2012-02-14, 10:18
Medlem
Boggas avatar
Gratis montering av komponenter...

För er som inte är så duktiga, känner er osäkra eller saknar kunniga polare som kan hjälpa till. Inet har gratis montering februari ut...

Nej jag jobbar inte på Inet, tycker dock det är en bra butik med bra service och tycker det är värt att tipsa okunniga människor till möjligheten att spara in 800 pistoler om de tänkt köpa en ny burk...
Citera
2012-02-14, 15:58
Medlem
Någon som har erfarenhet av serviceärenden hos inet?

Lämnade in min dator i Onsdags förra veckan och dom "påbörjade" ärendet i fredags. Idag ringde jag och kollade och dom arbetar fortfarande med ärendet.

Problemet var att moderkortet eller nätagget troligen var sönder. Datorn startade men skärm + annan kringutrustning fick ingen ström.
Citera
2012-02-15, 10:29
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0ran
Hej, för två månader sen hade jag problem med min hårddisk som jag lämnade in hos Inet, eftersom den inte var äldre än sex månader gammal så gick det självklart på garantin, jag behövde dock betala för att ha kvar mina filer på den nya hårddisken jag skulle få, det var okej. Jag betalade 600kr för det.

Nu händer det samma sak med den nya hårddisken, och jag mailar Inet om det och dom säger att om jag vill ha kvar mina filer så måste jag åter igen betala 600kr, här tycker jag att jag inte skall behöva betala en krona!

Har jag fel? Jag menar, om det hände en tredje gång, ska jag betala 600kr om en månad igen?

Hårddisken som lämnades in första gången så låg problemet i hårddisken och det var inte självförvållat(akta stavning), eftersom det är exakt samma problem denna gång antar jag att det inte heller denna gång är mitt fel på något sätt.

Jag har nu fått bekräftat, efter telefonsamtal att jag behöver betala 600kr igen om jag vill ha en backup. Är jag ute och cyklar som tycker det är knäppt eller är ni på min sida?

Skulle gärna höra det från några andra.

Problemet är att enligt konsumentköpslagen så är det tillverkaren som skall stå för merkostnader för backup (dvs 600 kr). Du skall kräva tillverkaren på detta belopp och kravet skall Inet hantera kostnadsfritt.

Tyvärr bryter Inet mot konsumentköpslagen och tillämpar villkor som bara gäller mot näringsidkare och inte privatpersoner.
Citera
2012-02-29, 18:38
Medlem
Tja!

Plockade ihop en dator där i söndags, dock så har dom ej grafikkortet i lager som jag beställde och jag undrar om jag har möjlighet att "avboka" grafikkortet, då dom inte vet när dom får in flera på lager?

För jag har hittat det grafikkortet på ett annat ställe och det är det enda som inte finns hos Inet förtillfället.

Inet verkar förövrigt ha bra service, fick mail av dom, Ifall jag hade glömt delar, vart jag vill ha fläktar monterade osv.

/M3th
Citera
2012-03-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M3th
Plockade ihop en dator där i söndags, dock så har dom ej grafikkortet i lager som jag beställde och jag undrar om jag har möjlighet att "avboka" grafikkortet, då dom inte vet när dom får in flera på lager?

Jag hade gjort samma sak med ett chassi. Det jag gjorde var att maila dem och fråga, och de svarade att det inte skulle vara några problem att ändra ordern. Så länge det inte är packat ska de inte vara några problem.
Citera
2012-03-08, 02:46
Medlem
Farbror Fazers avatar
Då var en ny dator precis beställd på inet. 9 olika artiklar totalt, som beställdes runt 14-15 idag någon gång.

Vid 16 fick jag ett sms om att ordern började plockas ihop, strax därefter skickades info till posten. Vid 19 är paketet sorterat i götebord och vid 23 är allt framme i staden där jag bor.

Jag var alltså ute efter lunch, och ändå kommer jag få paketet dagen efter! Klart att det KAN bli något problem men givetvis bör det komma imorgon.

Det kallar jag snabb leverans!
Citera
2012-03-19, 08:20
Medlem
Korvmackas avatar
beställde i fredags kl 18, fick nyss sms om att min order plockas, undrar om det finns möjlighet till att jag får min dator idag ? gbg-borås, kanske kan vara möjligt att den kommer med sista leveransen vid 4a ?
Citera
2012-03-19, 09:10
Medlem
Flamesofhells avatar
Beställde ett nätaggregat cirka 18:00 på kvällen och kunde hämta ut det cirka 18:00 på kvällen nästa dag! Det tar ofta lång tid att leverera dit jag bor så jag är EXTREMT nöjd, kommer definitivt handla där igen och dom har en fin hemsida också!
Citera
2012-03-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamesofhell
dom har en fin hemsida också!
+1
Citera
2012-06-05, 17:23
Medlem
RamBooZes avatar
Hur levererar inet, via posten eller kör de omkring i en lastbil vid större beställningar tex ( chassi, mm? =O
Citera
2012-06-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamBooZe
Hur levererar inet, via posten eller kör de omkring i en lastbil vid större beställningar tex ( chassi, mm? =O

Allt skickas via posten.
De har ingen kille som åker omkring till folk.
Citera
2012-06-05, 17:56
Medlem
P55s avatar
Inet har tagit över JME Datas konkursbo så dom öppnar i södra Sverige snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in