2011-03-31, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cl0pix0l
Jag åkte utomlands i somras och mellanlandade Budapest i Ungern, där på grund av förseningar var jag tvungen att stanna 11 timmar. Så jag bestämde mig att åka in till stan och gå runt lite. Jag råkade gå förbi ett apotek och tänkte testa om jag kunde få något roligt utan recept. Så jag gick in och förklarade på engelska till apotekaren att jag tar Kodein på grund av värkproblematik. Och att jag inte hade räknat med denna försening, och hade mina tabletter i min resväska som jag inte kunde hämta medan jag väntade på min försenade flight, jag var ju där transit, och att det började göra ont. Han berättade då att kodein inte går att få utan recept, men att han skulle kolla vad som kan fås receptfritt. Och så kom han tillbaka med 3 förpackningar Tramadol, på 50, 100 och 200mg. Självklart köpte jag alla 3 på en gång, han frågade inte ens varför jag behövde så många tabletter...

Så slutsatsen är att det går att köpa Tramadol receptfritt i Budapest, även om du inte planerar att åka dit kan du ändå hitta en flight med mellanlandning där, hämta dina godis och fortsätta glatt till ditt resmål

Europa är bra konstigt, i ett land är kodein receptbelagt och tramadol receptfritt, i andra länder är det tvärt om.

Spanien har iaf:
Codeina (Kodein 30mg)
Termalgin (kodein 15mg + 300mg alvedon grejs, vad det nu heter)

Tramadol är receptbelagt, notera att samma sak gäller på kanarieöarna. Men det finns självklart affärer där dom ser genom fingrarna.
2011-03-31, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsquadratic
vad pratar du om?!
Jag förstår att du inte förstår. Men i de flesta länder är det bara att gå till Dr och klaga över ett symtom så får man medicin. Starkare grejor som funkar.
2011-03-31, 14:36
Medlem
mrsquadratics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Jag förstår att du inte förstår. Men i de flesta länder är det bara att gå till Dr och klaga över ett symtom så får man medicin. Starkare grejor som funkar.

Jag förstod det första du sa, men fattade inte riktigt vad resten hade med din mening att göra?
2011-04-02, 01:38
Bannlyst
Finns Valium, roppar, xanor i Thailand
2011-04-02, 11:40
Medlem
wsbs avatar
I Frankrike får man väl gratis buprenorfin om man låtsas vara/är missbrukare av tyngre opioider? I dokumentären Reeinderspotting sitter han ju hux flux med 20 paket subutex i sängen och det framgår att han fått dem lagligt, men exakt hur det gick till visas inte. Kan det vara så simpelt att man går till Frankrikes motsvarighet till Maria beroendecentrum och hävdar att man är heroinmissbrukare, så får man ett recept? Privatläkare om inte annat?
2011-04-02, 16:20
Medlem
mrsquadratics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomo2290
Finns Valium, roppar, xanor i Thailand

Tramadol också..
2011-04-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
I Frankrike får man väl gratis buprenorfin om man låtsas vara/är missbrukare av tyngre opioider? I dokumentären Reeinderspotting sitter han ju hux flux med 20 paket subutex i sängen och det framgår att han fått dem lagligt, men exakt hur det gick till visas inte. Kan det vara så simpelt att man går till Frankrikes motsvarighet till Maria beroendecentrum och hävdar att man är heroinmissbrukare, så får man ett recept? Privatläkare om inte annat?
Jag tror att han köper dem på gatan. Det är väldigt lättillgängligt hos en doktor i Frankrike men jag tror inte att det är värt det om man bara stannar där ett tag. Bättre då att köpa billiga (jämfört med vad han betalade hemma) på gatan än hålla på att krångla med en doktor.
2011-04-09, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Vad finns mer specifikt i spanien ?

Det enklaste är Codeisan som innehåller 650/30 eller en mindre variant med 15mg kodein. Dom finns i 10 samt 20-pack. Vissa stora (centrala) apotek kan vara lite mer restriktiva än dom i skymundan.

Ska tilläggas att gå till en doktor är väldigt enkelt och helt klart värt det, finns mängder med privata/avdankade livsnjutare som skriver ut vad som helst..
Senast redigerad av Secredone 2011-04-09 kl. 11:00.
2011-04-17, 02:46
Medlem
Hittar du rätt apotek när du är i Indien kan du köpa vad du vill. Jag har handlat morfin, valium, amfetamin, effedrin, tramadol, somadril.

You name it they have it.....
2011-04-17, 09:19
Bannlyst
Thailand - diazepam, alprazolam, flunitrazepam, midazolam, kodein, tramadol, morfin, psedoeffedrin (moffe, roppar och midazolam från en klinik. Kostar 200bath att träffa langaren aka doktorn)

Macau - tramadol, imovane, diazepam, alprazolam, etylmorfin(all benso fick jag från en klinik, gick in och skrev 40 diazepam på en lapp. Sen var det bara att köra samma sak hela tiden)

Malaysia - tramadol(fråga inte efter annat)

Filippinerna - dxm, tramadol, diezepam(behöver egentligen recept på allt, men inte dxm)

Kina - herbal VIAGIA "Make love like a african man" (inte försökt på något där)

Bulgarien - tramadol, imovane (typ 2006)

Spanien - tramadol

Allt är billigt som tusan också
2011-04-18, 00:35
Medlem
pcals avatar
Är lättare opioder som tramadol och kodein receptfria i bemärkelsen att det är helt lagligt i Thailand? Eller är det bara så att de är lätta att få ut om man frågar efter dem och kanske slinker till apotekaren lite extra stålar. Vill inte behöva nojja över straffen de har på narkotikabrott där nere.

Sen undrar jag också om de har kodein utan paracetamol receptfritt. Tror inte jag kommer orka hålla på med CWE.
Senast redigerad av pcal 2011-04-18 kl. 00:52.
2011-04-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cl0pix0l
Jag åkte utomlands i somras och mellanlandade Budapest i Ungern, där på grund av förseningar var jag tvungen att stanna 11 timmar. Så jag bestämde mig att åka in till stan och gå runt lite. Jag råkade gå förbi ett apotek och tänkte testa om jag kunde få något roligt utan recept. Så jag gick in och förklarade på engelska till apotekaren att jag tar Kodein på grund av värkproblematik. Och att jag inte hade räknat med denna försening, och hade mina tabletter i min resväska som jag inte kunde hämta medan jag väntade på min försenade flight, jag var ju där transit, och att det började göra ont. Han berättade då att kodein inte går att få utan recept, men att han skulle kolla vad som kan fås receptfritt. Och så kom han tillbaka med 3 förpackningar Tramadol, på 50, 100 och 200mg. Självklart köpte jag alla 3 på en gång, han frågade inte ens varför jag behövde så många tabletter...

Så slutsatsen är att det går att köpa Tramadol receptfritt i Budapest, även om du inte planerar att åka dit kan du ändå hitta en flight med mellanlandning där, hämta dina godis och fortsätta glatt till ditt resmål

Jag har väldigt svårt att tro på detta, eller så gjorde killen ett stort misstag. Till och med paracetamol är recept belagt i Ungern, och Tramadol är 100% receptbelagt.

Kan till och med länka pris och liknande (bor i Budapest sedan 11 år)

Däremot går det att få recept hur enkelt som helst på exakt allt. Bara man betalar lite.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in