2002-11-28, 11:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beTa
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Och gör man det, så räkna INTE med att ens röst tillåts göras hörd i de starkt statskontrollerade amerikanska medierna...

Är amerikanska medier ststskontrollerade? Det var som fan, ny kunskap stömmar mot alla som läser Chockads insiktsfulla inlägg.

Du pysen, ifall du inte känner till hur ägarstyrd media är idag, då kan du färståss uttrycka dej som du gör.
Men dom flesta människor idag vet att ägandet är väldigt konsentrerat till den mäktiga högerkanten där både makt och pengar finns.
Journalister med "fel" åsikter har inte en chans att få jobba där.
Ägarna kontrollerar nogrant vad som skrivs.
Detta är ett faktum också i Sverige.

Det är inte något problem för Bush att föra ut precis det budskap han önskar via media.

Suck, om amerikansk media är ägarstyrd och statskontollerad är väl för fan två helt olika saker. Har du belägg för att journalister åsiktregistreras eller är det bara den vanliga haveristiska svadan?
Vad gäller Sverige har tidigare studier visat att journister oftast stått till vänster om tidningens ledarsida.

Vad gäller Sverige
2002-11-28, 12:46
äldre konto (old)
Ej medlem
ZOG :?:
2002-11-28, 13:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Apansson
Har Chockad på måhända något omärkligt och konspirativt sätt från sin dator lyckats manipulera herrar beTa och rocky eftersom de ger honom stöd?

Kan detta ske genom att man loggar in på Flashback?

Kan man då t.o.m. bli antisemit?

Säkerligen finns det någon sådan teknik som Chockad lyckats inhämta på någon av sina favoritlänkar om den 11 september.

Usch, jag börjar bli riktigt rädd!

För att citera Marx: "Dårar i alla länder förenen eder".

Kan tyckas varaett oseriöt inläg men jag tycker det är dags att föra ner argumenten på Chockad och grabbarnas nivå.
2002-11-28, 18:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Apansson
Har Chockad på måhända något omärkligt och konspirativt sätt från sin dator lyckats manipulera herrar beTa och rocky eftersom de ger honom stöd?

Kan detta ske genom att man loggar in på Flashback?

Kan man då t.o.m. bli antisemit?

Säkerligen finns det någon sådan teknik som Chockad lyckats inhämta på någon av sina favoritlänkar om den 11 september.

Usch, jag börjar bli riktigt rädd!

Du Trazan, det är dom människorna som tänker själva som kommer
till samma slutsats som Chockad, så jag känner mej i gott sällskap.
Såg i TV, att Mikael Whie uttalade samma åsikt om USAs avsiketer med
kriget mot Irak, som jag har.

Och du Trazan, du har all anledning att vara rätt, kriget mot Irak
och hotet mot världsfreden drar allt närmare.
Och får Jan Björklund som han vill så får ni dra på er uniformen och
åka ut och bli kanonmat. Vad gör man inte för USA.. :?: :?:

Om man ser alla oklarheter i samband med terrorattacken den 11 sept.
så tycker jag nog att man kan ha märkligare hobbyer, änn att forska i det så som chockad gör.
Han har inte begärt mitt stöd och behöver det inte, han är en smart och helt kapabel person. :!:

Men många av er andra har målat in er i ett hörn...ni har inget att komma med..era "bevis" sopar chockad undan i en handvändning. Och Kieth har helt tappat gadden... :roll:
2002-11-28, 18:28
äldre konto (old)
Ej medlem
TaBe, har du något med substans som stöder detta eller är det bara något som du bara "vet"?
2002-11-28, 19:13
äldre konto (old)
Ej medlem
beTa

Om du nu inte lagt märke till det, så har våra bevis sedan länge sågat Chockads fabler jäms med fotknölarna. Ta bara senaste beviset på att han sprider lögner genom att länka till bilder där falska saker påstås, vilket inte är första gången.

