2012-05-16, 23:54
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eilfa
Jag håller med om att Syriens regim begår brott, det vet jag att dem gör men man skall inte låtsas som att de gör det helt oprovocerat. Det är ett krig som pågår där båda sidorna använder sig av lika fula metoder.

Visst har oppositionen använt fula metoder men man ska inte bortse från fakta: Syrien i egenskap av stat har ett större ansvar. Regimen hade flera månader på sig att införa reformer som världssamfundet och oppositionen hade nöjt sig med. Det var t.ex. inte först förrän slutet av juli 2011 som Free Syrian Army grundades.

Oavsett hur foliehattarna vänder och vrider på det, kvarstår faktum att världssamfundet inte kommer vika sig en tum: Assad måste avgå. Syrien måste bli en demokrati. Deras linje är mer än rimlig.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-05-17 kl. 00:53.
2012-05-17, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Visst har oppositionen använt fula metoder men man ska inte bortse från fakta: Syrien i egenskap av stat har ett större ansvar. Regimen hade flera månader på sig att införa reformer som världssamfundet och oppositionen hade nöjt sig med. Det var t.ex. inte först förrän slutet av juli 2011 som Free Syrian Army grundades.

Oavsett hur foliehattarna vänder och vrider på det, kvarstår faktum att världssamfundet inte kommer vika sig en tum: Assad måste avgå. Syrien måste bli en demokrati. Deras linje är mer än rimlig.

Det stämmer att Syrien som stat måste ta ett större ansvar, men problemet är att om världssamfundet får som dem vill så kommer fria syriska armén att ta över. De har inte precis visat hur man ska ta ansvar och hur måna dem är om människors rättigheter.
Sedan är det inte heller så att hela Syriens befolkning stödjer oppositionen, annars hade ju aldrig militären kunnat stå emot 20 miljoner oppositionella. Hur man än vänder och vrider på det så är det helt omöjligt att kunna behålla makten om man har ett helt land emot sig. Inget våld i världen kan tysta ett folk
2012-05-17, 14:42
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Du har redan gjort bort dig med kommentaren "stöd gärna denna regim" och för att du inte vill se det demokratiska alternativet segra då du tycker Assad är bättre. Jag är inte intresserad av vanföreställningarna, hatet och ilskan du kommer med - ännu mindre när jag ständigt tvingas dechiffrera dina meningar.

Jo jag upprepar detta..Stöd gärna denna regim. De våldsamma och brutala ageranden från al Assads sida är varken konstigt eller ovanligt i Syrien. Så har det alltid varit...mer eller mindre, ja men så länge landets ledare lyckades mobilisera folket i eget intresse, lägga beslag på Libanons befolkning/rikedom och sponsrade global terror och specifik terror mot judiska befolkning i olika delar av världen - i synnerhet inuti Israel - var det OK och du var troligen bland dem som gav stöd åt denna äckliga feodal regimen. Död åt judarna, död åt Israel...skanderade ni alla nu s.k frihetsberövade . Det var Israel som var Satan som skulle elimineras...Ingen brydde sig ett dugg - inte ens din pappa - att t.ex 30,000 försvarslösa syrier mördades i Hamma - år 82. http://en.wikipedia.org/wiki/Hama_massacre

Nu när ni - islamistdjävlarna - är målet, jo då låter det annorlunda. Vad trodde du...att Assad skulle lämna sin ledarstav utan krig....Assad är INTE sämre än de som vill ha sin position - fundamentalist-islamisterna. Omständigheterna i arabvärlden och de interna islamistkonflikterna visar att jag har alldeles rätt.

Skillnaden mellan Assads regim och den som riskerar ersätta den, är att Assads regim har länge lyckats hålla gränserna mot grannländerna Israel och Jordanien lugna och otvivelaktigt på en rimlig och acceptabel spänningsnivå under jävligt många år!

Det är just detta jag bryr mig om - en islamisering av Syrien riskerar stärka Hizbullah och Hamas...snacka om krutdurk då...Jo inte för dig förstås. Så länge det är israelerna som kommer att betala priset .

Citat:

Fakta är att Libyen, Egypten och Tunisien är flera gånger bättre nu än de var innan den arabiska våren. Det är ingen "skenmanöver" av "islamister" som du föreställer dig, det rör sig om frihetsälskande människor som kämpade och kämpar för sin sak.

