2002-11-29, 07:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beTa
Citat:
Ursprungligen postat av utter
TaBe, har du något med substans som stöder detta eller är det bara något som du bara "vet"?

Det är en allmänt vedertagen sanning.... :roll: :roll:

Möjligen för dig, kolla den här länken: http://www.jmg.gu.se/pdf/jmgdata/journalist2000.pdf
2002-11-29, 08:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Trazan Apansson!

Du är säkert jätterädd för länkar, men jag tycker den här länken berättar vad jag tror hände med M/s Estonia bättre än vad jag själv gör.http://user.tninet.se/~uht674g/
2002-11-29, 08:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Här kommer den igen! http://user.tninet.se/~uht674g/
2002-11-29, 09:09
äldre konto (old)
Ej medlem
En massa döda länkar, verkligen imponerande.
2002-11-29, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rocky
Här kommer den igen! http://user.tninet.se/~uht674g/
Jag förnekar inte att regeringen och myndigheterna ställda inför den oerhörda Estonia-katastrofen tappade fattningen och betedde sig dumt. Speciellt betr. bärgningen var deras beslut idiotiska - vilket man väl numera också medger (Mona Sahlin). Och haverikommissionen fick en olycklig sammansättning, därför att Estland tydligen ansåg det oförenligt med landets prestige att tala om dåligt sjömansskap, vilket uppenbart var en av anledningarna till katastrofen.

Men därifrån till alla dåraktiga teorier- nej. Och liksom betr. den 11 september: Hur skulle dessa konspirationer kunna gå att dölja?

Det är f.ö. advokat Henning Witte som under flera år drivit påståendet om att det skullle finnas flera överlevande besättningsmän och passagerare från Estonia som myndigheterna eller regeringar döljer, för att de inte skall kunna berätta "sanningen". Han kanske gör det fortfarande, jag vet inte.
2002-11-29, 09:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Man skall inte glömma att Meyervarvet har ett intresse att skjuta diskussionen från eventuella fel i konstruktionen. Meyer har bland annat sponsrat Jutta Rabe med utrustning vid hennes famösa dykexpeditioner.
2002-11-29, 18:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Man skall inte glömma att Meyervarvet har ett intresse att skjuta diskussionen från eventuella fel i konstruktionen. Meyer har bland annat sponsrat Jutta Rabe med utrustning vid hennes famösa dykexpeditioner.

Hur länge skall Meyervarvet hållas ansvarigt för fel i konstruktionen tycker ni?
Estonia har ju gått i våra vatten i många år i Vikinglinjenstrafik,
utan att något liknande har inträffat..
En av dom som fört befäl på båten under Vikinglinjen, sade genst efter olyckan att med
den farten som esterna höll, kan man köra vilken färja som helst till botten...
Verkar lite långsökt att börja anmärka på konstruktionsfel när båten
redan börjar bli så gammal att den är uttjänt.
2002-11-29, 18:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Citat:

Hur länge skall Meyervarvet hållas ansvarigt för fel i konstruktionen tycker ni?
En av dom som fört befäl på båten under Vikinglinjen, sade genst efter olyckan att med

Men jag har heller inte sagt att att det var ett konstruktionsfel, ej heller att Meyervarvet är på något sätt skyldigt. Men Meyervarvet har drivit kampanj för att alla och envar skall få veta vilka utmärkta båtar man tillverkat, och man har varit Jutta Rabe behjälplig med utrustning. Om jag inte minns fel med utrustning för undervattensfilmning.
2002-11-29, 22:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Citat:
Citat:

Men jag har heller inte sagt att att det var ett konstruktionsfel, ej heller att Meyervarvet är på något sätt skyldigt. Men Meyervarvet har drivit kampanj för att alla och envar skall få veta vilka utmärkta båtar man tillverkat, och man har varit Jutta Rabe behjälplig med utrustning. Om jag inte minns fel med utrustning för undervattensfilmning.

Jag drog nog en felaktig slutsats av ditt uttalande...
Ja det kan säkert ligga i varvets intresse att vända blickarna åt
annat håll...särskilt ifall det finns något som tyder på att
det inte var en ren sjöolycka.
2002-12-03, 11:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Får man gissa att Chockads tystnad i dessa 9/11-trådar är talande för att han insett att han är totalsågad då han nu ett flertal gånger avslöjats med att ha lagt fram förfalskade och lögnaktiga påståenden om händelserna. Och alltså gjort bort sig rejält och sedan länge tappat all trovärdighet!!!

Nåt "Ursäkta jag hade fel" lär vi aldrig få se, för han lär inte ha kurage el heder nog att klämma fram ens om en enda bild han länkat.

Jag vill påstå att alla vi andra med logik och klarsynthet segrade till slut.

På Torsdag reser jag till USA igen, och kommer nog inte till Sverige igen förens nästa år, om det nu inte blir en visit under jul i alla fall. Så jag får med detta inlägg säga adjö för denna gång.

Regards
2002-12-04, 18:26
äldre konto (old)
Ej medlem
har kollat på den där videonmed chaffisen ett antal gånger nu. Vid först anblicken ser det ju ut som en pistol. men när man kollar lite till och långsmare plus lite förstoring sysn det ju rätt tydligt att det är en kille som sitter brevid chaffisen som lutar sig bakåt och det som ser ut som pistolen är i själva verket hans hår som ger ifrån sig någon spegling från solen eller dyligt....
2002-12-04, 21:04
äldre konto (old)
Ej medlem
Pliktskyldigast

Det känns som om jag bara måste posta i den här strängen, eftersom alla verkar göra det. 50 sidor! Huga, huga! Vad har jag då att tillföra i ämnet?

Tja...personligen tycker jag diskussionen om Siewert Öholms kalsonger med sidoöppning är mycket intressantare. Tror ni att det finns någon koppling till Contras?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in