2011-03-31, 02:29
Citat:
Ursprungligen postat av cl0pix0l
Jag åkte utomlands i somras och mellanlandade Budapest i Ungern, där på grund av förseningar var jag tvungen att stanna 11 timmar. Så jag bestämde mig att åka in till stan och gå runt lite. Jag råkade gå förbi ett apotek och tänkte testa om jag kunde få något roligt utan recept. Så jag gick in och förklarade på engelska till apotekaren att jag tar Kodein på grund av värkproblematik. Och att jag inte hade räknat med denna försening, och hade mina tabletter i min resväska som jag inte kunde hämta medan jag väntade på min försenade flight, jag var ju där transit, och att det började göra ont. Han berättade då att kodein inte går att få utan recept, men att han skulle kolla vad som kan fås receptfritt. Och så kom han tillbaka med 3 förpackningar Tramadol, på 50, 100 och 200mg. Självklart köpte jag alla 3 på en gång, han frågade inte ens varför jag behövde så många tabletter...
Så slutsatsen är att det går att köpa Tramadol receptfritt i Budapest, även om du inte planerar att åka dit kan du ändå hitta en flight med mellanlandning där, hämta dina godis och fortsätta glatt till ditt resmål
Så slutsatsen är att det går att köpa Tramadol receptfritt i Budapest, även om du inte planerar att åka dit kan du ändå hitta en flight med mellanlandning där, hämta dina godis och fortsätta glatt till ditt resmål

Europa är bra konstigt, i ett land är kodein receptbelagt och tramadol receptfritt, i andra länder är det tvärt om.
Spanien har iaf:
Codeina (Kodein 30mg)
Termalgin (kodein 15mg + 300mg alvedon grejs, vad det nu heter)
Tramadol är receptbelagt, notera att samma sak gäller på kanarieöarna. Men det finns självklart affärer där dom ser genom fingrarna.