Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Du försöker spela så jävla smart men kan du komma med något annat än Ad hominem när det gäller Reisch?
"Han har vidare sagt att olyckan i Japan är en 8 (åtta) på ines-skalan (som bara har 7 (sju) nivåer)."
Vad är ad hominem i det?
Citat:
eller förresten, nästan alla dina inlägg har misskrediterat källor och experter men inte i ett jävla inlägg bemöter du experternas åsikter.
Oj, det här blir riktigt intressant, alla mina inlägg i tråden ligger helt vidöppna för världen. Det är bara att klicka på mitt namn, välja att visa mina inlägg i ämnet och läsa på.
Du kan väl citera dessa inlägg där jag misskrediterar källor och experter och göra en sammanfattning?
Klarar du inte det så måste det väl betyda att du är en lögnare?!? Vilken chock!
Och det kommer alltså från en person som sedan tråden börjat i princip sagt att detta är värre än tjernobyl? (Du håller ju Reisch om ryggen, så jag får anta att detta är din uppfattning?)
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Faktum är ju att en hel del experter har tonat ned händelsen och hävdat att det är ett lokalt problem, nära nog från dag ett. Sant är dock att Tepco/japanska regeringen inte varit föredömlig när det gäller rapporteringen, vilket öppnat för väldigt mycket spekulation.
Det hela är ju jävligt illa hur man än vrider och vänder på det.
Citat:
Reisch verkar litet off, han hävdade med bestämdhet att kapacitetsökningen i svenska verk skulle leda till temepraturökningar, men han bemöttes från flera håll med att det handlade om mer effektiv hantering av bränslet. Det kan ju vara så att han inte riktigt hänger med på allt längre...
Ja, helt klart. Dessutom så är vanligt uranbränsle rätt rikt på plutonium mot slutet av cykeln. (Varifrån tror ni annars plutonium kommer ifrån?)