• 5
  • 6
2015-03-27, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Det låter inge vidare, jävlar vad dåligt samvete du måste ha över det idag. Menar du att klådan var så för henne eller överdriver du hur opiatklåda under ett normalt rus är? För du får det att låta extremt dramatiskt. Du har dock rätt i att vara försiktig med sub (även metadon) i samband med detta. Iofs händer inget jätteextremt, men det är ju tråkigt att förstöra ett oxyrus när priserna överlag är så hutlösa. Man blir och känna sig dålig, jag spydde och fick en jobbig huvudvärk det var allt, men allt gick över när jag tog mer sub.

Nä, jag är lite otydlig. Det finns något som heter allergisk chock - och det var det både hon och jag har fått. Allergisk reaktion är betydligt lättare. A. Chock kan vara livsfarligt. Är man i vagt tillstånd fysiskt, undernärd etc. så tror jag risken ökar ytterligare.
Jag har haft båda. Det därför viktigt att ha antihistaminer. Det räcker med receptfria, så dör du inte med en gång iaf.
Det är en del knarkare som dör av A. Chock faktiskt. De kvävs till döds,
Senast redigerad av zilog1 2015-03-27 kl. 11:48.
Citera
2015-03-27, 11:51
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilog1
Nä, jag är lite otydlig. Det finns något som heter allergisk chock - och det var det både hon och jag har fått. Allergisk reaktion är betydligt lättare. A. Chock kan vara livsfarligt. Är man i vagt tillstånd fysiskt, undernärd etc. så tror jag risken ökar ytterligare.
Jag har haft båda. Det därför viktigt att ha antihistaminer. Det räcker med receptfria, så dör du inte med en gång iaf.
Det är en del knarkare som dör av A. Chock faktiskt. De kvävs till döds,

Nej jag förstod vad du menade och jag är medveten om skillnaden. Undrade bara om klådan du beskrev är en del av allergisk chock eller om du menade vanlig opiatklåda?
Citera
2015-03-27, 13:30
Bannlyst
Citat:
Nej jag förstod vad du menade och jag är medveten om skillnaden. Undrade bara om klådan du beskrev är en del av allergisk chock eller om du menade vanlig opiatklåda?

Bra fråga, som jag inte har ett bra svar på det dessvärre. Jag vet att det är småmysigt att klia sig och smeka sig när man tagit ordentligt med opiater. Men att kalla det för klåda, no no, det går jag inte med på. "Klåda" är grymt, och det är dramatiskt, även om du misstror det,

Men vart går gränsen?
Jag när klådan var som väst för mig så hade jag en sånt köksredskap men river ost med om jag inte minns fel. I början "lätt". Kom ihåg att man är smärtlindrad! Men ju mer klådad du blir, dvs river dig själv, desto värre blir klådan, samtidigt som det blir skönare/klådan lättar med. Liknar knark på så sätt.
Vid det tillbudet så hade jag faktiskt kommer jag ihåg nu bara Kinesisk Tiger Balsam, och den är betydligt starkare än den som säljs på apoteket, som jag tror är aonvändbar för att bekämpa klådan vi pratar om. Genom att koncentrera mig ligga ställa och gp in och ta in ny om´gång typ en gång i halvtímmen så kunde jag till slut beveka skiten. Jag är osäker på att den svenska biter nämnvärt på den klådan jag hade! Skulle inte tro det.... (Sverige..suck).
Det andra tillbudet av A.R. kunde jag bekämpa med Hydrocortezon - som verkligen är effektiv.

Men A.C. jag fick var något fruktansvärt som jag beskrivit. Där lindrade Citraxin en del, men tillståndet vara ändå katastrofalt. Varje sekund var en pina. Då åkte jag iväg och tog ungens Betapred, typ laddningar, och det är ju 10 tabletter i varje chock-kur. Så det var väl 30 tabletter jag tog: det ska bita på ALLA akuta allergiska chocker mig veterligen även dödliga såna - bara man hinner i tid.

Så det gick över fort!

Alla inklusive knarkare borde verkligen ha citrazin. Det för varje år folk t.ex. getingstick. Det är mycket möjliht tabletter från 25 kr förpackning från ICA skulle ha räddat livet.

Betapred är till för oss som under inga omständighet i princip inte vill till sjukhuset, eller är i ett läget där inget hjälper. Betapred är designad så att den täcker in alla varianter av A.C och A.R.
Citera
2015-03-27, 15:24
Medlem
Tog 40mg som första dos lite för mycket i alla fall hade redan tagit 160mg oralt, så åkte in på sjukan läkaren där hade en kort föreläsning om hur farligt det var att skjuta tabletter. Kunde bildas blodproppar, vet inte om det bara gällde depottabletter det var det jag sköt i alla fall.
Men en nybörjardos skulle jag väl säga 20mg kanske (utan andra droger iblandat)
Citera
2015-03-27, 22:15
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DutchPassion
Tog 40mg som första dos lite för mycket i alla fall hade redan tagit 160mg oralt, så åkte in på sjukan läkaren där hade en kort föreläsning om hur farligt det var att skjuta tabletter. Kunde bildas blodproppar, vet inte om det bara gällde depottabletter det var det jag sköt i alla fall.
Men en nybörjardos skulle jag väl säga 20mg kanske (utan andra droger iblandat)
Det gäller alla tabletter men det är inte lika vanligt som läkare försöker få det att låta som. Vissa är större chans än andra att det finns kvar små partiklar som kan bilda blodproppar. Enda oxy som inte är depot är väl oxynorm och isåfall är det ju en helt annan sak att lösa, lite krångligare kanske men känns som att risken att det är nå rester som ligger olösta är relativt liten då pulver borde lösa sig ganska jämt? Rätta mig gärna om jag har fel.
Du tog alltså 200mg som första dos sammanlagt? Det är sjukt mycket. Det mesta jag har sett någon ta är 160mg (dock IV och allt i samma lösning) utan tolerans, men då var det inte första gången ändå. Var mer eller mindre beredd på att han skulle dö.
Citera
2015-03-27, 23:37
Medlem
Citat:
Det gäller alla tabletter men det är inte lika vanligt som läkare försöker få det att låta som. Vissa är större chans än andra att det finns kvar små partiklar som kan bilda blodproppar. Enda oxy som inte är depot är väl oxynorm och isåfall är det ju en helt annan sak att lösa, lite krångligare kanske men känns som att risken att det är nå rester som ligger olösta är relativt liten då pulver borde lösa sig ganska jämt? Rätta mig gärna om jag har fel.
Du tog alltså 200mg som första dos sammanlagt? Det är sjukt mycket. Det mesta jag har sett någon ta är 160mg (dock IV och allt i samma lösning) utan tolerans, men då var det inte första gången ändå. Var mer eller mindre beredd på att han skulle dö.

Sammanlagt ja, var inte första gången men det var betydligt mer än vad jag var van vid. Låg på en dos på 50-70mg och det räckte gott och väl för att bli noddig. Det var när jag slog i mig det som det blev alldeles för mycket, var redan duktigt påverkad men nyfiken som man var så testa jag. Idag kan jag äta 160mg utan problem får inte ens samma effekt längre som jag fick förr vid 50-70mg.
Citera
2017-02-11, 21:59
Medlem
Hur får jag bort höljet på en 40mg gul ocycodone?

Bara elda o lösa eller försöka krossa först. Har en fjäril och 1m pump
Citera
2019-10-26, 17:20
Medlem
Hej!
drog i mig 15mg oxy iv, är det normalt att man får liten bula som går ner efter ett tag? nu är den jätte liten men jag känner av ruset så träffa jag rätt ? eller halvt sådär? drog bak pumpen lite så den drog in blod sen körde i mig allt
Citera
2019-10-26, 18:06
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dormdasse
Hej!
drog i mig 15mg oxy iv, är det normalt att man får liten bula som går ner efter ett tag? nu är den jätte liten men jag känner av ruset så träffa jag rätt ? eller halvt sådär? drog bak pumpen lite så den drog in blod sen körde i mig allt

Kan hända om man inte träffar helt rätt, dvs det mesta gick in i venen men lite hamnade bredvid. Knölen brukar gå ned ganska fort. Hur många ml var lösningen på och var satte du den?
Citera
2019-10-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad
Kan hända om man inte träffar helt rätt, dvs det mesta gick in i venen men lite hamnade bredvid. Knölen brukar gå ned ganska fort. Hur många ml var lösningen på och var satte du den?

Satt den i arm vecket bulan är typ borta nu, bara nån millimeter som sticker upp, kom en del blod efter jag drog it nålen, drog bak pumpen lite så jag såg att det kom in blod i sprutan sen körde sakta in saften, har skjutit kola 1 gång förut men träffa fel hade bulan hela dagen
Citera
2020-07-30, 15:33
Medlem
Gosifs avatar
Kör rövpanna? Slipper du får märken på armen
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto