Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-12, 14:02
  #1
Medlem
Hello, första inlägget!

Det finns säkert en massa trådar och säkert svar på min fråga någonstans inne i allt trassel men sökfunktionen är som den är så klaga inte på mig.

Det är så att jag ska förmodligen ta mig iväg till Israel, så min huvudfråga är just om vad som finns på apoteken i Israel? Jag vet att det vimlar med opiater i Israel men jag vill inte riskera någonting med att köpa på gatan så jag tar mig hjälp med käre flasback istället.

Även om ni inte har svar om just Israel så bomba på med länder som har receptfria knarktabletter så kanske tråden överlever trots allt.


Tack och hej!
2011-03-12, 14:37
  #2
Medlem
Jag sysslar inte med droger själv men jag var i Prag ( Tjeckien ) i somras och där har det från 2010? varit lagligt att inneha upp till 5 doser av det mesta. Det innefattar bla cannabis, heroin, kokain m.m.

Sen har jag även varit i Amsterdam, där tror jag inte att det enligt lag är okej att gå runt med tyngre droger men poliserna ser mellan fingrarna så länge det sköts snyggt vad jag har förstått.

Prag är för övrigt den liberalaste staden jag varit i.
2011-03-12, 15:08
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sway3
Hello, första inlägget!

Det finns säkert en massa trådar och säkert svar på min fråga någonstans inne i allt trassel men sökfunktionen är som den är så klaga inte på mig.

Det är så att jag ska förmodligen ta mig iväg till Israel, så min huvudfråga är just om vad som finns på apoteken i Israel? Jag vet att det vimlar med opiater i Israel men jag vill inte riskera någonting med att köpa på gatan så jag tar mig hjälp med käre flasback istället.

Även om ni inte har svar om just Israel så bomba på med länder som har receptfria knarktabletter så kanske tråden överlever trots allt.


Tack och hej!

Det är receptfritt att beställa från internet.
2011-03-13, 11:50
  #4
Avstängd
Secredones avatar
Spanien
Portugal
Indonesien
Thailand
Laos
Kambodja

Fyll på dom med andra erfarenheter av andra länder
2011-03-13, 21:32
  #5
Medlem
mrsquadratics avatar
Jag var i Tallin förra året, och där hade dom tabletter med kodein, receptfritt på apoteket. Det var dock inte mycket Kodein i dom, typ 8mg eller nått har jag för mig.. Sen var det kombinerat med typ Paraceta och liknande. Minns inte vad märkena hette, men det fanns två olika sorter att välja mellan iallafall..
2011-03-13, 22:31
  #6
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsquadratic
Jag var i Tallin förra året, och där hade dom tabletter med kodein, receptfritt på apoteket. Det var dock inte mycket Kodein i dom, typ 8mg eller nått har jag för mig.. Sen var det kombinerat med typ Paraceta och liknande. Minns inte vad märkena hette, men det fanns två olika sorter att välja mellan iallafall..

Det var väl dom som var typ samma som de man tydligen kan köpa i England? Har för mig det var 9 mg Kod i dom. Eller det var nog mindre t.o.m. Kanske 6 mg eller så. Äh, jag minns inte...

Vet bara att en person har köpt en svag variant av "Citodon" i England.
2011-03-13, 23:13
  #7
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secredone
Spanien
Portugal
Indonesien
Thailand
Laos
Kambodja

Fyll på dom med andra erfarenheter av andra länder

är väll mer intressant vad man kan få ut i respektive land?


det här är vad jag vet iaf.

Thailand
----------
-Tramadol
-Diazepam (på vissa apotek främst på öar som puket, phiphi, pangan, samui etc.)
-Alprazolam (på vissa apotek främst på öar som puket, phiphi, pangan, samui etc.)
-DXM hostsaft/piller
-Kodein (vet inte vilket brandname, väldigt svårt att finna..)


Kambodja
------------
-Tramadol
-Diazepam
-Alprazolam
-Codalgin Forte (30mg k/500mg paracet)
-Dihydrocodeine
-DXM hostsaft/piller
-Ketamin (sälsynt)
(fyll gärna på med mer om ni vet något)


Laos
------
(Samma som Kambodja, kan vara svårt att finna dihydrokodein)


Indonesien
-------------
-Tramadol
-DXM hostsaft/piller
-Valium? (på visa apotek på bali iaf. Men svårt att få ut)
__________________
Senast redigerad av Berberine 2011-03-13 kl. 23:16.
2011-03-14, 08:43
  #8
Medlem
England: Som nämnts ovan går det bra att köpa kombinationer med lite kodein i. Det med högst halt mig veterligen är Nurofen Plus, som innehåller 200mg Ibumetin och 12,8mg kodein. Går även att köpa någon sömntablett i stil med Atarax/Lergigan men det är ju ingen man blir skön på.

