man kritiserar något. Till skillnad från många här på Flashback som bara sitter och gissar så läser jag, samlar in fakta och analyserar. PI är störst i sin genre, varför många läser den, men sättet sidan bedrivs på är långt ifrån professionellt, men det är inte av ekonomiska skäl utan främst på grund av attityden och bemötandet av läsarna. Här är ett axplock av hur PI besvarat sina läsare senaste året:

"Försvarar man islam åker man ut."

"PI stödjer USA och Israel i allt de gör."

"Men släpp nu ditt tjat om hudfärgen, BockenBruse!!!!!!"

"Alla våra poster är höjdare."

"Jesus är ett påhitt liksom Muhammed. Inget bibellänkande eller mässande om kristendomen på PI."

"Är du för lat för att söka på PI?"

"Men vad är det du inte förstår? Vi kallar muslimer med slöjor just för slöjor. Det hör inte hemma i Sverige över huvud taget än mindre islam. "

"PI ÄR INTE SD, när ska du förstå det! Lägg ner. Vi gör på vårt sätt här och passar inte det så finns det andra forum och gnälla på."

"Vi är ute efter att ge oss på Carlsson och alla andra på den tidningen om vi får chansen. Kritik mot oss tar du i mail, inte här. Diskutera sakfrågan; den gillrade fällan. Punkt!!"

En läsare tycker PI kan pusha för Fria Nyheters nystartade forum och PI svarar:
"Vi pushar inte för deras forum. I synnerhet inte när präktige moraltanten Karlsson styr." (syftar på Peter Karlsson som då drev det numera nedlagda Fria Nyheter)

PI har tagit bort länkarna till både Fria Nyheter och Fria Tider i sin blogroll. Nu uppmanar de även läsarna att inte länka till högerextrema sidor eller Flashback (se nedan). Däremot har de själva en länk till forumet Exilen.eu (som "Gustaf" drev) där man kan läsa mindre smickrande öknamn på invandrare och rent rasistiska uttalanden. Där sitter bannade personer från både Flashback och PI och diskuterar.

Flera läsare upprördes över att PI kallat muslimska män för "skägg" och kvinnorna för "slöjor" i ett inlägg och ansåg att det var tramsigt, oseriöst och sänker trovärdigheten för PI. Några av läsarkommentarerna:

hastflicka
förbannat löjligt av er att skriva "Skäggen" Bättre kan ni. Stenar ska som någon tidigare påpekat, inte kastas mot någon/något alls.

cereal_killer
Vet inte riktigt varför man måste kalla den "skäggen" heller, är ju trots allt människor om än med en avvikande trosuppfattning. Ta gärna debatten om islams utbredning men håll det på en saklig och vuxen nivå, infantila formuleringar gynnar knappast en saklig debatt utan skrämmer snarare bort debattörer. Men kanske vill man bara ha en ryggdunkarklubb utan några givande diskussioner? Gillar PI på grund av den alternativa vinklingen och avsaknaden av censur men ni borde använda er av ett mognare språkbruk om ni vill fortsätta att växa.

Kronoberg
inte okej att kalla personer för "skäggen" i artikeln. det är just den typen av terminologi som inte behövs på PI. rapportera fakta på ett neutralt sätt, det är den vinnande vägen. man vinner ingenting på nedlåtande epitet.

UfoM
Håller med om vad flera skrivit, PI kan skriva bättre än så här.
Syrlighet och ironi vinner överlägset över epitet som 'skäggen'.

Nybadad
Hmmm..
Just när PI är "på gång" i övriga media, antal besökare ökar stadigt och tydliga regler för kommentarer har kommit så får man läsa en sån här artikel.
Mycket dåligt för PI:s rykte, och en mycket illa formulerad artikel.
Det minsta man kan begära är att samma regler gäller för skribenter som för kommentarerna.
Att benämna brottsoffer för "skäggen" är långt under era läsares nivå.
Jag är mycket besviken på PI.
Vill ni bli tagna på allvar så får ni lov att städa i er egen redaktion i fortsättningen.

Mvh
En trogen läsare. Än så länge....

Vargagrin som svar till Nybadad
Håller faktiskt med!

provocerande artiklar är kanske liter roligt och släpper på en och annan säkerhetsventil. Men för mig som läsare så är det provocerande, gillar inte mobbing och sandlåde nivå åt något håll.

medborgare som svar till Nybadad
Håller helt med. PI borde hålla sig för goda för trams-ironier som "skäggen". Att de utsätts för brott är dessutom illa och inget man ska skämta om. Tramsandet kan överlåtas till Sydsvenskan, AB, DN. Expressen m fl.

PI, som inte verkar ta åt sig alls av kritiken från de egna läsarna, svarar:
Vi kallar dem skägg, slöjor osv. Och nej, islam ska inte utövas i Sverige.

Det finns många fler exempel på uttalanden och märkliga beslut från PI, men det blir för långt för ett foruminlägg.