Detta har vi sett, som sagt... du har fått ett bra svar...från andra och bilderna som flödar in från dessa länder bevisar rejäl stärkning för fundamentalister, kvinnoförtryckare..jo det muslimska brödraskapet vars mål såg vi senast på tv just igår,...(med hjälp av Janne Josefsson ) när det gäller maning att INTE följa svensk lagstiftning, demokratisk anda.. eller självklara mänskliga rättigheterna för både kvinnor och barn.

mvh
Giladi
Senast redigerad av Giladi 2012-05-17 kl. 15:08.
2012-05-17, 18:34
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Jo jag upprepar detta..Stöd gärna denna regim. De våldsamma och brutala ageranden från al Assads sida är varken konstigt eller ovanligt i Syrien. Så har det alltid varit...mer eller mindre, ja men så länge landets ledare lyckades mobilisera folket i eget intresse, lägga beslag på Libanons befolkning/rikedom och sponsrade global terror och specifik terror mot judiska befolkning i olika delar av världen - i synnerhet inuti Israel - var det OK och du var troligen bland dem som gav stöd åt denna äckliga feodal regimen. Död åt judarna, död åt Israel...skanderade ni alla nu s.k frihetsberövade . Det var Israel som var Satan som skulle elimineras...Ingen brydde sig ett dugg - inte ens din pappa - att t.ex 30,000 försvarslösa syrier mördades i Hamma - år 82. http://en.wikipedia.org/wiki/Hama_massacre

Nu när ni - islamistdjävlarna - är målet, jo då låter det annorlunda. Vad trodde du...att Assad skulle lämna sin ledarstav utan krig....Assad är INTE sämre än de som vill ha sin position - fundamentalist-islamisterna. Omständigheterna i arabvärlden och de interna islamistkonflikterna visar att jag har alldeles rätt.

Skillnaden mellan Assads regim och den som riskerar ersätta den, är att Assads regim har länge lyckats hålla gränserna mot grannländerna Israel och Jordanien lugna och otvivelaktigt på en rimlig och acceptabel spänningsnivå under jävligt många år!

Det är just detta jag bryr mig om - en islamisering av Syrien riskerar stärka Hizbullah och Hamas...snacka om krutdurk då...Jo inte för dig förstås. Så länge det är israelerna som kommer att betala priset . ---

Det är oklart vad du tjafsar om. Och tala inte om för vad jag eller min familj tyckte då och nu.

Ja, det är mer eller mindre tydligt om att du bara stöder Assad för att du inte vill att Hizbollah och Hamas ska stärkas och att det då kommer missgynna Israel. För de flesta andra kommer syriernas frihet först av allt. Sen är det också så att Assad som gett Hamas rätten att vistas där efter att de blev utslängda från Jordanien och Hizbollah samarbetar med både Iran och Syrien. Du får läsa på.

Det är absolut inte heller så att omvärlden reagerat bara för att "islamistdjävlarna" är "målet". Regimen har dödats och sårat tusentals civila syrier, så hur kan du komma hit och ljuga att det låter annorlunda idag bara för att det nu, enligt dig, är "islamistdjävlarna" som är målet. Eller menar du att länder som USA, Kanada, Storbritannien och Frankrike reagerat bara för att "islamistdjävlarna" är målet? Men för all del, fortsätt du tro på konspirationsteorier. Jag ska inte störa dig mer.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-05-17 kl. 18:43.
2012-05-17, 19:09
Medlem
Citat:
Det är oklart vad du tjafsar om. Och tala inte om för vad jag eller min familj tyckte då och nu.

Ja, det är mer eller mindre tydligt om att du bara stöder Assad för att du inte vill att Hizbollah och Hamas ska stärkas och att det då kommer missgynna Israel. För de flesta andra kommer syriernas frihet först av allt. Sen är det också så att Assad som gett Hamas rätten att vistas där efter att de blev utslängda från Jordanien och Hizbollah samarbetar med både Iran och Syrien. Du får läsa på.

Det är absolut inte heller så att omvärlden reagerat bara för att "islamistdjävlarna" är "målet". Regimen har dödats och sårat tusentals civila syrier, så hur kan du komma hit och ljuga att det låter annorlunda idag bara för att det nu, enligt dig, är "islamistdjävlarna" som är målet. Eller menar du att länder som USA, Kanada, Storbritannien och Frankrike reagerat bara för att "islamistdjävlarna" är målet? Men för all del, fortsätt du tro på konspirationsteorier. Jag ska inte störa dig mer.

Det är tvärtom. Hizbollah och Iran kommer att försvagas om Assad faller samtidigt som israel gynnas. Oppositionen är ansvarig för ganska många offer bland civila. Så dem har också blod på sina händerna. Nu snackar jag inte om att civila råkade dö när rebeller attackerade soldater utan att dem har medvetet planterat bomber utanför skolor för att just döda så många civila som möjligt.

Oppositionen är inte några snälla underbara människor utan majoriteten dem är salafister som vill sprida kaos i Syrien. Usa, fn, frankrike och storbritannien tar jag inte på allvar med tanke på deras förflutna. Men också vad dem gör idag.

