Köpte en helt ny laptop på Inet. Hade den i två veckor sedan dog den. Lämnade in den.
Inet hade den i en vecka utan att deras tekniker kunde få igång den. Dom skickar den till leverantören som hade den i två veckor till.
Inet ringer mig nu efter 3 veckor och säger att laptoppen är tillbaka och leverantören inte hittade något fel på den så jag kan hämta den. Förvånad så åker jag ner och hämtar den.
Inet lägger fram datorn och en utskrift av felrapporten. Inet ville sedan ha 499 kr för felsökning då leverantören inte hittade något fel på den. Och eftersom inget var fel så täcks det hela inte av garantin. Jag tog deras utskrift av fel rapporten och laptoppen (dom nu låg på disken) och gick ut ur butiken under mild protest av killen bakom disken.
På deras egna lapp där det står att dom ska ha 499 kr. Står det också att deras egna tekniker inte kunde få igång datorn. Får se om dom vågar skicka en räkning. I vilket fall som helst så är jag helt trött på Inet.
Förra året köpte jag en stationär speldator där för 35.000 kronor. När jag kom hem så hade jag massa problem med skärmen (musen lämnade centimeter långa spår efter sig, 3D detaljer "Blödde" på skärmen.
Lämnade in skärmen och då sa dom rätt ut att den skärmen inte gick att använda för spelande utan jag behövde en annan typ av skärm. Dom vägrade ta tillbaka skärmen (Inet har inte öppet köp) Så jag fick köpa en ny skärm för att använda datorn.
Finns det någon bättra butik i västra Götalands län om man vill köpa spel datorer men samtidigt ha kompetent kund support som inte bara vill lura en på pengar hela tiden?
Jag vill inte köpa dom på internet för jag vill ha någonstans att lämna in dom om det är problem och inte behöva posta hela ekipaget för felsökning.
Här är lappen jag fick från Inet minus personliga grejer.
http://i.imgur.com/jIEbINh.jpg
Inköpsdatum. Inet bekräftar att dom inte får den att fungera och sedan kostnad för felsökning fast den är väl inom garanti tiden.