2012-12-11, 07:25
Medlem
Krickerts avatar
Det yttre färgskalet.
Citera
2012-12-11, 10:43
Medlem
Knasbass avatar
Men om jag har en 10mg tablett den är ju vit? Asså depot tablett.. vilket tar man bort på den?
Citera
2012-12-11, 18:47
Medlem
Evolution!s avatar
Hehe... 10-mg:sarna har inget skal, till skillnad från alla andra styrkor i Oxy-familjen...
Citera
2012-12-11, 22:30
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinS
Skjut för fan INTE!
Kan man inte det och har inte sett hur man gör så är det svårt! Det låter som du bara trycker in sprutan, det funkar INTE så! Du måste sätta den i en blodådra, du får måste se att den sitter i genom att du får blod i srputan(som baksug). Du får inte sätta den genom venen då är risken stor att du punkterar venen och får en svullnad.
Du, ät dem istället! För att skjuta så måste nästan någon visa dig hur man gör.

Det tog mig ca 15 minuter att kolla upp det med hjälp av google för ca 7 år sedan. Det tog mig ytterligare 5 min kanske att hitta en ven och trycka in lösningen. Det är inte raketforskning direkt.

edit: lol över 1 år gammal tråd.
Citera
2013-01-20, 16:23
Medlem
Räcker det att skrapa bort ytan, krossa, lösa i sked o sen dra igenom (cigg)filter en gång?
Varmt eller kallt vatten? Måste det eldas? Hur mkt måste man minst ta för effekt?
Fungerar det lika bra om man tagit sub 24 h innan? (...o kontinuerligt sen ett tag)
Citera
2013-01-22, 06:53
Medlem
ChinaWhiites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99stoffe99
Dom är skitsvåra att lösa, du får elda. Skiten som blir kvar i skeden är bara vax..

överkurs.ja biter sönder den lite lägger de stora bitarna som blir på skeden med lite vatten å eldar å kokar i några skunder, precis så man kokar ur morfinet.
sen filter å sug upp.
Citera
2015-03-24, 13:17
Medlem
azas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Det tog mig ca 15 minuter att kolla upp det med hjälp av google för ca 7 år sedan. Det tog mig ytterligare 5 min kanske att hitta en ven och trycka in lösningen. Det är inte raketforskning direkt.

edit: lol över 1 år gammal tråd.

som sagt inge raket-forskning.om du vill köra bil så skaffa körkort.
ta det säkra före det osäkra!
Citera
2015-03-25, 22:53
Medlem
RapLifes avatar
Dos är fan helt omöjligt att säga. Vet folk som testat 40mg första gången, utan tolerans på någon drog alls och gnällt att dom inte känner något och vet folk som blivit helt utslagna av 20mg. Att folk inte fattar att det är helt individuellt med dosering på i princip alla droger, speciellt opioider.
40mg brukar dock vara lagom, du ODar inte och du får antagligen inte ett dåligt första intryck. Tar du 10mg kommer du antagligen bli besviken. Visst det går att fylla på men man vill ju ha ett riktigt skott man känner av, speciellt första gången.
Citera
2015-03-26, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Hehe... 10-mg:sarna har inget skal, till skillnad från alla andra styrkor i Oxy-familjen...

10mg:arna har visst skal. Det är bara det att det inte syns lika lätt sen när du krossar tabletten. Just för att de är vita.
Citera
2015-03-27, 05:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Dos är fan helt omöjligt att säga. Vet folk som testat 40mg första gången, utan tolerans på någon drog alls och gnällt att dom inte känner något och vet folk som blivit helt utslagna av 20mg. Att folk inte fattar att det är helt individuellt med dosering på i princip alla droger, speciellt opioider.
40mg brukar dock vara lagom, du ODar inte och du får antagligen inte ett dåligt första intryck. Tar du 10mg kommer du antagligen bli besviken. Visst det går att fylla på men man vill ju ha ett riktigt skott man känner av, speciellt första gången.

Ja, onödigt att sabba det gyllene tillfället som första gången
. MEN ALLA som testar första gången ska absolut ta en Postafen-tablett och 2 Citrazintabletter (andra histaminer mot klåda funkar lika bra).

Det är min uppfattning. Spela inte cool.... Det här är viktiga saker.
Ta inte någon paracetamol, försök att halvera lyrica, gabapentinm SSRI; ta ingen Xanor för guds skull, ta högst halva stesolid och andra bensos efteråt. Imovanen halva dosen.

30-40mg om du är vuxen man. Är du liten och väger lite -> 20mg = maxdosen för kvinnor!
liten kvinna och "rädd", kör 5mg. Ej 10mg. För hon kommer att balla ut även på 5 mg också, av psykologisk skäl. Jag har aldrig provat att ge 0mg till såna kvinnor....Men det skulle vara intressant... 10-15 är väl main stream för main stream kvinnor.

Ta ingen subutex förrän tidigast på kvällen, kan annars bli otrevligt.
Citrazintabletter brukar alltid hjälpa, ta i god tid och krossa dem i munnen.
Jag har varit med om att en tjej fick allergisk chock, vilket är nasty. Svårt att andas och panik känslor. Och rödflammmig i stora delar av kroppen, så hon klädda av sig i bara trosorna hemma hos mig. Tänkte först skicka henne till sjukhuset som hon ville men lyckades övertala henne om henne att jag varit ´med om detta för på folk. Vilket var en lögn. Jag hade varit med med om det med mg själv.... Satan vilket jobbigt tillstånd! Och jag hade inga hjälpmedel alls, förutom idiominsalva och tigerbalsam. Funkade faktiskt till slut.

Det värsta är klådan som är sån att du river sönder dina lår bl a och att du trots smärtan ändå fortsätter att riva (du är ju smärtlindrad), så naglarna ansamlar både avrivna avrivna gydceller + blod: en tragisk sörja...

Anledningen till att jag inte åkte till sjukhuset var att det skulle skapa ett h-e för oss båda sen...Så vad jag gjorde var följande. Jag hade ett halvår tidigare snott ett sats av piller av mina barn som de skulle ha (igen) för sin kattallergi. Det heter "Betapred" och 95% effektivt. De sista 5% bekämpar du med att ta hydrocortizon (receptfritt på apoteket).
Senast redigerad av zilog1 2015-03-27 kl. 05:25.
Citera
2015-03-27, 06:12
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilog1

. MEN ALLA som testar första gången ska absolut ta en Postafen-tablett och 2 Citrazintabletter (andra histaminer mot klåda funkar lika bra).

Ta inte någon paracetamol, försök att halvera lyrica, gabapentinm SSRI; ta ingen Xanor för guds skull, ta högst halva stesolid och andra bensos efteråt. Imovanen halva dosen.

30-40mg om du är vuxen man. Är du liten och väger lite -> 20mg = maxdosen för kvinnor!
liten kvinna och "rädd", kör 5mg. Ej 10mg. För hon kommer att balla ut även på 5 mg också, av psykologisk skäl. Jag har aldrig provat att ge 0mg till såna kvinnor....Men det skulle vara intressant... 10-15 är väl main stream för main stream kvinnor.

Jag har varit med om att en tjej fick allergisk chock, vilket är nasty. Svårt att andas och panik känslor. Och rödflammmig i stora delar av kroppen, så hon klädda av sig i bara trosorna hemma hos mig. Tänkte först skicka henne till sjukhuset som hon ville men lyckades övertala henne om henne att jag varit ´med om detta för på folk. Vilket var en lögn. Jag hade varit med med om det med mg själv.... Satan vilket jobbigt tillstånd! Och jag hade inga hjälpmedel alls, förutom idiominsalva och tigerbalsam. Funkade faktiskt till slut.

Det värsta är klådan som är sån att du river sönder dina lår bl a och att du trots smärtan ändå fortsätter att riva (du är ju smärtlindrad), så naglarna ansamlar både avrivna avrivna gydceller + blod: en tragisk sörja...

Anledningen till att jag inte åkte till sjukhuset var att det skulle skapa ett h-e för oss båda sen...Så vad jag gjorde var följande. Jag hade ett halvår tidigare snott ett sats av piller av mina barn som de skulle ha (igen) för sin kattallergi. Det heter "Betapred" och 95% effektivt. De sista 5% bekämpar du med att ta hydrocortizon (receptfritt på apoteket).

Man kan dö av allergisk chock, att du inte visste/brydde dig om det samt att du har barn & STJÄL DERAS MEDICINER - herregud!!!!!!!

Idioterna i tråden som vill injicera massa skit samtidigt som de påstår sig vara rädda om sin hälsa, är bara patetiska. Men du är ett oansvarigt jävla as, som borde ta en titt på ditt liv. Har du satt barn till världen så är det din förbannade plikt att vara drogfri & ansvarsfull. Klarar du inte det så ska du inte ha barnen i ditt liv. Idiotjävel.
Citera
2015-03-27, 11:16
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilog1

Det låter inge vidare, jävlar vad dåligt samvete du måste ha över det idag. Menar du att klådan var så för henne eller överdriver du hur opiatklåda under ett normalt rus är? För du får det att låta extremt dramatiskt. Du har dock rätt i att vara försiktig med sub (även metadon) i samband med detta. Iofs händer inget jätteextremt, men det är ju tråkigt att förstöra ett oxyrus när priserna överlag är så hutlösa. Man blir och känna sig dålig, jag spydde och fick en jobbig huvudvärk det var allt, men allt gick över när jag tog mer sub.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in