Är det fred man söker om man aktivt dödar civila. Är det fred att man försöker att rensa landet på kristna. Är det fredsälskande att skrika kristna åt libanon alawiter i graven.

Svaret är nej. Det är bara blodtörstiga djur som gör det jag skrev ovan.
2012-05-17, 19:18
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonders
Det är tvärtom. Hizbollah och Iran kommer att försvagas om Assad faller samtidigt som israel gynnas. Oppositionen är ansvarig för ganska många offer bland civila. Så dem har också blod på sina händerna. Nu snackar jag inte om att civila råkade dö när rebeller attackerade soldater utan att dem har medvetet planterat bomber utanför skolor för att just döda så många civila som möjligt.

Oppositionen är inte några snälla underbara människor utan majoriteten dem är salafister som vill sprida kaos i Syrien. Usa, fn, frankrike och storbritannien tar jag inte på allvar med tanke på deras förflutna. Men också vad dem gör idag.

Är det fred man söker om man aktivt dödar civila. Är det fred att man försöker att rensa landet på kristna. Är det fredsälskande att skrika kristna åt libanon alawiter i graven.

Svaret är nej. Det är bara blodtörstiga djur som gör det jag skrev ovan.

Det var just det jag skrev: att Assad gett Hamas rätten att vistas där efter att de blev utslängda från Jordanien och Hizbollah samarbetar med både Iran och Syrien. Israel behöver inte gynnas om Assad faller, det beror på hur en ny regering i Syrien ställer sig till Israel. Fast om Israel missgynnas eller gynnas, bryr jag mig inte om. Det är nästan bara den fanatiska juden Giladi som tänker på det ("[d]et är just detta jag bryr mig om - en islamisering av Syrien riskerar stärka Hizbullah och Hamas"). Jag själv tänker på syriernas rätt till ett värdigt liv.

Hur många gånger ska jag behöva förklara att bara en liten del av oppositionen använder våldsmetoder? Att majoriteten av dem är salafister som vill sprida kaos i Syrien stämmer inte.
2012-05-17, 19:21
Medlem
Citat:
Det var just det jag skrev: att Assad gett Hamas rätten att vistas där efter att de blev utslängda från Jordanien och Hizbollah samarbetar med både Iran och Syrien. Israel behöver inte gynnas om Assad faller, det beror på hur en ny regering i Syrien ställer sig till Israel. Fast om Israel missgynnas eller gynnas, bryr jag mig inte om. Det är nästan bara den fanatiska juden Giladi som tänker på det ("[d]et är just detta jag bryr mig om - en islamisering av Syrien riskerar stärka Hizbullah och Hamas"). Jag själv tänker på syriernas rätt till ett värdigt liv.

Hur många gånger ska jag behöva förklara att bara en liten del av oppositionen använder våldsmetoder? Att majoriteten av dem är salafister som vill sprida kaos i Syrien stämmer inte.

Juden och sionisten Selmer stödjer oppositionen. Jag antar att du har läst några av hans inlägg.

Jag tänker också på syrierna och hoppas att dem får leva ett värdigt liv. Vi båda har den åsikten och det som skiljer oss åt i denna konflikt är vad som anses vara det bästa för syrierna.

Jag vill att syrierna själva bestämmer över sitt öde och inte att någon väpnad islamistisk terror organization gör det åt dem. Nu har du själv skrivit att du inte tycker att den fria syriska armen ska bestämmer över syrierna så jag attackerar dig inte.
Senast redigerad av Wonders 2012-05-17 kl. 19:27.
2012-05-17, 19:29
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonders
Juden och sionisten Selmer stödjer oppositionen. Jag antar att du har läst några av hans inlägg.

Jag tänker också på syrierna och hoppas att dem får leva ett värdigt liv. Vi båda har den åsikten och det som skiljer oss åt i denna konflikt är vad som anses vara det bästa för syrierna.

Jag vill att syrierna själva bestämmer över sitt öde och inte att någon väpnad islamistisk terror organization gör det åt dem. Nu har du själv skrivit att du inte tycker att den fria syriska armen ska bestämmer över syrierna så jag attackerar dig inte.

Jag tror faktiskt majoriteten av judarna sympatiserar med syriernas kamp mot tyranniet och att även andra folkslag anser samma sak om syriernas kamp.

Ett vanligt inslag i denna konflikt: http://www.youtube.com/watch?v=ayBx-egBQEc.
2012-05-17, 22:54
Medlem
Man kan ju undra hur många syrier som är med i den så kallade "fria armen"? Ryssland uppskattade att det hade infiltrerat uppemot 15000 fighters från utlandet och det har arresterats en hel del av dessa utländska al-qaida fighters under den senaste tiden. Dessa al-qaida fighters kan ju knappast representera det syriska folket eftersom de spränger dem i bitar.

