2011-05-23, 02:39
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
I thai går det finna temgesic med, men man får leta lite och inte va för påstridig. Kambodja finns ju även morfin som dom säljer på typ alla apotek jag vart på. Hydrocodone fanns på en del ställen med. Höll mig mest till DHC och riktiga varor..=)

Va? När var du där senast?
Jag har frågat över hela Bangkok och knappt lyckats få tag på Kodein. Bor på Ladprao, men har bara lyckats runt banglampu och Sukhumvit på ett par skummare apotek.
Temgesic försökte jag få tag på I kambodja, frågade på vartända Apotek jag såg i Phnom penh, Siem reap och Sihanoukville utan resultat... Alla erbjöd mig bara Dicodin LP istället. Detta var i år.
Morfin var uteslutet, alla sa bara "no, finish". Eller "no sir, but can give dicodin, very strong".

jag har verkligen försökt i bangkok att få tag på opiater. talar nästan flytande Thai och har försökt på alla möjliga sätt (utom att gå direkt till sjukhus).
har prövat att gå in helt öppet och helt enkelt fråga efter det som knark, då vissa föredrar den snabba attityden. Med andra har jag provat att fakea ryggskada, men bara blivit erbjuden annat skit...

Khmer har jag svårare för att tala, är fortfarande nybörjare, men kan nog för att göra mig förstådd även på landsbyggds apotek. Men inga resultat av Temgesic, hydrocodon, morfin eller Oxy där heller...

Försökte även få tag på Somadril/Mio relax, men fick enbart Tizan, vilket också var svårt att få på många apotek då de helt enkelt inte hade det...
Var detta nyligen, PM:a mig gjärna vart om du vill, skulle vara mycket uppskattat!
2011-05-23, 11:49
Medlem
isnisns avatar
En kompis som bor i Kambodja( Phnom penh ). Han fick sluta relativt tvärt för ett halvår sedan just pga att apoteken inte hade varken opiater eller benso tillgängligt längre....
2011-05-23, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsquadratic
Jag förstod det första du sa, men fattade inte riktigt vad resten hade med din mening att göra?
Nej, det är bara en ilska jag har mot att så många här är fånar. Lydiga.
Eller kaosfolk.
Verka lydig och orsaka kaos. Det är så man ska vara i ett modernt globalt samhälle. Rolig teknik gav ut, om hjag inte missminner mig, av en del av dem som stod/står bakom FB. Det var tips på hur man kunde själva, bedra, lura, etc. Nu är det något PK näste.
2011-05-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
En kompis som bor i Kambodja( Phnom penh ). Han fick sluta relativt tvärt för ett halvår sedan just pga att apoteken inte hade varken opiater eller benso tillgängligt längre....
Kan han inte masa sig till en läkare? Eller åka mot Khmer-land. Där finns det grejer och du pratar med befälet, bjuder på whiskey och kokain, spelar lite kort, dealar lite. Bara man kan ta att alla har en ak-47 redo.
2011-05-23, 23:00
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn

Det kan ju inte stämma.
Jag var där i december januari, och sen igen i april.
Jag fick ut Valium, Xanax, tetrazepam etc utan minsta lilla ansträngning på alla apotek i hela phnom penh. Bara att gå till något av de små hörn apoteken längst gamla marknaden mitt emellan gatan som leder till Wat Phnom och Sisowat Quay längst mekong/tonle sap.

I opiatväg säljer dom fortfarande Dihydrokodein, kodein 19 mg (rent), kodein/paracet med 30mg kodein och Tramadol.. Däremot hitta jag inget morfin, vicodin eller oxy som jag ibland läst ska finnas, och ibland sett att det inte används i Asien.
Däremot har jag också sätt att temgesic ska finnas. Nästan allt som finns i Frankrike finns ju här då majoriteten läkemedel är importerade där ifrån (om man inte köper generic).

Om man nu går på Morfin eller oxy och inte klarar att trappa ned med dicodin LP, då är det väl bara att gå o köpa smack.. Säljs ju av varannan tuktuk snubbe. Och han som inte har känner en som har...

Så att det skulle varq slut på benso och opiater stämmer inte. jag bor visserligen i grannlandet, men jag spenderar mycket tid i Kambodja, och precis som i Thailand finns det inget som heter receptsystem där..

I Thailand kan man inte få recept direkt. Småkemisterna och apoteken får helt enkelt inte sälja narkotikaklassade läkemedel. Däremot får sjukhusapoteken göra det med ordination från doktor... men du kan inte få ett recept och gå in på närmsta lilla gatuapotek och hoppas på att få något..