Chockad har inte presenterat ett enda hållbart bevis i dessa trådar, bara svammel trams och lögner från en oerhört okunnig person.

Begriper du inte bättre så är det bara att beklaga sorgen över dit obefintliga intellekt och logik. Men då är det heller inte konstigt att du är en brunnäsa när det gäller Chockad, ty lika barn leka bäst.
2002-11-28, 21:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utter
TaBe, har du något med substans som stöder detta eller är det bara något som du bara "vet"?

Det är en allmänt vedertagen sanning.... :roll: :roll:
2002-11-28, 22:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kieth W
beTa

Om du nu inte lagt märke till det, så har våra bevis sedan länge sågat Chockads fabler jäms med fotknölarna. Ta bara senaste beviset på att han sprider lögner genom att länka till bilder där falska saker påstås, vilket inte är första gången.

Chockad har inte presenterat ett enda hållbart bevis i dessa trådar, bara svammel trams och lögner från en oerhört okunnig person.

Begriper du inte bättre så är det bara att beklaga sorgen över dit obefintliga intellekt och logik. Men då är det heller inte konstigt att du är en brunnäsa när det gäller Chockad, ty lika barn leka bäst.

Du behöver inte beklaga dej över mitt intellekt, jag är fullt nöjd med det, och vill för övrigt inte byta med någon programmerad betonghjärna.
Jag ser inte saken så som du gör, och jag är tacksam för det.

Det finns många frågetecken i den officiella sanningen som USA presenterar.
Att Henry Kissinger skall leda utredningsarbetet stärker mina misstankar.
Den mannen har inte rent mjöl i påsen.

Jag tror att chockad mycket väl
kan få rätt...men det tar nog 40år innan man börjar undersöka
saken på ett kritiskt sätt.
2002-11-28, 22:42
äldre konto (old)
Ej medlem
beTa

Visst finns det frågetecken, det kan jag hålla med om. Men det handlar inte om missiler laservapen sprängladdningar eller annat fantastiskt i vare sig WCT eller Pentagon. Snarare om missförtåelse, bristande kommunikation och slarv här och var i händelse förloppet.

Och Kissinger skall alltså bara leda utredningen, inte i sak genomföra den. Och då både motståndare och medspelare till Bush ingår i lika stora delar så kan man vara helt säker på att om den ena parten gör n åt mystiskt eller försöker undanhålla nåt så kommer den andra parten att gapa i högan sky, oavset om utredningsledaren heter Kissinger eller gud fader själv. Men detta begriper väl inte en så trångsynt människa som du.
2002-11-28, 23:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Kieth W!

Tänk om det inte bara är Bush medspelare utan även vissa eller stora delar av hans motståndare som är insatta i vad som egentligen hände 11/9. Det är väl inte otroligt att båda sidor i USA är helt införstådda i sådana här operationer. I slutändan gagnar det som hände 11/9 kanske landet USA? ops:

Jag drar än en gång parallellen med M/s Estonia. När Estonia sjönk var det en borgerlig regering. Men det övertogs därefter av en socialdemokratisk regering. Bägge blocken var helt överens hela tiden, om att sanningen om Estonia absolut inte fick komma fram. Varför, därför att bägge sidor mest troligt visste om varför hon sjönk och var och förblirförmodligen mycket mer inblandad i Estoniaaffären än vad vi svenskar vill tro.

Så visst kan motståndare inom politiken samarbeta om de har ett gemensamt mål .
2002-11-29, 00:07
Medlem
Stonecakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Citat:
Ursprungligen postat av George W Bush
Tja vad skall jag börja någon stans....
Fick tipset av en vän att gå hit, det var förra veckan, hade lite tid över i helgen så jag läste faktiskt igenom allt som skrivits här om både det ena och det andra. Jag lärde mig EN sak och det är att INTE komma med några påståenden till en viss Chockad. För än så länge spelar det ingen roll vad ni andra skriver, NI har fel enligt denna person, Ni kan skriva mil efter mil med inlägg om både det ena och det andra (jag håller med er till 100%) han kommer inte att ändra sig. Bevisen som Chockad drar fram och tillbaka ett otal gånger räcker inte en till tv programmet TV-Court.
Om vi antar att Chockad skulle ha rätt i 1% om vad han påstår, skulle det hänga klasar av advokater och vilja stämma staten USA och dess ledare, man kan ju undra varför detta inte är fallet, för är det något land på jorden där advokater sitter och lusläser ALLT om saker och ting som kan vara intressant för deras del. det jag och min vän kan dra för slutsatser är följande: Mannen i fråga är SJUK, i en debatt skall man kunna lyssna på andras argument, till och med ibland säga" ja du kanske har rätt i det där", får någon här Chockad att skriva dessa får ord till er om något påstående så skall jag vara den första att grattulera. Det går ej i en debatt bara vinkla saker och ting sin egen väg.
Gör man en sökning på Namnet Chockad i forumet så dyker mannen upp bara i debatter om vad USA har ställt till med, jag kan ha fel men inte har Chockad skrivit något om vad Gubbarna i öster verkligen har ställt till med, utan han mal på om vad Bush och USA har gjort (enligt han).

Så hur löser man problemet, ja Ni har alla provat ett helt logiskt sätt genom att lägga fram olika bevis och fullt logiska teorier, men i detta fall så verkar det inte fungera. Så då återstår bara ett låt mannen sitta inlåst i med sina skygglappar runt ögonen och köra sitt race, tror faktiskt att han njuter av detta med upprepning så får man tillslut fram sanningen.

Bara för att man uprepar en sak blir den ju inte mer sanningsenlig.

Nä grabbar jag beundrar er alla (utom en ) hur ni orkar men om vi lägger ner det här så kanske kanske han mår lite sämre.

" Det här har blivit en drog för mig" Chokad.....

Tack för mig........

George, det har inte lagts fram ETT ENDA BEVIS för att det skulle ha varit
ett flygplan som körde in i Pentagon!!!

Titta här George, utan att ha CNN eller FOX i näthinnan:

http://66.129.143.7/june2aa.htm

1) Tycker du att det ser troligt ut att det 4-5 minuter tidigare har smackat in ett stort passagerarplan, Boeing 757, ca 47 meter lång och närmare 40 meter bred (inkl.vingspetsarna) in i Pentagon?

2) Tycker du att brandutvecklingen, innan ens brandmännen hunnit börja med släckningsarbetet, motsvarar en brand där 30 000 liter flygfotogen är inblandat i det hela?

Ärligt talat alltså?

Hmmmmmmmm!!??!! :?
Frågan kommer utsökt upp igen.....!Tittar du på sajterna du hänvisar till eller kopierar du länkar hur som helst? :?

Chockad,om du hänvisar till den stora bilden under den röda rubriken "The Phantom plane" så är du verkligen ute och famlar i mörkret!!!TITTA NOGRANNARE PÅ BILDEN!!!Den bilden är tagen lååångt efter kraschen!
(Har du inget bra bildvisningsprog. kan jag sponsra dig med ett)
1.Hela fasadbasen är täckt med släckningsskum!
Citat:
Moreover, the upper floors of the building are yet to collapse.
2.Que??Men titta på bilden,fasad OCH tak har rasat! :evil:
3.Varför är det skum t.o.m på gräsmattan till vänster i bild?!Har det bara hamnat där utan att brandkåren börjat släcka? 8O
4.Det är väl ett jävla konstigt beteende från brandkåren om dom kommer dit och parkerar bilarna utan att göra nåt!Kolla på dörrarna på brandbilarna!!!!Ett helt gäng öppna,inte en brandman nånstans!Om dom kommit dit
Citat:
One has only to examine the AFP photo, above, to understand that it is the pure and simple truth: it stares one in the face!The photograph was taken in the first minutes of the fire. Firetrucks are on the scene, but as yet these vehicles have not gone into action.
precis efter kraschen hade det varit ett jävla myller av folk och bilar på bilden.Som på bilderna lite längre ner på din tjatsajt!

