2011-04-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pcal
Är lättare opioder som tramadol och kodein receptfria i bemärkelsen att det är helt lagligt i Thailand? Eller är det bara så att de är lätta att få ut om man frågar efter dem och kanske slinker till apotekaren lite extra stålar. Vill inte behöva nojja över straffen de har på narkotikabrott där nere.

Sen undrar jag också om de har kodein utan paracetamol receptfritt. Tror inte jag kommer orka hålla på med CWE.
Din första fråga har jag inget svar på men angående kodein så går det inte att få ut rent kodein på turistorterna iaf (enligt min erfarenhet) utan bara motsvarande Citodon, och då ska man ha tur...

Polisen bryr sig dock inte särskilt om turister som köper piller, de lever ju till stora delar på turismen i Thailand så så länge du inte flummar till det alltför mycket och springer näck genom turistgatorna är det nog inga problem ska du se .

Mvh
/marilyn
2011-04-18, 14:15
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
I Frankrike får man väl gratis buprenorfin om man låtsas vara/är missbrukare av tyngre opioider? I dokumentären Reeinderspotting sitter han ju hux flux med 20 paket subutex i sängen och det framgår att han fått dem lagligt, men exakt hur det gick till visas inte. Kan det vara så simpelt att man går till Frankrikes motsvarighet till Maria beroendecentrum och hävdar att man är heroinmissbrukare, så får man ett recept? Privatläkare om inte annat?

Tror man måste vara fransk medborgare samt ha missbruket dokumenterat innan du får ut några subbar.
Snubben i reindeerspotting köper ju askarna av en som säljer dom till honom på gatan.
2011-04-24, 12:11
Medlem
pcals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Din första fråga har jag inget svar på men angående kodein så går det inte att få ut rent kodein på turistorterna iaf (enligt min erfarenhet) utan bara motsvarande Citodon, och då ska man ha tur...

Polisen bryr sig dock inte särskilt om turister som köper piller, de lever ju till stora delar på turismen i Thailand så så länge du inte flummar till det alltför mycket och springer näck genom turistgatorna är det nog inga problem ska du se .

Mvh
/marilyn

Inga konstigheter att köpa på första bästa ställe. Dock väldigt dyrt, men är på en turisttätort just nu med höga priser överlag.
2011-04-24, 12:24
Medlem
HentaiMannens avatar
Om jag fattat det hela rätt så är det väldigt lätt att gå in på ett apotek i Peru och få ut 50 milligrams Tramadol utan problem.
2011-04-24, 14:39
Medlem
MrDeltoids avatar
Kodimagnyl finns att köpa receptfritt i Danmark. Kodein 9.6/acetylsalicylsyra 500. Dessa bör man göra en CWE på då mängden kodein är på tok för liten i jämförelse med acetylsalicylsyran. Filtreras med fördel en gång för mycket så att man slipper dom sämre bieffekterna såsom tinnitus och magkramper.

250 tabletter för 144 danska, som hittat.
2011-05-04, 19:52
Medlem
Någon som vet hur det ser ut i turkiet?
Skulle ju vara grymt med lite trammisar medans man steker på stranden!
2011-05-05, 02:03
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highpeople
Någon som vet hur det ser ut i turkiet?
Skulle ju vara grymt med lite trammisar medans man steker på stranden!

Vet inte hur det är med just tramadol men såklart är det bara att fråga på, lär vara lättast på små apotek, gärna inte mitt i turist-smeten.
Kodein verkar vara ett alternativ : Codeine is available by a doctor's prescription. It is still possible to find some pharmacies who sell codeine without any prescription. In big cities, pharmacies often don't sell the drug at all. For OTC (Over the counter) codeine containing combinations, the choice is up to the pharmacist.
2011-05-05, 02:15
Medlem
Jag förstår inte, är det möjligt att åka till säg Spanien och komma tillbaka hem med knark?
2011-05-05, 02:58
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helstheltanonym
Jag förstår inte, är det möjligt att åka till säg Spanien och komma tillbaka hem med knark?

Ja? Varför skulle de inte vara det? Men tycker knark låter så "hemskt" när det gäller tramadol eller kodein-tabletter.
Bara i med ask/arna i sin resväska, checka in den och njuta av åkturen hem, blir det strul är det bara att säga "men dom var ju receptfria där, Spanien är ju ett EU land så det är ju samma regler där"
Dom jag pratat med har aldrig ens blivit frågade eller stoppade öht, det är inte så att det är någon tullgubbe som sitter och finkammar varje reseväska efter olagliga saker och tablettaskar är inte så hög prio när dom kikar på röntgen, är väl mest bomber och sådan skit som är mer prio på.
2011-05-05, 03:19
Medlem
KalGustfXVIs avatar
Köpte 400 diazepam i Indien svinbilligt o stoppade på olika ställen i bagaget. Reser en hel del men blir aldrig stoppad, brukar ju inte ens se tullare men från Indien ville en tullare kolla mitt bagage. Såg väl full ut. Förberedde mig för bortförklaringar men han brydde sig inte. Hel, ren och nykter så stoppas man ju adrig och skulle de det bryr de sig inte ju. Bulgarien sålde också diazepam. 10 askar fick knappt en höjning av ögonbrynen av tanten. Morfin hade inte indiern till mig i alla fall. Hur lyckades du köpa det där du som gjorde det?
2011-05-05, 07:51
Medlem
ALLA länder i den sk tredje världen

kambodja och laos finns det mesta även starka opiater , kanske måste du muta lite om du ska
ha tex hydro eller fentanyl
2011-05-23, 00:13
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
är väll mer intressant vad man kan få ut i respektive land?

det här är vad jag vet iaf.

Thailand
----------
-Tramadol
-Diazepam (på vissa apotek främst på öar som puket, phiphi, pangan, samui etc.)
-Alprazolam (på vissa apotek främst på öar som puket, phiphi, pangan, samui etc.)
-DXM hostsaft/piller
-Kodein (vet inte vilket brandname, väldigt svårt att finna..)

Kambodja
------------
-Tramadol
-Diazepam
-Alprazolam
-Codalgin Forte (30mg k/500mg paracet)
-Dihydrocodeine
-DXM hostsaft/piller
-Ketamin (sälsynt)
(fyll gärna på med mer om ni vet något)

Laos
------
(Samma som Kambodja, kan vara svårt att finna dihydrokodein)

Indonesien
-------------
-Tramadol
-DXM hostsaft/piller
-Valium? (på visa apotek på bali iaf. Men svårt att få ut)

I thai går det finna temgesic med, men man får leta lite och inte va för påstridig. Kambodja finns ju även morfin som dom säljer på typ alla apotek jag vart på. Hydrocodone fanns på en del ställen med. Höll mig mest till DHC och riktiga varor..=)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in