PI ser ut att kunna passera den magiska gränsen om 100 000 unika besökare denna veckan:
http://bloggtoppen.se/blogg/45742/
Nästan en kvarts miljon sidvisningar, bara denna veckan. Man kan fundera på vad det på sikt kommer att innebära att en så pass stor del av befolkningen läser bloggar med radikalt annan samhällssyn än de etablerade medierna. När jag kom in "i svängen" för ca 2 år sedan var bloggar som Mitt Sverige och Grue Granskar det som fanns, och de låg sällan över 10 000 unika besökare/vecka och låg inte heller på samma tempo vad gäller postningar. Idag utklassar PI och FN övriga konkurrenter på bloggtoppen.
Angående själva bloggen så tycker jag genomgående att innehållet är bra, framförallt är det intressant att de beställer ut domar och FUP:ar och därmed kan skriva mycket mer ingående om olika händelser än vad bloggar som bara kommenterar nyhetsartiklar kan. Visst är det lite mycket tjat om islam ibland, dock.
Sedan saknar jag också en "ledarsida" där bloggens upphovsmän då och då kunde ta tydlig politisk ställning till olika saker. Det nuvarande upplägget gör att gränsen mellan politik och nyhetsrapportering suddas ut på ett sätt som sänker det seriösa intrycket.