2011-04-28, 16:36
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endemisk
Bjud oss på en recension snarast! Jag skjuter inte (än) men kan absolut tänka mig att injicera morfin/oxikodon nån gång i veckan, och då vill jag precis som du vara så skötsam som möjligt på hälsoplanet.

Absolut! Det blir att skjuta OxyContin nästa vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Okej, antar att du inte ska använda ett filter per skott åtminsone? Du kan ju göra en lösning som räcker någon dag iallafall för att få ut lite mer för pengarna sas.

Jo, har kikat på den sidan tidigare och ska lägga en beställning lite senare.

Nja, jag har ju inte sådana sterila ampuller och sterilt vatten med bensylalkohol så det kommer nog bli ett filter per tillfälle, alltså inte per skott.

Vill också passa på att varna för att ev. spara sina använda filter för att sedan använda dem igen, detta kan vara väldigt farligt eftersom bakterier kommer börja växa i filtret när man väl använt det en gång.
Citera
2011-05-06, 01:01
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endemisk
Bjud oss på en recension snarast! Jag skjuter inte (än) men kan absolut tänka mig att injicera morfin/oxikodon nån gång i veckan, och då vill jag precis som du vara så skötsam som möjligt på hälsoplanet.

Kan uppdatera med att det fungerar hur bra som helst med dessa filter. Jag har skjutit både Morfin Meda och OxyContin. När man löser upp tabletten i vatten så blir det rätt mycket synligt bindmedel. Eftersom både oxikodon och morfin är vattenlösligt (vad jag vet?) så antar jag att det som inte löser sig är bindmedel och sådant skräp.

Sedan drar jag upp den orenade lösningen i en pump, sätter på mikronfiltrer istället för kanyl, skjuter ut lösningen i ett annat sterilt glas. Wow! Lösningen blir helt sjukt ren, finns inte minsta spår efter orenheter. Men vill också tillägga att det fastnar vatten i filtret också, så om du har 2 ml i pumpen så kommer du inte få ut 2 ml i slutresultatet. Så jag antar att det kan vara bra att lösa upp tabletterna i lite större mängder vatten.

Ska man skjuta piller så är det här vägen att gå!

Citera
2011-05-06, 20:10
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Kan uppdatera med att det fungerar hur bra som helst med dessa filter. Jag har skjutit både Morfin Meda och OxyContin. När man löser upp tabletten i vatten så blir det rätt mycket synligt bindmedel. Eftersom både oxikodon och morfin är vattenlösligt (vad jag vet?) så antar jag att det som inte löser sig är bindmedel och sådant skräp.

Sedan drar jag upp den orenade lösningen i en pump, sätter på mikronfiltrer istället för kanyl, skjuter ut lösningen i ett annat sterilt glas. Wow! Lösningen blir helt sjukt ren, finns inte minsta spår efter orenheter. Men vill också tillägga att det fastnar vatten i filtret också, så om du har 2 ml i pumpen så kommer du inte få ut 2 ml i slutresultatet. Så jag antar att det kan vara bra att lösa upp tabletterna i lite större mängder vatten.

Ska man skjuta piller så är det här vägen att gå!

Fan vad trevligt att det funkar bra. Jag är så sugen på att besälla men har inte råd.

Ta och skjut luft genom filtret så får du nog med resten av lösningen.
Citera
2011-05-06, 20:38
Medlem
jimpss avatar
Citat:

Det låter faktiskt som en bra idé, ska testa det vid nästa tillfälle. Tack!

Ska du beställa så lär du precis som jag beställa minst ett 50-pack, annars är det ju dessvärre inte värt..
Citera
2011-05-06, 22:16
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Det låter faktiskt som en bra idé, ska testa det vid nästa tillfälle. Tack!

Ska du beställa så lär du precis som jag beställa minst ett 50-pack, annars är det ju dessvärre inte värt..

Ja, det har du rätt i. Får vänta nån månad tills jag får råd, är så sugen på att skjuta sub, gillar inte att filtrera genom bomull så därför får de vänta.
Citera
2011-05-11, 23:17
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ja, det har du rätt i. Får vänta nån månad tills jag får råd, är så sugen på att skjuta sub, gillar inte att filtrera genom bomull så därför får de vänta.

Ska du skjuta sub vid ett enstaka tillfälle så dra ut kolven ur pumpen, lägg i önskad mängd sub, sätt på kolven och tryck ner den i botten (se: så långt att det tar stopp). Slå på kranen på kallt vatten, sug i önskad mängd vatten, håll för hålet eller sätt på ett skydd och skaka sedan om pumpen tills du ser att det ser någorlunda klart ut. Tills sub biten/bitarna har lösts upp. Sedan är det bara att fästa kanylen och köra. Vill du inte slå i dig ofiltrerat och tror att du dör av att göra det en gång, så gör som jag beskrev ovan, spruta ut lösningen i ett snapsglas eller liknande och klipp ett cigarettfilter på hälften, sedan delar du det igen och använder det som filter.

Av egen erfarenhet så tycker jag att det suger att filtrera subutex. Av 8 mg kände jag inte mer än vad jag vanligtvis skulle gjort på 2 mg administrerat nasalt. Tar jag det ofiltrerat så blir jag iallafall lite påverkad. Sen är ju subutex i sig inget som är värt att sticka sig i armen för. Tar du det nasalt så blir du påverkad längre än vad du blir intravenöst. Därför är det onödigt att injicera det. Om du tänkt injicera något så kör på oxy eller heroin. Subutex är värdelöst att injicera, det tror jag de flesta kan hålla med mig om.

