2002-11-27, 19:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varg-Olle (?)
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Det har redan utkommit dussintals med böcker kring temat att 11 September var en komplott genomförd av militären och underrättelsetjänsten med stöd av Bushadministrationen.

Här är en nyutkommen bok, en av mina absoluta favoriter:

"Krig och Globalisering-Sanningen bakom 11 September", av Professor Michel Chossudovsky:

http://globalresearch.ca/globaloutlook/truth911.html

"In this timely study, Michel Chossudovsky blows away the smokescreen, put up by the mainstream media, that 9-11 was an "intelligence failure". Through meticulous research, the author uncovers a military-intelligence ploy behind the September 11 attacks, and the coverup and complicity of key members of the Bush Administration.

According to Chossudovsky, the so-called "war on terrorism" is a complete fabrication based on the illusion that one man, Osama bin Laden, outwitted the $30 billion-a-year American intelligence apparatus.

The "war on terrorism" is a war of conquest. Globalisation is the final march to the "New World Order", dominated by Wall Street and the U.S. military-industrial complex.

September 11, 2001 was the moment the Bush Administration had been waiting for, the so-called "useful crisis" which provided a pretext for waging a war without borders.

The hidden agenda consists in extending the frontiers of the American Empire right around the world to facilitate complete U.S. corporate control outside the U.S. and a police state on the inside.

Chossudovsky peels back the layers of rhetoric to reveal a huge hoax; a complex web of deceit aimed at tricking the American people and the rest of the world into accepting a military solution which threatens the future of humanity.

Michel Chossudovsky is the author of the international best-seller "The Globalisation of Poverty" published in eleven languages. He is Professor of Economics at the University of Ottawa and Director of the Centre for Research on Globalisation which hosts the critically acclaimed website: www.globalresearch.ca "

Här hittar ni tusentals avslöjande artiklar och länkar kring 11 September-komplotten och Pentagon-bluffen:

http://www.keystonereport.com/911.htm

http://www.osamaskidneys.com/links.html

Intressant också att notera att Bushs pappa George HW Bush valde datumet 11 September (1990) som datum för att introducera begreppet "New World Order" inom världspolitiken, vilket han gjorde som president i ett tal inför Kongressen...

Snacka om att vi har blivit förda bakom ljuset... 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Jaså? Nå, innehåller denna bok vittnesmål från någon av de tusentals som ju måste ha hjälpt president Bush att genomföra attentaten?

Vad jag förstår inte, annars hade det varit en stor sensation med press och TV på hugget.

Och varför håller alla dessa (även deras anhöriga, arbetskamrater som måste finna saker misstänkta o.s.v.) som medverkat till att kallblodigt ta livet av tusentals amerikaner tyst. Ingen enda, inte heller de som kanske på order medverkade utan att veta vart det skulle leda, har drabbats av samvetskval....

Du har ju haft en del inlägg här på Flashback om att den fasttagne krypskytten i Washington är oskyldig och offer för en komplott, fast jag inte riktigt kunnat utläsa av vem. Men säkert kan du väl på lika goda grunder antaga att president Bush använde honom för att undanröja en del besvärliga vittnen, fast han hann inte mer än femton, så mycket återstår. Eller hur?

Så jag antar att den bok du åberopar är en paranoia på lika lösa grunder som det du ständigt presenterar.

Du kan kallt räkna med att det finns en hel del som har samvetskval efter
att ha medverkat i en av tidernas kallblodigaste massmord...

Men i Bushs USA är det inte tillrådligt att man börjar öppna käften...

Och gör man det, så räkna INTE med att ens röst tillåts göras hörd i de starkt statskontrollerade amerikanska medierna...

Här hittar du bokstavligen tusentals avslöjande artiklar och länkar kring 11 September-komplotten och Pentagon-bluffen:

http://www.keystonereport.com/911.htm

http://www.osamaskidneys.com/links.html

Snacka om att vi blivit förda bakom ljuset... ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops:
2002-11-27, 19:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Bush har efter över ETT ÅRS INTENSIVA PÅTRYCKNINGAR till sist gått med på at en utredning kring 11 September ska tillsättas.

Men gissa vem Bush utsåg som ledaren i panelen...jo...Henry Kissinger... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

http://disc.server.com/discussion.cgi?id=149495;article=35057

Då kan man ju redan nu räkna ut vad utfallet av den s.k. utredningen blir...
2002-11-27, 22:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Och gör man det, så räkna INTE med att ens röst tillåts göras hörd i de starkt statskontrollerade amerikanska medierna...

Är amerikanska medier ststskontrollerade? Det var som fan, ny kunskap stömmar mot alla som läser Chockads insiktsfulla inlägg.
2002-11-28, 05:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Chockad - den nye Sven Duva!

"HAN KUNDE INTE TÄNKA
BLOTT LÄNKA KUNDE HAN".
2002-11-28, 09:17
äldre konto (old)
Ej medlem
Det är rätt komiskt att se hur Chockad ännu en gång vinklar sina inlägg så att det skall passa hans egna fabler och åsikter.

Som ni kanske sett så har han flera gånger tidigare sagt att politiska motståndare till Bush inte har fått göra sig hörda med kritik eller anklagelser om oegentligheter ang händelserna under 9/11. Chockad har t o m hävdat att de som haft störst kritik mm röjts ur vägen avsiktligt genom flygolyckor mm.

Nu när denna i dagarrna tillsatta utredningskommission kommenteras av Chockad, så frisserar han uppgifterna för att smutskasta den genom att bara påpeka att Henry Kissinger skall leda den och att då utgången är given. Vad han inte talar om är att kommissionen skall bestå av lika delar demokrater och republikaner, alltså att den skall innehålla en stor del av Bushs politiska motståndare.

Kommissionen skall i 1,5 år jobba med att klarlägga varför det kunde gå som det nu gick den ödesdigra dagen, alltså se vad som gick fel och hur det kunde bli så omfattande mm.

Nu skall alltså en massa kunnigt folk rota runt i alla händelser som har samband med händelserna för att utreda om konstigheter eller annat förelegat utgången av attentatet.

Om nu det skulle finnas ens ett mikroskopiskt uns av sanning i allt som Chockad påstått i sina sjuka inlägg om saken, tror ni då detta skulle kunna undanhållas för denna kommission!? Tror ni att de kommer att titta igenom alla länkar som Chockad spammat oss med och utbrista " Ja jäklar, titta!!! Det var en MISSIL som sköts mot Pentagon, hur fan kunde vi tro att det var ett plan!?"

Nä självklart kommer de inte att ägna många minuter åt alla dessa lögn och bluffsidor som Chockad tillber, utan hålla sig till verkligheten och fakta i sitt jobb.

Man kommer inte att på något vis behöva ändra det som sagts tidigare om de grundläggande händelserna vid Pentagon eller WTC. Men man kommer säkert at rota fram andra saker som kan vara generande i stort och smått. T ex att kommunikation och reaktion mellan olika myndigheter och instanser kunnat varit raskare och effektivare för att bättre kunnat hantera och förhindra det som nu hände.

För visst finns det saker i händelsen som är både märkliga och tvivelaktiga, men det handlar inte om missiler sprängladdningar eller konspirationer från Bush & Co.
2002-11-28, 09:27
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag höjer också ett ögonbryn när jag få veta att Henry Kissinger ska leda komissionen. Medlem i Bilderbergergruppen och jude. Det tillsammans gör honom mycket jävig i denna fråga. :roll:

Då kan Bush sova gott om natten för Kissinger kommer inte att ha något att anmärka på.
2002-11-28, 09:39
äldre konto (old)
Ej medlem
rocky

Nu visar du prov på din dumhet igen!!

Kissinger skall leda gruppen ja. Men om det nu kommer fram solklara bevis på oegentligheter i stort eller smått, tror du att han skulle kunna tysta ner kommissionens alla deltagare om detta!!?? Nej självklart inte, för det är ju ingen fårskock han skall leda.

Om han gör något som verkar skumt eller försöker att dölja något som ledare av denna kommission så kan vi vara säkra på att det kommer att skrikas högt i protester, och han byts ut om så behövs.

Minns också att halva kommissionen består av politiska motståndare till Bush, och tror du de skulle hålla tyst om Kissinger försöker döja nåt eller göra saker de inte gillar!?

Jag brukar uppmana till att använda sunt förnuft och logiskt tänkande, så gör det någon gång då!!
2002-11-28, 09:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Vi får väl se hur det går.
Men jag ifrågasätter fortfarande valet av Henry Kissinger varför blev det just han? För mig är han det sämsta alternativet av ledare av kommisionen. P.g.a. att han är det jag skrev ovan, medlem i Bilderbergergruppen och jude. Han kan omöjligt vara objektiv. Han går ju Israels ärenden.

Han är ju också en av de mest drivande i tanken om en världstat-superstat (tillsammans med pappa Bush) där de amerikanska judarna kommer att inneha många höga positioner.

Så ville man ha en objektiv ledare, så hade man inte valt Henry Kissinger.
2002-11-28, 10:22
äldre konto (old)
Ej medlem
Rocky, du tror att ZOG existerar, eller hur.
2002-11-28, 11:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Bush har efter över ETT ÅRS INTENSIVA PÅTRYCKNINGAR till sist gått med på at en utredning kring 11 September ska tillsättas.

Men gissa vem Bush utsåg som ledaren i panelen...jo...Henry Kissinger... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

http://disc.server.com/discussion.cgi?id=149495;article=35057

Då kan man ju redan nu räkna ut vad utfallet av den s.k. utredningen blir...

Ja det var ett smart drag, Henry Kissinger är ju en betrodd person
som fått Nobels fredspris. Är det inte så?

Man vet inte om man skall skratta eller gråta, när man vet hur
många krig han har provocerat fram.
Det är såhär världen fungerar idag.

Nog vore det på tiden att vi börjar se sanningen om USAs blodtörst.
2002-11-28, 11:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky
Jag höjer också ett ögonbryn när jag få veta att Henry Kissinger ska leda komissionen. Medlem i Bilderbergergruppen och jude. Det tillsammans gör honom mycket jävig i denna fråga. :roll:

Då kan Bush sova gott om natten för Kissinger kommer inte att ha något att anmärka på.

Javisst, JAG kunde inte ha gjort ett bättre val, ifall jag varit i Bushs
kläder... ..genialt
2002-11-28, 11:31
Bannlyst
Har Chockad på måhända något omärkligt och konspirativt sätt från sin dator lyckats manipulera herrar beTa och rocky eftersom de ger honom stöd?

Kan detta ske genom att man loggar in på Flashback?

Kan man då t.o.m. bli antisemit?

Säkerligen finns det någon sådan teknik som Chockad lyckats inhämta på någon av sina favoritlänkar om den 11 september.

Usch, jag börjar bli riktigt rädd!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in