Orkade inte läsa igenom hela tråden hehe .. Men jag har ett återkommande problem. Eller ja återkommande är det inte eftersom att sk*ten aldrig försvinner..
Har haft psoriasis i ca 7 år nu och har endast vid ett fåtal tillfällen lyckats få bort allt från huden (med allt menar jag att det finns kvar någon enstaka fläck och pigmentförändring kvar) men då har sol och bad alltid varit inblandat. Absolut inte i något jättejättevarmt land för då blir det bara värre, men spanien t.ex. funkar bra.
Hur som helst. Nu har jag använt Ficortil, daivobet & elocon (och cano derm som mjukgörande) i cirka ett halvår. Gjorde precis som läkaren sa med nedtrappning och allt. Men jag får ju inte bort fläckarna hur jag än gör. Vad gör jag för fel?
Händerna är värst då jag tvättar dem som alla andra gör och vet inte hur jag ska få bort fläckarna där ....
Någon som har något tips? Jag tar inte så stor psykisk skada av att vara fläckig, men det skulle ju ändå vara trevligt att bli av med eländet någon gång.. Ni med psoriasis förstår nog vad jag menar..
Såå ... HJÄLP !?