Denna sajt du hänvisar så frenetiskt till kan du radera adressen till!
Den bevisar ABSOLUT inget.Antingen är dom helt okompetenta och blandar bilder och text hur som helst( vilket borde ha åtgärdats för länge sedan om det hade varit en seriös sajt ) eller så är den bara en dåligt berättad lögn!Jag sätter mina pengar på det sista!

Hur många smilies skulle jag inte ha kunnat spama nu?!?! :!: :?: :twisted:
2002-11-29, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rocky
Kieth W!

Tänk om det inte bara är Bush medspelare utan även vissa eller stora delar av hans motståndare som är insatta i vad som egentligen hände 11/9. Det är väl inte otroligt att båda sidor i USA är helt införstådda i sådana här operationer. I slutändan gagnar det som hände 11/9 kanske landet USA? ops:

Jag drar än en gång parallellen med M/s Estonia. När Estonia sjönk var det en borgerlig regering. Men det övertogs därefter av en socialdemokratisk regering. Bägge blocken var helt överens hela tiden, om att sanningen om Estonia absolut inte fick komma fram. Varför, därför att bägge sidor mest troligt visste om varför hon sjönk och var och förblirförmodligen mycket mer inblandad i Estoniaaffären än vad vi svenskar vill tro.

Så visst kan motståndare inom politiken samarbeta om de har ett gemensamt mål .
Det är således fler än Chockad som verkar vara pantade i huvudet och sprider dravel här!

Jag har ju f.ö. sett Rocky (och hans kompis beTa) med sina besynnerliga föreställningar om judarnas inflytande under Politik, debatt.

Konspirationer betr. Estonia-katastrofen....

Ja det finns ju t.o.m. en känd advokat som flera år efter katastrofen fortfarande hävdade, att stormakterna undanhöll flera överlevande besättningsmän och passagerare från Estonia, för att hindra sanningen att komma ut!

Och varför tro på den mest naturliga olycksorsaken om dåligt sjömansskap och att bogvisiret gav vika?!? Nej, naturligtvis inte, här skall bevisas att det är omöjligt o.s.v.

Så givetvis måste båten ha sprängts eller torpederats och en mängd personer och regeringar vara i maskopi och inblandade!

Typiskt är också att man tar myndigheternas klantigheter och handfallenhet inför en stor katastrof (och betr. Estonia liksom den 11 september är det säkert åtskilliga) som ytterligare bevis på konspirationen.

Man citerar alltså som Chockad så gärna gör uttalanden, intervjuer i förening med fantasifulla tidningsartiklar o.s.v. som tillkommit under under de första timmarnas förvirring efter katastrofen och ställer dem i motsättning mot vad senare blivit känt och där vederbörande sedan kanske på nytt uttalat sig, som ett bevis på att något måste vara sjukt.

Se, först sa han det här, nu säger han det här! Och till den tidningen sade han så, till den andra så. Det stämmer inte.....

Och naturligtvis är alla "bevis" man har med facit i hand ytterligare graverande....

Ett av "bevisen" som Chockad ständigt kör med om president Bush medverkan i den 11 septemberattentaten är ju att han inte omedelbart skickade upp jaktplan med uppgift att skjuta ner de kapade planen....

Han borde alltså ha förutsett vad som skulle hända - i sin kristallkula?!?

Denna konspirationsgalenskap känns alltså väl igen. Och det kommer alltid att finnas ett antal personer som genom sin läggning (möjligen i förening med underbegåvning) överallt ser konspirationer.

Som vi så väl ser i denna tråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in