Syria - 26 foreign terrorists (mostly Al Qaeda members) arrested in Syria
http://www.youtube.com/watch?v=7jZhmk5Olyg&feature=plcp

Syria - a Libyan and Two Tunisian Terrorists speaking on Syrian TV
http://www.youtube.com/watch?v=4zsevlx_KGk&feature=plcp

Det finns ju hur många rapporter som helst som visar att dessa utländska fighters dödar civila...

Terrorist Group Kills 4 Workers, Steals 7 SYP Millions from the Fuel Company Branch in Hama

An armed terrorist group shot dead 4 workers after breaking into their rented house in Jub al-Safa village in al-Hamra, Hama countryside.

SANA correspondent quoted a source in the governorate as saying that the terrorist group opened fire and killed Torky Joma'a al-Osman, Joma'a Torky al-Osman, Kaddour Mohammad al-Osman and Torky Mohammad Sadek.

Another terrorist group stole a car rented by Hama Fuel Company branch with SYP 7 millions inside while it was on its way to deposit the sum at the Commercial Bank at the Industrial City in Hama.

The source added that the competent authorities arrested on Thursday Mohammad Dorzi al-Mheimid on al-Raqqa –Salamieh road near al-Mzeira'a village and seized two guns and two bombs he was carrying.

The body of citizen Mohammad Hikmat Hadid from Ma'ardes was found in Taibet al-Imam town. A terrorist group also opened fire in al-Arba'in neighborhood in Hama, injuring Ahmad Nasser, a 10 years old child.

http://www.sana.sy/eng/337/2012/05/17/419781.htm
Senast redigerad av foreverx 2012-05-17 kl. 23:01. Anledning: mer info
2012-05-18, 16:29
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt majoriteten av judarna sympatiserar med syriernas kamp mot tyranniet och att även andra folkslag anser samma sak om syriernas kamp.

Ett vanligt inslag i denna konflikt: http://www.youtube.com/watch?v=ayBx-egBQEc.
Näää, om regim-skifte lyckas och oppositionen håller vid sina ord kan det bli farligt för Israel. Deras knähund, Assad går ju bort, och vad har de kvar? Jo, sunni-muslimsk styre som blir ett hot och inte pseudo-hot som fallet med Israels knähund, Assad.
2012-05-18, 21:10
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebax
Näää, om regim-skifte lyckas och oppositionen håller vid sina ord kan det bli farligt för Israel. Deras knähund, Assad går ju bort, och vad har de kvar? Jo, sunni-muslimsk styre som blir ett hot och inte pseudo-hot som fallet med Israels knähund, Assad.

Assad är knappast Israels knähund. Och på vilka sätt skulle en ny regering i Syrien hota Israel mer än verbalt? Israel lär gynnas då Hizbollah och Iran inte kommer ha samma relationer till en ny syrisk regering som de har idag.
2012-05-18, 22:08
Medlem
Citat:
Assad är knappast Israels knähund. Och på vilka sätt skulle en ny regering i Syrien hota Israel mer än verbalt? Israel lär gynnas då Hizbollah och Iran inte kommer ha samma relationer till en ny syrisk regering som de har idag.
Utan tvekan är Assad en stor favorit hos Israel, att han 'attackerar' Israel verbalt för att vinna stöd hos arrogant folk som går på allt så länge det är 'anti-Israeliskt' är bara en metod för att vinna folks hjärta och kvasintelligens. Notera denna artikeln från Israeliskt nyhetskälla;

Citat:

Both Assad senior and Assad junior advocated resistance against Israel. This slogan was hollow, serving the regime merely as an insurance policy against any demand for freedom and democracy. The Syrian "resistance" government has not uttered a peep on the Golan front since 1973. Instead, the "resistance" regime was and still is ready to fight Israel to the last Lebanese, and if that doesn't do the trick - then to the last Palestinian.

As voices in Israel have recently spoken out in favor of Hamas' continued rule in Gaza, so many Israelis are worried these days over the Syrian regime's welfare. Astonishingly, not only Jews are praying secretly for the Damascus regime's survival, but many in the Arab parties as well. These parties' leaders have been dumbstruck, their voices have been muted and no outcry has been raised against the Syrian regime's massacre of civilians.

All the hypocrites, Jews and Arabs alike, have united. It seems Assad has wall-to-wall support here, as though he were king of Israel.
http://www.haaretz.com/print-edition/opinion/israel-s-favori
te-arab-dictator-of-all-is-assad-1.352468

Israel är medveten om att Assad och hans tölp-gäng (Iran och tramsbullah) aldrig vågar förverkliga propagandan de använder för att vinna stöd, men, det är osäkrare med oppositionen eftersom de verkar vara, tja, annorlunda...
Senast redigerad av Rebax 2012-05-18 kl. 22:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in