2012-06-09, 01:40
Medlem
TheReefs avatar
Jättesnabb leverans.
Citera
2012-07-11, 21:50
Medlem
Beställde en skräddarsydd dator förra torsdagen, har fått ett mail om att de har godkänt ordern men de har inte ens börjat reservera mina varor.. inte på ett par dagar...
Citera
2012-07-11, 22:20
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Beställde en dator i delar i måndags kl. 13.30 hämtade ut alla paket i tisdags kl. 11.30!!!

Det tog mindre än ett dygn från beställning tills jag kunde hämta ut allt. Snabbaste paketleverans jag varit med om. Betyg 666 av 666!
Citera
2012-07-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malyza
Beställde en skräddarsydd dator förra torsdagen, har fått ett mail om att de har godkänt ordern men de har inte ens börjat reservera mina varor.. inte på ett par dagar...

Samma här och jag beställde för ca 2v sedan snart

EDIT; ngn som vet om de kör med vikarier under sommaren?
Citera
2012-07-12, 11:27
Medlem
kaptentus avatar
jag beställde min dator i april en måndag.. fick den på tisdagen kl4 så mindre än ett dygn vart det!
Citera
2012-07-15, 15:46
Medlem
Tjaba flashback jag fick ett mail från inet där den här informationen följde med
"Då vikten på ordern överskrider viktvillkoren för Postpaket så kommer din order skickas som Företagspaket.
Detta innebär ca 1-2 vardagar längre leveranstid och att det blir annat utlämningssställe"

Då jag beställde en dator som kommer färdibyggd och skärm och tagnetbord och mus undrar jag om det här brukar stå eller om jag får vänta längre pga detta .
TACK PÅ FÖRHAND!
Citera
2012-07-15, 16:36
Medlem
Inet gällande Företagspaket.

Tjaba flashback jag fick ett mail från inet där den här informationen följde med
"Då vikten på ordern överskrider viktvillkoren för Postpaket så kommer din order skickas som Företagspaket.
Detta innebär ca 1-2 vardagar längre leveranstid och att det blir annat utlämningssställe"

Då jag beställde en dator som kommer färdibyggd och skärm och tagnetbord och mus undrar jag om det här brukar stå eller om jag får vänta längre pga detta .
TACK PÅ FÖRHAND!
Citera
2012-07-15, 16:46
Medlem
kimdah2002s avatar
Företagspaket brukar i normala fall vara snabbare än postpaket så jag begriper inte varför dom garderar sig med 1-2 dagar extra. Postpaket hämtar du normalt på Ica men Företagspaket på Posten. Eftersom du troligtvis inte har ett företag så kör posten inte ut paketet till dig vilket annars ingår i priset utan dom skickar en utlämningsblankett istället. Den proceduren kan ta 1-2 dagar extra och det är kanske det dom menar. Du borde ha fått ett kolli-id från posten på ditt paket och kan då kolla på deras hemsida var paketet befinner sig...
Citera
2012-07-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Företagspaket brukar i normala fall vara snabbare än postpaket så jag begriper inte varför dom garderar sig med 1-2 dagar extra. Postpaket hämtar du normalt på Ica men Företagspaket på Posten. Eftersom du troligtvis inte har ett företag så kör posten inte ut paketet till dig vilket annars ingår i priset utan dom skickar en utlämningsblankett istället. Den proceduren kan ta 1-2 dagar extra och det är kanske det dom menar. Du borde ha fått ett kolli-id från posten på ditt paket och kan då kolla på deras hemsida var paketet befinner sig...

Om min dator skickades i fredags och ska ner till helsingborg när tror du att den kommer? jag kan inte vänta
Citera
2012-07-15, 18:10
Medlem
District9s avatar
Ni som tror att monteringen bara är på "800" kr har fel.

Inet är smartare än så!

Vissa delar säljs rätt så dyrt, vill du att dom ska montera ihop en dator så är det oundvikligt att du får dyrare delar med på kalaset. Väljer du att köpa olika delar från olika web butiker så garanterar jag er att det blir mycket billigare.

Skulle säga att monteringen hos inet blir på ca 1 500-2 000 kr pga dyrare delar

Bara varnar er.
Citera
2012-07-15, 18:44
Medlem
kimdah2002s avatar
Det beror på varifrån den skickades men normalt sett bör den vara i Helsingborg på måndag och dom skickar en uttagsblankett till dig o du kan hämta den på tisdag. Har du fått ett kolli-id så kan du hämta den innan.
Citera
2012-07-15, 21:15
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Jättesnabb leverans.

Första gången jag fått ett paket dagen efter jag beställt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in