Citat:
Ursprungligen postat av
RapLife
Nej jag förstod vad du menade och jag är medveten om skillnaden. Undrade bara om klådan du beskrev är en del av allergisk chock eller om du menade vanlig opiatklåda?
Bra fråga, som jag inte har ett bra svar på det dessvärre. Jag vet att det är småmysigt att klia sig och smeka sig när man tagit ordentligt med opiater. Men att kalla det för klåda, no no, det går jag inte med på. "Klåda" är grymt, och det är dramatiskt, även om du misstror det,
Men vart går gränsen?
Jag när klådan var som väst för mig så hade jag en sånt köksredskap men river ost med om jag inte minns fel. I början "lätt". Kom ihåg att man är smärtlindrad! Men ju mer klådad du blir, dvs river dig själv, desto värre blir klådan, samtidigt som det blir skönare/klådan lättar med. Liknar knark på så sätt.
Vid det tillbudet så hade jag faktiskt kommer jag ihåg nu bara Kinesisk Tiger Balsam, och den är betydligt starkare än den som säljs på apoteket, som jag tror är aonvändbar för att bekämpa klådan vi pratar om. Genom att koncentrera mig ligga ställa och gp in och ta in ny om´gång typ en gång i halvtímmen så kunde jag till slut beveka skiten. Jag är osäker på att den svenska biter nämnvärt på den klådan jag hade! Skulle inte tro det.... (Sverige..suck).
Det andra tillbudet av A.R. kunde jag bekämpa med Hydrocortezon - som verkligen är effektiv.
Men A.C. jag fick var något fruktansvärt som jag beskrivit. Där lindrade Citraxin en del, men tillståndet vara ändå katastrofalt. Varje sekund var en pina. Då åkte jag iväg och tog ungens Betapred, typ laddningar, och det är ju 10 tabletter i varje chock-kur. Så det var väl 30 tabletter jag tog: det ska bita på ALLA akuta allergiska chocker mig veterligen även dödliga såna - bara man hinner i tid.
Så det gick över fort!
Alla inklusive knarkare borde verkligen ha citrazin. Det för varje år folk t.ex. getingstick. Det är mycket möjliht tabletter från 25 kr förpackning från ICA skulle ha räddat livet.
Betapred är till för oss som under inga omständighet i princip inte vill till sjukhuset, eller är i ett läget där inget hjälper. Betapred är designad så att den täcker in alla varianter av A.C och A.R.