2023-08-13, 19:29
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Någon som har haft samma problem som jag med deras glömt lösenord funktion, enda sajten som inte funkat för mig.
Citera
2023-08-13, 20:46
Medlem
Beställer nästan bara allt dator och spel relaterat från inet snabb frakt och bra kundservice men nyligen när jag beställde en ps5 så kom den i orginal kartong med fraktsedel på dvs inte packad i nått skydd eller nått så om man ska sälja den blir det utan kartong eller skadad om man ska riva av fraktsedeln med namn adress osv på inte bra alls :/
Citera
2023-08-13, 20:48
Medlem
inet.se är hur bra som helst ända tills dom inte är det. Och då får man se baksidan av vilket skit företag det där är. Jag tycker att det är synd att det inte finns något alternativ och komplett.se är inget att hänga i julgranen heller.

Jag kan styra upp komplett.se till den bästa återförsäljaren någonsin, hör av er till mig så fixar jag er business i Sverige. I annat fall så stanna kvar på en svag 2a plats.
Citera
2023-11-01, 08:29
Medlem
Jag har handlat av Inet sedan de dök upp 2000. De blev populär för oss som hängde på SweClockers. De som har mycket erfarenhet delar troligen mina erfarenheter. Styrkorna syns på utsidan, men svagheterna göms.

Största fördelen är snabb leverans, men beror på att de har anlitat ett annat företag att sköta det. Utbudet är ofta intressent. Webbsidan är bra och smidig med Swishbetalning så länge den inte lägger av pga överbelastning eller tappar lagersaldo. Resten är ungefär lika seriöst som kompisgänget på Barnplaneten.

Deras webbsatsning dubbelklick har varit toppar och dalar. Där kan man spendera mycket tid med chansen att vinna något om man råkar har tur med varierande regler, men oftast köper jag något onödigt från deras drops. Flera saker jag köpt från drops har fungerat dåligt, var på de motvilligt byter ut något även om det finns annan batch eller alternativ. De vill ge tillbaka presentkort istf kontanter vilket bryter mot rätten.

De skryter om en kunnig kundservice vilket jag inte riktigt håller med om. De blir rätt griniga och återkopplar då allt mindre. Ska man returnera något tar det onödigt.lång tid och kravet på returförpackning är att den ska vara bättre än den förpackning de själva skickat. Dock står de med returavi vilket är bra.

De har bra avtal med Posten och går även få tjatiga Instabox. Själva skickar de ofta saker i förpackningar där saker far omkring eller skärmar i originalförpackningar.

För att hamna i rätt kundsegment ska man prioritera snabba leveranser och ha lägre förväntningar på annat. Att kritisera Inet är som att kritisera Jehovas vittnen som är fint på utsidan men ruttet invändigt. Man ska ha koll på lagen då de själva inte har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in