Frankrike: Går att köpa något som heter Tussipax som ska vara en blandning av 10mg kodein och 10mg etylmorfin, finns även något som heter Codoliprane och har för mig att det var 20 mg kodein i den, samt paracetamol.

Danmark: Kodimagnyl finns dock innehåller den endast ca 9 mg kodein och en jävla massa acetylsalicylsyra. Så det är ganska nödvändigt att göra en bra cwe om man ska ta denna för att bli glad. Har själv gjort misslyckade cwe ibland och fått en jävla massa biverkningar på hörseln i typ en dag pga för mycket acetylsalecylsyra. Riktigt obehagligt.
2011-03-20, 16:56
  #9
Medlem
mrsquadratics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Det var väl dom som var typ samma som de man tydligen kan köpa i England? Har för mig det var 9 mg Kod i dom. Eller det var nog mindre t.o.m. Kanske 6 mg eller så. Äh, jag minns inte...

Vet bara att en person har köpt en svag variant av "Citodon" i England.

Ja det var samma märke som man kunde köpa i England, men dom i england var det lite mer kodein i! Har för mig det var 8mg i dom från Tallinn och typ 12-16 i dom från England.. Minns inte exakt!
Minns fan inte vad märket hette heller, bara att det var rött och vitt på förpackningen.. och att dom fanns i brusisar och tablettform!
2011-03-20, 20:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsquadratic
Ja det var samma märke som man kunde köpa i England, men dom i england var det lite mer kodein i! Har för mig det var 8mg i dom från Tallinn och typ 12-16 i dom från England.. Minns inte exakt!
Minns fan inte vad märket hette heller, bara att det var rött och vitt på förpackningen.. och att dom fanns i brusisar och tablettform!
Du kanske menar Solpadeine Max? Innehåller 500 mg paracetamol och 14,5 mg kodein om jag minns rätt. Man brukar bara få köpa en ask åt gången av dess iaf. (Det är alltså England jag menar nu).

Mvh
/marilyn
2011-03-20, 21:05
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Du kanske menar Solpadeine Max? Innehåller 500 mg paracetamol och 14,5 mg kodein om jag minns rätt. Man brukar bara få köpa en ask åt gången av dess iaf. (Det är alltså England jag menar nu).

Mvh
/marilyn
En ask åt gången? Är man i london lär man ju kunna gå från apotek till apotek och dra ihop en jäkla massa askar.
2011-03-20, 22:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
En ask åt gången? Är man i london lär man ju kunna gå från apotek till apotek och dra ihop en jäkla massa askar.
Ja, självklart, om man nu tycker det är ett roligt tidsfördriv, de brukar dessutom fråga varför man behöver "så starka" tabletter så man får ju även gå runt och fejka att man har ont (såvida man inte faktiskt har ont)... Så mycket kodein är det ju inte direkt, och det är bara 20 tabletter i varje ask. Plus att man ju bör CWE:a mtp paracetamolen. Jag tror dessutom inte att det är alla apotek som har just den starkaste varianten hemma då Solpadeine finns i flera olika varianter. På Boots tror jag f ö man kan köpa en flytande hostmedicin med kodein i, men minns inte vad den heter, och det är inte särskilt mycket kodein i den heller.

Men det är ju samma sak i Thailand t ex, man får bara köpa en begränsad mängd benso (oftast alpralozam) receptfritt på de flesta apotek, brukar röra sig om 2-4 kartor 1 mg:are. Och där kan man givetvis göra samma sak, dvs gå runt till olika apotek och handla, åtminstone i turistområdena finns det ju apotek i princip överallt. Kanske lite mer värt det där dock med tanke på vad man får för den ganska låga kostnaden.

I Spanien går det ju fortfarande om man letar ett tag att hitta apotek som säljer Codeisan (29,5 mg rent kodein) över disk (man brukar även där bara få köpa 1-2 paket), men Perduretas (50 mg rent kodein depot) verkar rätt kört numera utan recept. Termalgin Codeinas är dock receptfria (500 mg paracetamol/15 mg kodein) liksom hostmedicin med rent DXM, både flytande och i tablettform, glömmer dock alltid bort vad den heter, men det är nåt på R iaf. Hur det är med Tiadipona (bentazepam) numera vet jag inte.

Mvh
/marilyn
__________________
Senast redigerad av marilyn 2011-03-20 kl. 22:49.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback