Citat:
Ursprungligen postat av ubbe11
Du skulle må väl av att lyssna på den Svenske terrorexperten som uttalade sig i SVT efter Oslobomben. Beundransvärd källkritik och ett självklart avståndstagande från uppgifter som ej är konfirmerade.
Beundransvärd man med respektabel pondus.
Respekt är något man förtjänar.. Han har respekt!
Nu har vi ju två terrorexperter som brukar framträda i svensk tv, Magnus Norell och Magnus Ranstorp, men jag förmodar att du avser den förstnämnde. Ingen av dem har vad jag vet uttalat sig om Fukushima, och som rollmodeller för FB-debatter så är de väl i egenskap av anställda experter lite svåruppnåeliga. Helt klart är de ju dock duktiga inom sitt gebit och förtjänar som du säger respekt!
Vad gäller min källkritik så har ju Tysklands statschef Angela Merkel slagit fast att kärnkraften är osäker, och att den är svårhanterlig håller ju t.o.m. Alpi med om! När det gäller ytterligare olyckor inom kärnkraften, så sade man redan vid TMI att det inte fick hända igen, efter Tjernobyl var en ytterligare olycka definitivt oacceptabel, och nu efter Fukushima så är nog förtroendet kört i botten för denna industri, så att säga...