Nåväl, lycka till hur som helst.
Citera
2011-05-12, 15:09
Medlem
flygandApans avatar
Jag har slagit i mig sub vid olika tillfällen förut. Filtrerade med ciggfilter då. Slutade när jag fick nå skit i pumpen och blev dålig som fan. Jag vägrar slå ofiltrerat, en princip jag har som inte kommer brytas Som du säger så funkar sub bättre att snortas, men jag gillar att IVa ibland och vill göra det så säkert som möligt. Med micron/hjulfilter får man bort 99 % av allt slagg och 99 % av buprenorfinet hamnar i lösningen om jag minns rätt, finns nån länk här i tråden. Klart det är bättre att injicera oxy, det är oslagbart, har dock inte IVar heroin än, bara rökt och snortat de.

Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Ska du skjuta sub vid ett enstaka tillfälle så dra ut kolven ur pumpen, lägg i önskad mängd sub, sätt på kolven och tryck ner den i botten (se: så långt att det tar stopp). Slå på kranen på kallt vatten, sug i önskad mängd vatten, håll för hålet eller sätt på ett skydd och skaka sedan om pumpen tills du ser att det ser någorlunda klart ut. Tills sub biten/bitarna har lösts upp. Sedan är det bara att fästa kanylen och köra. Vill du inte slå i dig ofiltrerat och tror att du dör av att göra det en gång, så gör som jag beskrev ovan, spruta ut lösningen i ett snapsglas eller liknande och klipp ett cigarettfilter på hälften, sedan delar du det igen och använder det som filter.

Av egen erfarenhet så tycker jag att det suger att filtrera subutex. Av 8 mg kände jag inte mer än vad jag vanligtvis skulle gjort på 2 mg administrerat nasalt. Tar jag det ofiltrerat så blir jag iallafall lite påverkad. Sen är ju subutex i sig inget som är värt att sticka sig i armen för. Tar du det nasalt så blir du påverkad längre än vad du blir intravenöst. Därför är det onödigt att injicera det. Om du tänkt injicera något så kör på oxy eller heroin. Subutex är värdelöst att injicera, det tror jag de flesta kan hålla med mig om.

Nåväl, lycka till hur som helst.
Citera
2011-05-12, 21:16
Medlem
llindishs avatar
det jag gör är att först ta bort skalet på tabletten.. blöter den och tar papper och torkar bort.. fyller lite vatten i pumpen och trycker ut de på skeden. sen så lägger jag tabletten på skeden och eldar ett litet tag tills den går att krossa i vattnet, och eldar sedan lite till tills det börjar koka och då slutar jag. lägger i ett LITET filter och drar upp det i pumpen . så klart att användas och funkar hur bra som hellst.
Citera
2011-05-23, 20:19
Medlem
jimpss avatar
Citat:

Kan uppdatera med att skjuta luft funkar ypperligt för att få ut den sista skvätten som annars blir kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av llindish
det jag gör är att först ta bort skalet på tabletten.. blöter den och tar papper och torkar bort.. fyller lite vatten i pumpen och trycker ut de på skeden. sen så lägger jag tabletten på skeden och eldar ett litet tag tills den går att krossa i vattnet, och eldar sedan lite till tills det börjar koka och då slutar jag. lägger i ett LITET filter och drar upp det i pumpen . så klart att användas och funkar hur bra som hellst.

Klart det fungerar, men.

För det första så är det inte skalet som har depoteffekten, det sitter i hela tabletten som ett slags vax. När du eldar dina piller löser du upp massvis med bindemedel som sedan med lätthet kommer att ta sig igenom ditt filter och hamna i din lösning som du injicerar. Bara för att klargöra så är det också fortfarande mycket stor risk att filtrera en lösning man inte kokat också, bindemedel i massor kommer hamna i lösningen även då..

Detta är ämnen som sedan kommer hamna i exempelvis hjärta och lungor och det är ämnen som kroppen inte själv klarar av att ta hand om, så du blir ärrad för livet på sätt och vis. En fix kanske inte är så värst skadligt men när du kommer upp i ett antal silar kommer du antagligen stöta på problem, hjärtklaffar som går sönder, proppar i lungor och mycket annat..
Citera
2011-10-30, 18:31
Medlem
masterior26s avatar
Jag får oxy 40mg tabletter snart och jag vill injicera dom hur ska man göra på bästa sätt? ska man sjölja bort skalet sen lösa dom i kallt vatten och in i micron nån sekund så det löser sig och sen filtrera eller hur är bästa sättet att lösa dom?
Citera
2011-10-30, 20:13
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jag får oxy 40mg tabletter snart och jag vill injicera dom hur ska man göra på bästa sätt? ska man sjölja bort skalet sen lösa dom i kallt vatten och in i micron nån sekund så det löser sig och sen filtrera eller hur är bästa sättet att lösa dom?

Den här frågan har ju diskuterats tillräckligt i just den här tråden tycker jag. Du ska inte köra det i mikron eller värma på något annat sätt när det kommer till piller, spana in länken jag postade några sidor tillbaka så ser du varför.

Ta någon typ av tyg och fukta lite grann, gnugga sedan bort skalet så att pillret blir vitt. Pulverisera. Tillsätt vatten och rör om tills det löst sig så mycket som det går, allt kommer inte att lösas upp eftersom en stor del av pillret inte är oxykodon och heller inte vattenlösligt.

Tryck sen igenom lösningen genom att mikronfilter (om du har) alt. filtrera genom bomull eller vad du nu använder tills att du har en helt klar lösning. Du kommer kunna få en klar lösning även om du inte kör med mikronfilter men den kommer inte i praktiken vara lika ren som det ser ut, så det är en risk du tar.
Citera
2012-12-11, 03:42
Medlem
Knasbass avatar
http://www.fass.se/LIF/content/table...19981229000119

Vilket jävle skal ska man ta bort???

//Knasbas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto