Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Du har redan gjort bort dig med kommentaren "stöd gärna denna regim" och för att du inte vill se det demokratiska alternativet segra då du tycker Assad är bättre. Jag är inte intresserad av vanföreställningarna, hatet och ilskan du kommer med - ännu mindre när jag ständigt tvingas dechiffrera dina meningar.

Jo jag upprepar detta..
Stöd gärna denna regim. De våldsamma och brutala ageranden från al Assads sida är varken konstigt eller ovanligt i Syrien. Så har det alltid varit...mer eller mindre, ja men så länge landets ledare lyckades mobilisera folket i eget intresse, lägga beslag på Libanons befolkning/rikedom och sponsrade global terror och specifik terror mot judiska befolkning i olika delar av världen - i synnerhet inuti Israel - var det OK och du var troligen bland dem som gav stöd åt denna äckliga feodal regimen.
Död åt judarna, död åt Israel...skanderade ni alla nu s.k frihetsberövade

. Det var Israel som var Satan som skulle elimineras...Ingen brydde sig ett dugg - inte ens din pappa - att t.ex 30,000 försvarslösa syrier mördades i Hamma - år 82.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hama_massacre
Nu när ni - islamistdjävlarna - är målet, jo då låter det annorlunda. Vad trodde du...att Assad skulle lämna sin ledarstav utan krig....Assad är INTE sämre än de som vill ha sin position - fundamentalist-islamisterna. Omständigheterna i arabvärlden och de interna islamistkonflikterna visar att jag har alldeles rätt.
Skillnaden mellan Assads regim och den som riskerar ersätta den, är att Assads regim har länge lyckats hålla gränserna mot grannländerna Israel och Jordanien lugna och otvivelaktigt på en rimlig och acceptabel spänningsnivå under jävligt många år!
Det är just detta jag bryr mig om - en islamisering av Syrien riskerar stärka Hizbullah och Hamas...snacka om krutdurk då...Jo inte för dig förstås. Så länge det är israelerna som kommer att betala priset .
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Fakta är att Libyen, Egypten och Tunisien är flera gånger bättre nu än de var innan den arabiska våren. Det är ingen "skenmanöver" av "islamister" som du föreställer dig, det rör sig om frihetsälskande människor som kämpade och kämpar för sin sak.
Detta har vi sett, som sagt... du har fått ett bra svar...från andra och bilderna som flödar in från dessa länder bevisar rejäl stärkning för fundamentalister, kvinnoförtryckare..jo det muslimska brödraskapet vars mål såg vi senast på tv just igår,...(med hjälp av Janne Josefsson ) när det gäller maning att INTE följa svensk lagstiftning, demokratisk anda.. eller självklara mänskliga rättigheterna för både kvinnor och barn.
mvh
Giladi