Flashback bygger pepparkakshus!
2015-04-07, 07:14
Medlem
Doiis avatar
Jag plus en till kommer ha våran fest om ca 1 månad.
Men vi har inte riktigt hittat/kommit på vad vi ska klä ut oss till.

Tema: Hollywood / Oscarsgalan (Fri tolkning..)
Vi är kille / tjej.

idéer?
Citera
2015-04-09, 08:07
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doii
Jag plus en till kommer ha våran fest om ca 1 månad.
Men vi har inte riktigt hittat/kommit på vad vi ska klä ut oss till.

Tema: Hollywood / Oscarsgalan (Fri tolkning..)
Vi är kille / tjej.

idéer?

Oscarsstatyett
Angelina+ben http://knowyourmeme.com/memes/angelina-jolies-leg
Leonardo DiCaprio utan pris
Röda mattan
Citera
2015-04-09, 17:49
Medlem
Tips på maskeradklädsel som är billigt att fixa? Det kan vara vad som helst, inte nudist tack
Citera
2015-04-10, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Kurator
Tips på maskeradklädsel som är billigt att fixa? Det kan vara vad som helst, inte nudist tack

De flesta djur är väl lätta att klä ut sig till? Mask, kläder i passande färg och så kanske en svans. Är du apa så sätter du skinnhandskar på fötterna, ser asbra ut.
Citera
2015-04-15, 19:50
Medlem
Läskigs avatar
Har blivit bjuden på 50-talsfest om någon vecka, och då jag personligen känner ett viss förakt mot rockabilly och medföljande dräggkultur så undrar jag om någon har tips på någon annan 50-talsinspirerad utklädsel så att man slipper skämmas allt för mycket?
Citera
2015-04-19, 13:24
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Har blivit bjuden på 50-talsfest om någon vecka, och då jag personligen känner ett viss förakt mot rockabilly och medföljande dräggkultur så undrar jag om någon har tips på någon annan 50-talsinspirerad utklädsel så att man slipper skämmas allt för mycket?

Beatnik kanske kunde vara något för dig?

http://en.wikipedia.org/wiki/Beatnik
Citera
2015-04-22, 13:47
Medlem
Ojkans avatar
Bra tips på någon utklädnad med temat barndomshjältar? Är kille 185cm lång.
Citera
2015-04-23, 15:00
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Ska på ett partaj där det är nostalgi som tema.
Något förslag till en fattig fan, med dålig fantasi
Citera
2015-04-27, 14:39
Medlem
Hejhej allihopa!

Jag ska på tema: "WTF". Så här lyder deras förklaring till detta:
Temat för kvällen går under rubriken "WTF" och därför ber vi er att #breaktheinternet och sätta på er en alldeles rolig, konstig, galen outfit som kommer att bidra till att man inte kan säga något annat än "WTF?!" när vi alla ser er!

Nu behöver jag lite hjälp med idéer till vad man kan klä sig som.

Tack på förhand!
Citera
2015-05-07, 21:43
Medlem
Behöver akut hjälp!

På måndag har jag min studentskiva och temat för den är film.
Jag har ingen aning om vad jag ska klä ut mig till och har alltså bara helgen på mig att skrapa ihop något..

Kom gärna med tips! Gärna inte allt för dyrt.
Citera
2015-05-08, 13:20
Medlem
von_Tratts avatar
Oscarsstatyn är en hit, ha bara något tight och guldigt och måla resten av dig själv guld också..
Citera
2015-05-10, 03:31
Medlem
Ska på fest med temat "Lantbruk/Bonde"! Behöver tips på kläder!

Ska på fest med temat "Lantbruk/Bonde". Det är en fest dig ca 50 personer är bjudna. Ett knytkalas med grillad mat och iskall bärs! Festen går av stapeln om 2 veckor.

Behöver nu tips på bra kläder så att jag kan klä ut mig till detta. Har aldrig klätt ut mig förr på sånna här tillställningar men nu är det tydligen ett krav.

Jag tänker inte köra på fullt blåställ och arbetsskor med stålhätta precis. Men jag såg ett ställe i stan som säljer flanellskjortor för 99 kr styck. Om jag köpen en sådan och sedan kör ett par vanliga blåa jeans till det? Sen ett par vanliga skor också. Tänkte även köpa en truckerkeps för ca 100 kr. En truckerkeps är en keps med nät på baksidan av kepsen. Typ denna: http://armygross.se/fritidsklader/huvudbonad/otto-truckerkeps-bla-vit/?utm_source=shopello_se&utm_medium=click&utm_campa ign=shopello-click

Räcker det för att framstå som "bonnläpp"? Flanellskjorta i rött och svart med en truckerkeps alltså. Sedan kan jag spara ut till lite länge stubb också. Det är en tjej som kommer närvara på festen som jag tror att det kan bli något med. Så jag vill inte klä ner mig för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in