2011-03-13, 15:51
Medlem
kungkonkurss avatar
Tycker det är lämpligt att göra en sammanfogad tråd om lössnus, kramsnus, baksnus etc, kärt barn har många namn...

Här tas frågor angående olika problem och frågor angående lössnus.

Har man frågor om olika märkena och vad folk rekommenderar angående lössnus tar man dessa här: https://www.flashback.org/t242746

Detta är alltså en liten nybörjare tråd för lössnus.

Om mods inte samtycker får ni gärna ta bort den eller ändra den, ni får också gärna sammanfoga redan existerande trådar om lössnus.

Peace /kungkonkurs
Citera
2011-03-13, 15:55
Medlem
stoonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkonkurs
Tycker det är lämpligt att göra en sammanfogad tråd om lössnus, kramsnus, baksnus etc, kärt barn har många namn...

Här tas frågor angående olika problem och frågor angående lössnus.

Har man frågor om olika märkena och vad folk rekommenderar angående lössnus tar man dessa här: https://www.flashback.org/t242746

Detta är alltså en liten nybörjare tråd för lössnus.

Om mods inte samtycker får ni gärna ta bort den eller ändra den, ni får också gärna sammanfoga redan existerande trådar om lössnus.

Peace /kungkonkurs

Aldrig provat lössnus faktiskt, bara kört med portion, är det värt att prova?
Citera
2011-03-13, 15:57
Medlem
kalkys avatar
verkligen värt att pröva, grov lös solklar 1:a
Citera
2011-03-13, 15:57
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoonet
oja!
Jag har en förkärlek till finskuret lössnus. Fick några dosor av en polare för något år sen, det är blå metalldosor men kommer inte ihåg namnet.

Ettan är given favorit i lös-världen för mig.
Citera
2011-03-13, 15:58
Medlem
menslutanus avatar
Citat:
Det är en helt annan känsla, absolut värt att prova. Dock föredrar jag själv portionssnus av andra skäl.
Citera
2011-03-13, 16:00
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Det är väldigt mycket pill i början, söligt och äckligt. Tar några dosor innan man fått in de s.k "kramnävarna".
Tycker dock det är värt att prova!
Men börja krama hemma i lugn och ro, finns väldigt mycket bra filmer på youtube. Ska länka de lite senare här i tråden om hur man kramar. Så ta inte med till arbetet/skolan och krama upp den första för så enkelt är det inte!
Citera
2011-03-13, 16:00
Medlem
Kaptenenjons avatar
Snusat portion i 5 år nu och bara kört lös några enstaka gånger. Då har det varit General Lös, fina grejer de
Citera
2011-03-13, 16:01
Medlem
stoonets avatar
Ok, blir o inkassera en dosa ettan lös nästa gång då
Citera
2011-03-13, 16:11
Medlem
kalkys avatar
http://www.youtube.com/watch?v=xb2rYi_NaEo
Citera
2011-03-13, 16:21
Medlem
armstoeds avatar
snusat portion i snart 3år, och gillar att köpa mig en dosa lös ibland.
jag gillar att kombinera, så att man bara bakar en lös kanske en gång om dagen, därmed räcker lösdosan i ca 7-10 dagar.
Här uppstår mitt dilemma, de sista 4-5 dagarna blir lössnuset mycket torrt och nästintill omöjligt att baka, vad göra?

ja, jag förvarar det i kylen.
Citera
2011-03-13, 16:46
Medlem
Lägg en tunn skiva potatis i dosan så blir det fuktigt igen. Eller några droppar whiskey.
Citera
2011-03-13, 16:50
Medlem
BThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armstoed
snusat portion i snart 3år, och gillar att köpa mig en dosa lös ibland.
jag gillar att kombinera, så att man bara bakar en lös kanske en gång om dagen, därmed räcker lösdosan i ca 7-10 dagar.
Här uppstår mitt dilemma, de sista 4-5 dagarna blir lössnuset mycket torrt och nästintill omöjligt att baka, vad göra?

ja, jag förvarar det i kylen.

Bara droppa i några droppar av valfri vätska. vatten,kaffe eller varför inte ett par droppar cognac. Jag föredrar kaffe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in