Du skriver själv så mycket skräp att man inte orkar bry sig. Du skriver att du samlar "fakta" när du tar axplock och kommentarer ifrån urgamla artiklar.

Har läst PI sen start och mycket har förändrats, allt går inte att moderera heller. I mångt och mycket försöker man så gott det går och även efter kritik och feedback ändra om artiklar i efterhand, samt en del av svaren från redaktionen kommer från olika individer.

Du häver ur dig smörja och påhitt och kallar det fakta. Om du tar te x artiklar ifrån samtliga av Sveriges tidningar så skriver alla blaskor "vinklade" och artiklar med kanske mindre intelligenta rubriker. Borde väl du veta som är så påläst?

Aftonbladet och Expressens, "skandal, Rasupplopp, Rasistskandalen".. m.fl

PI är precis som vilken annan sida som helst, man skall hämta in sina nyheter. Vara källkritisk, läsa från flera sidor.

PI är inte värre eller bättre än någon annan blaska, men inte värst och dålig i det hänseendet du försöker få det till.

Du är en nyttig clown som borde putsa upp din "analytiska sida" eller vad du kallar det.
Citera
2011-04-14, 07:33
Medlem
Cola-Onnys avatar
Det verkar som PI, i röran med "Gustafs" död, serveruppgradering och allt, missat att slå på anonymisering av whois för domänen. Nu kan man läsa följande:

Citat:
Registrant Contact Information:
Name: Gustaf Janson
Address 1: Poste Restante
City: Stockholm
State: SE
Zip: 104 60
Country: SE
Phone: +46.851061***
Fax: +46.851061***
Email: gustaf.janson@*****.com

Samma uppgifter står även för Administrative Contact Information, Technical Contact Information samt Billing Contact Information. 104 60 är ett postnummer som endast används för postboxar och företag. Telefonnumret kan dock mycket väl vara äkta och det IP-telefonnummer "Gustaf" använde från Turkiet.
Citera
2011-04-14, 07:42
Medlem
Cola-Onnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soyuz
Du skriver själv så mycket skräp att man inte orkar bry sig. Du skriver att du samlar "fakta" när du tar axplock och kommentarer ifrån urgamla artiklar.

Har läst PI sen start och mycket har förändrats, allt går inte att moderera heller. I mångt och mycket försöker man så gott det går och även efter kritik och feedback ändra om artiklar i efterhand, samt en del av svaren från redaktionen kommer från olika individer.

Verkar som jag trampade på ömma tår.

Vad du kallar "urgamla" artiklar är en artikel från 15 november 2010: http://politisktinkorrekt.info/2010/...es-med-stenar/

Citat:
Du häver ur dig smörja och påhitt och kallar det fakta.

Ge gärna konkreta exempel på detta om du vill framstå som trovärdig. Vad är det jag hittat på?
Citera
2011-04-14, 08:49
Medlem
Denna attack stärker bara ytterligare min tro att det finns ett etablissemang som vill förgöra svensken.

Ytterst beklämmande att se. Nyhetsvärdet på det som stod på sidan är patetiskt. Sd:are blev full. Jaha, nu är det olagligt att vara full i det här landet också. Sanningen att säga är att ingenting, och jag menar ingenting, kan få mig att ändra uppfattning i den här frågan.

Aftonbladet har gjort sitt, punkt slut. Aldrig i hela helvetet att jag skulle ställa mig på Jan Helins sida. En jävla stockholmspamp som mellan raderna ser ner på glesbygden har jag inte mycket till övers för. Och hade detta varit en debatt så hade han sagt "jag har aldrig uttryckt mig så". Mitt svar blir att jag skiter helt fullständigt i hur exakt han har uttryckt sig. Han står som redaktör för en tidning som hävdar att Sd:s väljare i första hand är ensamma män utanför storstäder. På ett högskoleprov skulle läsförståelsedelen ge högsta poäng till den person som förklarade dessa ord med att man ser ner på män ute i glesbygden eftersom de inte vet lika mycket som de som bor i stan. Hur kan detta tolkas på något annat sätt? Och som ansvarig utgivare så står man för det som skrivs. Detta är mycket enkelt att förstå. Så Jan Helin, du är för mig en gris. Hur fan ska du vinna över folk som mig på din sida tror du? Du vill säkert inte ens ha mig där? Nej, jag förstår det! Faktum är att jag har högre kvalifikationer att klara ditt jobb än vad du har själv - och det är rätt otroligt. Vad grundar jag detta på? Jo, det du skriver... du är så himla långt efter i tiden att det inte liknar någonting. Du tror att folk är så himla dumma. Herregud.
Citera
2011-04-14, 08:50
Medlem
longbow4ys avatar
Förstår inte vad som är problemet för dig Cola-Onny.
Gillar du inte PI så läs inte PI.
Det är ett fritt land.
Tycker du att PI inte är proffsigt gjort, än sen. De är väl inte ditt problem.

Det är väl endast om PI konkurrerar med dig som PI är ditt problem.

Och med tanke på dina inlägg verkar de lyckas ganska bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in