2009-05-25, 20:57
Bannlyst
En skön sida där man också hittar info snabbt liksom här. Man ska definitivt inte tjafsa med den bloggen i alla fall, såsom en skribent gjort:
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/

Frågeställningen är "kan/bör/får" man göra så?
Citera
2009-05-25, 21:03
Medlem
jerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandbredd
En skön sida där man också hittar info snabbt liksom här. Man ska definitivt inte tjafsa med den bloggen i alla fall, såsom en skribent gjort:
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/

Frågeställningen är "kan/bör/får" man göra så?

Ja viss info från sidan får dom här ifrån

Får göra vad? Skriva politiskt inkorrekt? Självklart får man det.
Citera
2009-05-25, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Ja viss info från sidan får dom här ifrån

Får göra vad? Skriva politiskt inkorrekt? Självklart får man det.

Hehe....... tänkte snarare på "outingen"...
Citera
2009-08-16, 17:17
Medlem
mrBatemans avatar
Vad är det för slags parti eller politisk ideologi som står bakom sidan?
Citera
2009-08-17, 13:45
Medlem
Vigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrBateman

Realism samt objektivitet.... dvs den bristvara som råder i övrig Svensk vänstermedia.
Citera
2009-08-19, 01:02
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

Nu läser jag inte den sidan så ofta men min uppfattning är att bloggaren är sverigedemokratisk sympatisör.
Citera
2009-08-19, 01:41
Medlem
mrBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Nu läser jag inte den sidan så ofta men min uppfattning är att bloggaren är sverigedemokratisk sympatisör.

Jag har ju med fått den känslan och till och med ännu mer höger ibland. Nu läser jag ju skiten iaf just för att jag tycker de är intressant att dom skriver ut namn på åtalade osv, men va less man blir på "jaha nu va de invandrare igen"-tjatet. Nåja, antar att man aldrig någonsin kommer kunna få läsa fri och ovinklad men avslöjande journalistik.
Citera
2009-08-19, 02:18
Medlem
Citat:
Jag har ju med fått den känslan och till och med ännu mer höger ibland. Nu läser jag ju skiten iaf just för att jag tycker de är intressant att dom skriver ut namn på åtalade osv, men va less man blir på "jaha nu va de invandrare igen"-tjatet. Nåja, antar att man aldrig någonsin kommer kunna få läsa fri och ovinklad men avslöjande journalistik.
Är väll bra det.
Finns ju hundratals andra sidor som vinkar det åt andra hållet så det är ju bra med en vinkling åt höger med enligt mig, det är ju inte så att man skaffar sig nyheter enbart från aftonbladet.

Sen är ju inte alla invandrare. Djurplågaren var ju faktiskt svensk och han är tom medlem på flashback men jag tänker inte auta han för det är mot reglerna men han skriver iaf om hur han dödat katter i en tråd.
Senast redigerad av Fistor 2009-08-19 kl. 02:29.
Citera
2009-08-19, 02:43
Medlem
CronoSs avatar
Politiskt inkorrekt.

En liknande sida för er som inte hittat den än. http://frianyheter.wordpress.com/
Citera
2009-08-22, 18:30
Medlem
PI ser ut att kunna passera den magiska gränsen om 100 000 unika besökare denna veckan: http://bloggtoppen.se/blogg/45742/

Nästan en kvarts miljon sidvisningar, bara denna veckan. Man kan fundera på vad det på sikt kommer att innebära att en så pass stor del av befolkningen läser bloggar med radikalt annan samhällssyn än de etablerade medierna. När jag kom in "i svängen" för ca 2 år sedan var bloggar som Mitt Sverige och Grue Granskar det som fanns, och de låg sällan över 10 000 unika besökare/vecka och låg inte heller på samma tempo vad gäller postningar. Idag utklassar PI och FN övriga konkurrenter på bloggtoppen.

Angående själva bloggen så tycker jag genomgående att innehållet är bra, framförallt är det intressant att de beställer ut domar och FUP:ar och därmed kan skriva mycket mer ingående om olika händelser än vad bloggar som bara kommenterar nyhetsartiklar kan. Visst är det lite mycket tjat om islam ibland, dock.

Sedan saknar jag också en "ledarsida" där bloggens upphovsmän då och då kunde ta tydlig politisk ställning till olika saker. Det nuvarande upplägget gör att gränsen mellan politik och nyhetsrapportering suddas ut på ett sätt som sänker det seriösa intrycket.
Citera
2009-08-23, 01:51
Medlem
urquinaonas avatar
dom ska ju enligt uppgift starta en webbtidning, något som kan bli intressant att följa. just nu ligger de hack i häl på linda rosings blogg enligt bloggtoppen, man ligger på plats nummer 16 gällande alla kategorier. i kategorin politik leder man i utklassningsstil. noterbart är också att av de 25 högst placerade bloggarna inom kategorin politik är 9 invandringskritiska.

pk-media kommer gå i taket i takt med att besökarna på dessa bloggar hela tiden ökar. utvecklingen den närmaste tiden kommer att bli intressant att följa
Citera
2009-09-10, 18:49
Medlem
Curses avatar
En grej som jag tyckte var intressant är att dom verkar inte ens ha nämnt aftonbladet/israel tvisten... undrar fortfarande varför... fick dom inte? var den oviktig? för politisk inkorrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in