2011-03-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARDCORE1
Göteborgs prima är lättbakat och finkornigt.
Nej menar INTE rapé. Eller den kanske är finkornig också.

Prima är ju skitsvår att krama, jag började snusa lössnus när jag började, jag har kanske en stock i månaden och kör alltid General Ekstra Sterk, det är den absolut bästa. Börja med någon som inte är lika degig som prima och röda lacket.
Citera
2011-03-14, 18:32
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
Prima är ju skitsvår att krama, jag började snusa lössnus när jag började, jag har kanske en stock i månaden och kör alltid General Ekstra Sterk, det är den absolut bästa. Börja med någon som inte är lika degig som prima och röda lacket.

Göteborgs prima fint och Röda lacket är lika kramvänliga enligt mig.

Den som bakar snusen i handflatan är förövrigt gay.
Citera
2011-03-14, 19:08
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrup
Göteborgs prima fint och Röda lacket är lika kramvänliga enligt mig.

Den som bakar snusen i handflatan är förövrigt gay.
Haha, tur att man inte bakar i handflatan för att det ändrar den sexuella läggningen då! Nej men jag bakar båda pekfingrarna och båda tummarna, opraktiskt men får jobbet gjort!

Citat:
Ursprungligen postat av HARDCORE1
Göteborgs prima är lättbakat och finkornigt.
Nej menar INTE rapé. Eller den kanske är finkornig också.
Har aldrig hört talas om göteborgs prima så vet inte men rapé är relativt lättbakad, ett mellanting kan man säga
Citera
2011-03-14, 19:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkonkurs
Min första lösdosa var grov!
INGET nybörjar snus vill jag säga till resterande som är sugna på att prova lös. Grov är grovkornigt alltså är det ganska svårt att krama i början. Vill man ha lite lättare ska man ta ett finmalet snus, exempel på det är röda lacket kan inte riktigt vilka andra som är finmalna. Vet någon det så skriv gärna!

Ja, det har du rätt i. Själv började jag snusa General i och med att jag snusade lössnus tidigare, men gick över till Ettan och sen Grovsnus. På den vägen var det...
Citera
2011-03-14, 19:32
Medlem
jag snusar mestadels Knox Lös då jag får tag i det,(korkade återförsäljare som inte har det alltid) annars är det Grov, att "baka" är gay :P det är ju "levande" som gäller, ner med pek och tumme och in under läppen =) och sätta sig tillbaka och njuta
Citera
2011-03-14, 19:42
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, det har du rätt i. Själv började jag snusa General i och med att jag snusade lössnus tidigare, men gick över till Ettan och sen Grovsnus. På den vägen var det...
Är inte general och grov typ samma? Tycker att det är så portionsväg iallafall, fast när man kör grov i lössnus smakar det lite choklad typ, håller du med?

Citat:
Ursprungligen postat av Narren666
jag snusar mestadels Knox Lös då jag får tag i det,(korkade återförsäljare som inte har det alltid) annars är det Grov, att "baka" är gay :P det är ju "levande" som gäller, ner med pek och tumme och in under läppen =) och sätta sig tillbaka och njuta
Haha, tycker det är gött när någon smula då och då glider ner! Fast levande? nej tack, man äter ju bara upp hälften av det man trycker in i vilket fall då
Citera
2011-03-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narren666

Mycket bra sagt har i alla mina år bara kört upp snuset i läppen. Ser på alla dom här youtube videorna learn how to handbake. Fan vilken tid det tar ifall man ska fylla hela handen med snus och få den fast, då kan man väl för fan lika väl använda portion samma sak med dom här bögiga jävla icetool eller prismaster. Men det är väl för jänkarna. Finns ett roligt forum med massa amerikanare som pratar om sina smak upplevelser med snus ganska roligt och trevligt brukar hänga där en hel del.

http://www.snuson.com/forum/
Citera
2011-03-14, 22:33
Medlem
hahahhaha vilken tråd grov lös är de fina och den bakas med 1 tryck och avjämning med långfingret! sen e de bara o skicka upp den
Citera
2011-03-14, 22:59
Medlem
Ettan lös är nog den godaste ändå, har ingenaning varför dock.
Citera
2011-03-15, 13:44
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ez7
Ettan lös är nog den godaste ändå, har ingenaning varför dock.
Helt galet vad många som gillar ettan lös, det snackas mycket om den i recensions-tråden också! Jag menar vem fan snusar ettan portion? Har lösen någon speciell substans som gör den god som fan eller har det att göra med att den är lätt att krama etc?
Citera
2011-03-15, 17:06
Medlem
BThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkonkurs
Helt galet vad många som gillar ettan lös, det snackas mycket om den i recensions-tråden också! Jag menar vem fan snusar ettan portion? Har lösen någon speciell substans som gör den god som fan eller har det att göra med att den är lätt att krama etc?

Det är nog mera att vanesnusaren gillar ettan för att dom alltid har snusat ettan.
Ettan har alltid varit det populäraste och fanns överallt att köpa. Förr var det också det billigaste snuset.
Ett riktigt arbetarsnus.
Personligen tycker jag ettan är lite tunn i smaken.
Citera
2011-03-15, 19:07
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BThomas
Det är nog mera att vanesnusaren gillar ettan för att dom alltid har snusat ettan.
Ettan har alltid varit det populäraste och fanns överallt att köpa. Förr var det också det billigaste snuset.
Ett riktigt arbetarsnus.
Personligen tycker jag ettan är lite tunn i smaken.
Märker dock på den yngre generationer (oss runt tjugo, samt min lillebror runt 17) så snusar ingen ettan, det är nog rapé som är den populäraste vad jag märker av idag iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in