Citat:
Ursprungligen postat av g0ran
Hej, för två månader sen hade jag problem med min hårddisk som jag lämnade in hos Inet, eftersom den inte var äldre än sex månader gammal så gick det självklart på garantin, jag behövde dock betala för att ha kvar mina filer på den nya hårddisken jag skulle få, det var okej. Jag betalade 600kr för det.
Nu händer det samma sak med den nya hårddisken, och jag mailar Inet om det och dom säger att om jag vill ha kvar mina filer så måste jag åter igen betala 600kr, här tycker jag att jag inte skall behöva betala en krona!
Har jag fel? Jag menar, om det hände en tredje gång, ska jag betala 600kr om en månad igen?
Hårddisken som lämnades in första gången så låg problemet i hårddisken och det var inte självförvållat(akta stavning), eftersom det är exakt samma problem denna gång antar jag att det inte heller denna gång är mitt fel på något sätt.
Jag har nu fått bekräftat, efter telefonsamtal att jag behöver betala 600kr igen om jag vill ha en backup. Är jag ute och cyklar som tycker det är knäppt eller är ni på min sida?
Skulle gärna höra det från några andra.
Alternativ nummer 1: Gör backup själv. Det är ju inte direkt svårt...
Alternativ nummer 2: Låt dem göra backup. Det dem gör är att kopiera innehållet på hårddisken. Det är något som tar personal och tid. Varför skulle dem överhuvudtaget göra det gratis? Sure, dem kanske vill ge lite good-will då det är omständigt om hårddisken gått sönder två gånger men att utgå från att du inte behöver betala för en tjänst bara för att du gjort det förut är helt fel.
Du tycker väl inte att bara för att du servat bilen en gång på verkstad så behöver du inte betala nästa gång du servar den?
Att göra backup på hårddisken är verkligen inte något dem måste göra och egentligen är det pluspoäng att dem faktiskt erbjuder den tjänsten istället för att bara skicka disken till skroten och ge dig en ny.