Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Ja, det har du rätt i. Får vänta nån månad tills jag får råd, är så sugen på att skjuta sub, gillar inte att filtrera genom bomull så därför får de vänta.
Ska du skjuta sub vid ett enstaka tillfälle så dra ut kolven ur pumpen, lägg i önskad mängd sub, sätt på kolven och tryck ner den i botten (se: så långt att det tar stopp). Slå på kranen på kallt vatten, sug i önskad mängd vatten, håll för hålet eller sätt på ett skydd och skaka sedan om pumpen tills du ser att det ser någorlunda klart ut. Tills sub biten/bitarna har lösts upp. Sedan är det bara att fästa kanylen och köra. Vill du inte slå i dig ofiltrerat och tror att du dör av att göra det en gång, så gör som jag beskrev ovan, spruta ut lösningen i ett snapsglas eller liknande och klipp ett cigarettfilter på hälften, sedan delar du det igen och använder det som filter.
Av egen erfarenhet så tycker jag att det suger att filtrera subutex. Av 8 mg kände jag inte mer än vad jag vanligtvis skulle gjort på 2 mg administrerat nasalt. Tar jag det ofiltrerat så blir jag iallafall lite påverkad. Sen är ju subutex i sig inget som är värt att sticka sig i armen för. Tar du det nasalt så blir du påverkad längre än vad du blir intravenöst. Därför är det onödigt att injicera det. Om du tänkt injicera något så kör på oxy eller heroin. Subutex är värdelöst att injicera, det tror jag de flesta kan hålla med mig om.
Nåväl, lycka till hur som helst.