2013-09-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admare
Nej saknas två kollin. Skit också. Hur kan två som skickades igår komma fram idag medan de andra två ligger kvar på Göteborgs post terminal. Jävla posten alltså
Får jag fråga varför du inte åkte och hämtade delarna hos inet istället för att beställa den via posten när du ändå bor i GBG?
Citera
2013-09-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Får jag fråga varför du inte åkte och hämtade delarna hos inet istället för att beställa den via posten när du ändå bor i GBG?
Långt att åka bor i fel del av göteborg och ingen bil, så blir jobbigt att släpa hem allting på vagnen.

Dock verkar det som allt jag beställt fanns i dessa två paket. Så vette fan vad de skickat i de andra två paketen.
Citera
2013-10-21, 15:18
Medlem
Är det någon som vet varför Inet slutat med sitt fotoutbud på internet?
Citera
2013-10-21, 17:13
Medlem
adolf512s avatar
Deras hantering av RMA har en del att önska, jag har handlat på inet för över 10000kr men de kräver ändå att man först måste skicka en en produkt värd 500kr så att de kan verifiera felet och göra ev reperationer och sedan vänta 10 arbetsdagar på en ny produkt. De är t.o.m så snåla att man måste skriva ut retursedlen skälv.

detta måste vara den mest överskattade datorbutiken i sverige. Jag personligen köper alltid hos butiken som är billigast även om det bara skulle skilja några kr.
Citera
2013-11-25, 02:18
Medlem
DuSomTroddes avatar
Kan inte beställa från deras hemsida, något verkar vara på tok.
Citera
2013-11-25, 19:40
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Deras hantering av RMA har en del att önska, jag har handlat på inet för över 10000kr men de kräver ändå att man först måste skicka en en produkt värd 500kr så att de kan verifiera felet och göra ev reperationer och sedan vänta 10 arbetsdagar på en ny produkt. De är t.o.m så snåla att man måste skriva ut retursedlen skälv.

detta måste vara den mest överskattade datorbutiken i sverige. Jag personligen köper alltid hos butiken som är billigast även om det bara skulle skilja några kr.

Jag ser inget konstigt här alls. Klart som tusan dom måste verifiera felet.
Dessutom, du tror inte att dom mailar dig retursedeln för att det går fortast för dig?

Folk alltså, blir aldrig nöjda
Citera
2013-11-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512

Konstigt. Minns bestämt att dom erbjöd sig att skicka en retursedel till mig när jag hade problem med ett grafikkort. Jag vill inte vara sån men 10000 är inte något rekord så ditt namn sitter vid ingången till kontoret för att alla ska se vad du heter. Oavsett om någon pröjsat upp ett par hundra tusen så är jag rätt säker att dom ändå måste verifiera felet. Vart ska annars gränsen gå?
Citera
2013-12-27, 09:04
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Här bluffar Inet.se med sina priser.
Ett par Corsair Vengeance 1500 v2 höjdes i pris den 24:e och sänktes till det gamla igen den 25:e som en del i "rean"..
Hittat på Inet's facebook.

Corsair Vengeance 1500 v2
Senast redigerad av Grenkomp GRK 2013-12-27 kl. 09:09.
Citera
2014-01-26, 21:04
Medlem
Beställde en processor och en fläkt, hämtade paketet efter 2 dagar och fick till min överraskning en pingvinstång
9/11 would order again
Citera
2014-08-23, 10:14
Medlem
Heej flashback.
Det är så att mitt grafikkort som var köpt via Inet gick sönder och det täcktes under garantin.
Mitt gamla kort var ett GTX 670 som kostade 3499kr när jag köpte det men har utgått ur deras sortiment, Ersättnings kortet jag får nu av dom är ett GTX 770 värde 2790kr.

Min fråga är : Har Inet skyldighet att ersätta kortet med ett annat för samma pris som jag köpte 670 kortet för eller får dom ersätta med ett likvärdigt kort?
Citera
2014-10-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Deutsch
Heej flashback.
Det är så att mitt grafikkort som var köpt via Inet gick sönder och det täcktes under garantin.
Mitt gamla kort var ett GTX 670 som kostade 3499kr när jag köpte det men har utgått ur deras sortiment, Ersättnings kortet jag får nu av dom är ett GTX 770 värde 2790kr.

Min fråga är : Har Inet skyldighet att ersätta kortet med ett annat för samma pris som jag köpte 670 kortet för eller får dom ersätta med ett likvärdigt kort?

Sorry att jag väcker en så gammal tråd, men kände mig skyldig att svara på detta.

Givetvis handlar det om att du ska få ett likvärdigt kort. Allt annat är ju helt befängt, vilket jag hoppas att du innerst inne förstår? Det hade ju missbrukats något vansinnigt om inte så var fallet.
Citera
2014-10-08, 15:58
Medlem
Fruktkonfektyrs avatar
Jag upplever det som att deras sortiment kraftigt minskat det senaste året. Alltså att de begränsat sig till vissa tillverkare i vissa områden. Någon annan som märkt det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in