Om dom har benso så har dom i 90% av fallen generic som sälgs i ziplock påsar utan någon markering eller någonting, helt under disk...
2011-05-23, 23:11
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Kan han inte masa sig till en läkare? Eller åka mot Khmer-land. Där finns det grejer och du pratar med befälet, bjuder på whiskey och kokain, spelar lite kort, dealar lite. Bara man kan ta att alla har en ak-47 redo.

Åka mot Khmer-land?
Vart i kambodja menar du Khmer-land är? Och vad är inte Khmer-land?
Eller menar du något av de få få camps av röda khmer människor som fortfarande sitter i jungelen och surar?

Och en varning till ALLA!!!
Visst, det finns kokain i Asien.. men i 95% av fallen du blir erbjuden kokain i kambodja är det heroin eller utbankat meth.
Tänk på att kokain kommer från Syd-Amerika och INTE odlas i Syd-ost Asien. Allt för många har dött av heroin överdoser i kambodja då de trott det var Kokain. jag har sett en sådan överdos live på ett gästhus vid sjön innan backpacker kvarteret försvann.. (han dog inte dock, sådan tur var).

Om du köper koks, smaka Alltid lite innan på tandköttet och se så att det är koks, oftast är dom inte så snikna eller smarta att dom har bankat ut det med lokalbedövande medel som här i Norge med lokalbedövare/tjack-kokainet som går...
Är du inte van vid koks och vet vad koks är så köp det inte och om du gör det ändå, ta EXTREMT små linor först, och låt det gå någon halvtimme eller så.
kan du fortfarande röra dig, kissa, har muskler som fungerar, men en smått bedövad näsa och tandkött, ja, då har du nog koks, så kör hårt.
Om du där emot mår illa, knappt kan stå upp, kan inte kissa, kan inte gå, musklerna svarar inte, grattis, du har fått ett av världens bästa vita heroin för småpengar...

Koks bör ALLTID kosta mer än heroin i kambodja, gör det inte det, då är något fel...
2012-08-10, 00:47
Medlem
Bumpar den här gamla tråden med anledning av en förestående europatågtrip. Hur ser det ut i dem europeiska ländernas apotek nuförtiden ni som vet?
2012-08-10, 01:21
Medlem
immenses avatar
Läste någonstans att tram finns receptfritt i Malaysia
2012-08-10, 01:25
Medlem
SeMeNoMores avatar
I italien kan man köpa mycket olika sedativa och cs som är receptbelagda i Sverige. Säkert finns där opiater också.
2012-08-17, 19:38
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Det var väl dom som var typ samma som de man tydligen kan köpa i England? Har för mig det var 9 mg Kod i dom. Eller det var nog mindre t.o.m. Kanske 6 mg eller så. Äh, jag minns inte...

Vet bara att en person har köpt en svag variant av "Citodon" i England.
Jag har gjort det bl.a 12mg finns det som max, i solpadeine max och solpadeine migraine. En är med paracetamol och den andra med 200mg ibuprofen. Blev alltid några av varje haha Fan va sugen jag blev nu när man bara sitter här med ingenting Blev tillochmed portad från ett apotek när mamma stog utanför för jag hade köpt för mycket haha.
2012-08-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn

I Spanien går det ju fortfarande om man letar ett tag att hitta apotek som säljer Codeisan (29,5 mg rent kodein) över disk (man brukar även där bara få köpa 1-2 paket), men Perduretas (50 mg rent kodein depot) verkar rätt kört numera utan recept. Termalgin Codeinas är dock receptfria (500 mg paracetamol/15 mg kodein) liksom hostmedicin med rent DXM, både flytande och i tablettform, glömmer dock alltid bort vad den heter, men det är nåt på R iaf. Hur det är med Tiadipona (bentazepam) numera vet jag inte.

Mvh
/marilyn

Jag köpte Perduretas 50mg 2 ggr i veckan (dom där 30 askarna), fanns bara 1 iaf. Under 1 års tid på samma apotek. Dom började himla med ögonen men hindrade mig aldrig och sade aldrig nej heller. Codeisan var lite knepigare men det gick om man drog en historia om't. Detsamma gällde även Bromzepam om man var lite pushig och stressad.

Edit: Oj såg att jag råkade citera hela din text. Det här handlade alltså endast om Spanien och dess huvudstad, testade inte på andra apotek utanför den.
2012-08-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Jag har gjort det bl.a 12mg finns det som max, i solpadeine max och solpadeine migraine. En är med paracetamol och den andra med 200mg ibuprofen. Blev alltid några av varje haha Fan va sugen jag blev nu när man bara sitter här med ingenting Blev tillochmed portad från ett apotek när mamma stog utanför för jag hade köpt för mycket haha.

12.5 mg Codeine finns det i en som kombinerar med ibuprofen 200mg...kommer dock ej ihåg namnet på den, om det inte var Nurofen plus eller ngt liknande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in