2011-03-13, 17:19
Medlem
unicaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnLFO
oja!
Jag har en förkärlek till finskuret lössnus. Fick några dosor av en polare för något år sen, det är blå metalldosor men kommer inte ihåg namnet.

Ettan är given favorit i lös-världen för mig.

Menar du Taboca?
Citera
2011-03-13, 18:22
Medlem
Börjar få kläm på att stoppa upp lössnusen nu, men att spotta ut är en helt annan grej :O det enda praktiska som verkar funka för tillfället verkar vara att röja ner allt med tungan och spotta ut men smaken blir aningen stark då om man ska hålla på att kladda... hur gör ni? har testat göra såna där hästljud, utbukta läppen lite, trycka ner med hjälp av läppen osv...
Citera
2011-03-13, 18:24
Medlem
stoonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalky
http://www.youtube.com/watch?v=xb2rYi_NaEo

HAHA, bästa videon.
Citera
2011-03-13, 18:40
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subsanity
Börjar få kläm på att stoppa upp lössnusen nu, men att spotta ut är en helt annan grej :O det enda praktiska som verkar funka för tillfället verkar vara att röja ner allt med tungan och spotta ut men smaken blir aningen stark då om man ska hålla på att kladda... hur gör ni? har testat göra såna där hästljud, utbukta läppen lite, trycka ner med hjälp av läppen osv...
Jag kör in halva fingret under läppen och bara drar det längs kanten och slänger ut den blir lite halv lortig om fingret men det kan man slicka rent efteråt
Citera
2011-03-13, 18:46
Medlem
kungkonkurss avatar
Lägger upp lite länkar som hjälpte mig att lära mig baka! I början la hade jag ett papper under händerna där jag samlade alla smulor och hällde tillbaka senare i dosan... så snål är jag...

http://www.youtube.com/watch?v=fNiPqoJOCuI
http://www.youtube.com/watch?v=Pxz9_WUICUY
http://www.youtube.com/watch?v=UH6Xw...eature=related

Tyckte dom var hjälpsamma, finns otroligt mycket mer videos på youtube om ni kollar till höger under "related videos"
Citera
2011-03-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkonkurs
Jag kör in halva fingret under läppen och bara drar det längs kanten och slänger ut den blir lite halv lortig om fingret men det kan man slicka rent efteråt

Tja, det kan man väl göra, brukar dock vara lite smutsig om fingrarna men i brist på annat
Citera
2011-03-13, 22:58
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subsanity
Tja, det kan man väl göra, brukar dock vara lite smutsig om fingrarna men i brist på annat
Lite skit rensar magen sa alltid min far!
Citera
2011-03-14, 11:29
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unicap
Menar du Taboca?
Ja det gör jag!!! Tack. Någon som vet vart tusan man kan få tag på det`??
Citera
2011-03-14, 11:49
Medlem
Rakiis avatar
Grovsnus i lösformat är verkligen en höjdare i samband med en kopp kaffe framför datorn. Vanligtvis snusar jag portionssnus av principskäl ute bland folk och så.
Citera
2011-03-14, 13:30
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Grovsnus i lösformat är verkligen en höjdare i samband med en kopp kaffe framför datorn. Vanligtvis snusar jag portionssnus av principskäl ute bland folk och så.
Min första lösdosa var grov!
INGET nybörjar snus vill jag säga till resterande som är sugna på att prova lös. Grov är grovkornigt alltså är det ganska svårt att krama i början. Vill man ha lite lättare ska man ta ett finmalet snus, exempel på det är röda lacket kan inte riktigt vilka andra som är finmalna. Vet någon det så skriv gärna!
Citera
2011-03-14, 17:44
Medlem
nygreno1s avatar
Citat:
INGET nybörjar snus vill jag säga till resterande som är sugna på att prova lös. Grov är grovkornigt alltså är det ganska svårt att krama i början. Vill man ha lite lättare ska man ta ett finmalet snus, exempel på det är röda lacket kan inte riktigt vilka andra som är finmalna. Vet någon det så skriv gärna!
Ettan är ganska finamalt om man jämnför med grov och general.
Citera
2011-03-14, 18:08
Medlem
HARDCORE1s avatar
Citat:
Göteborgs prima är lättbakat och finkornigt.
Nej menar INTE rapé. Eller den kanske är finkornig också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in