2013-05-26, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Jag Beställde med montering och allt när jag köpte datordelar, det skulle ta 10-15 dagar.
Efter att ha väntat i 17 dagar ringde jag och frågade varför dem inte hade skickats , dem svarade att nätagget hade gått sönder och att jag fick välja en ny. Den hade skickats efter 21 dagar monterad och allt.
När jag öppnade och kollade på det, hade dem monterat chassit fel och hela datorn lät som fanoch var skev. Också fick jag ingen pingvin stång.....
Låter helt otroligt för att vara inet. Kanske dom haft mkt o göra? Själv så fick jag min skräddarsydda dator på 5 dagar typ. Aldrig strulat med leveranser osv bara positiva upplevelser om inet för mig.
Citera
2013-07-15, 11:31
Medlem
gizmo82s avatar
Brukar inet hålla vad dom lovar?

Har beställt en dator som dom ska bygga ihop till mig. Dom sa 7-10 arbetsdagar.
Har skickat mejl för att kolla hur det går men får icke svar.
Kollar man på "mina sida" så står det inget om dom har börjat bygga eller nått.

Menar dom 7-10 arbetsdagar när beställningen är gjord eller när dom börjar bygga?

Skickar dom mejl när dom börjar bygga?
Citera
2013-07-15, 11:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizmo82
Brukar inet hålla vad dom lovar?

Har beställt en dator som dom ska bygga ihop till mig. Dom sa 7-10 arbetsdagar.
Har skickat mejl för att kolla hur det går men får icke svar.
Kollar man på "mina sida" så står det inget om dom har börjat bygga eller nått.

Menar dom 7-10 arbetsdagar när beställningen är gjord eller när dom börjar bygga?

Skickar dom mejl när dom börjar bygga?

När lade du beställningen? All hantering från beställningen till en monterad och klar för att skickas iväg 7 - 10 arbetsdagar. Men man kanske väntar på någon komponent? Det är kanske restnoterat?

Ring istället. Uppger ditt beställningsnummer så får du mer information.
Citera
2013-07-15, 14:02
Medlem
Pierrens avatar
Brukar det ingå strömkabel och SATA-kablar när man köper ett paket delar?
Citera
2013-07-15, 14:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierren

Oftast, men vilka komponenter hade du i åtanke?
Citera
2013-07-15, 15:02
Medlem
Pierrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Oftast, men vilka komponenter hade du i åtanke?

Menar du vilka produkter jag köpt?

Varukorg:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3548764/2013-07-02
Citera
2013-07-15, 16:40
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierren
Jo, jag har fått det för mina HDDs/SSDs.
Citera
2013-07-15, 21:41
Medlem
Årets Datorbutik 2012.
Årets Nätbutik 2012.
Bäst Kundservice 2012.
Citera
2013-09-17, 09:24
Medlem
Vet at detta egentligen har med p sten att göra. Men beställde en dator i delar från inet i torsdags. Den postades på måndagen för att de väntade in två komponenter som de fick in på fredagen.

De verkar ha skickat deb i fyra paket.
De två sista har sorterats två gånger i gbg. Så dem borde jag få idag (bor i gbg).
Men på de två första står det bara Elektronisk förhandsinformation mottagen. Inget mera.
Kommer jag få dem paketen också idag eller måste jag vänta minst en dag till på dem?
Citera
2013-09-17, 10:05
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
När jag beställde min nuvarande dator för ungefär 2 år sedan tog det ett halvår innan allt löste sig med skiten. Mycket var kanske postens fel men tror att saker och ting hade kunnat motverkas direkt, det hade inte behövt ta sex månader.

Sprucket chassi, grafikkort som hänger löst i datorn och defekt hårdvara slutade i att de bestämde sig för att byta ut alla elektroniska delar i datorn istället. De paketerade den heller inte i nytt emballage vid varje sändelse utan återanvände istället samma. Till slut var den knöcklig och skadad den också och erbjöd inte mycket skydd, kanterna hade skavts upp ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av ZitaX
Så har min Taurus Ultra, som jag köpte för 18 000 SEK åkt in för akut reperation för andra gången på mindre än ett år. Efter att ha fryst fast i spel och program, och haft konstanta problem i uppstarten i ett par veckor så har den nu slutat fungera helt.

Moderkortet är tydligen helt förstört, så nu måste jag vänta i minst 10 arbetsdagar innan jag får tillbaka den (roligt när man höll på med arbetsprover till sitt drömjobb och verkligen var i akut behov av att sitta och arbeta flera dar i sträck) ... Jag visste att jag hade fått världens skit när det första som hände efter att jag kopplade in den var att jag fick en Blue Screen, men någon måtta får det väl fan vara??!

Detta påminner om det som hände mig. Min dator blue screenade även när den satte sig i vänteläge, de tyckte att lösningen var att jag skulle göra så att datorn inte alls kunde göra det. Det var dock inte kärnproblemet.
Senast redigerad av SilverCityPsykopat 2013-09-17 kl. 10:09.
Citera
2013-09-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admare
Vet at detta egentligen har med p sten att göra. Men beställde en dator i delar från inet i torsdags. Den postades på måndagen för att de väntade in två komponenter som de fick in på fredagen.

De verkar ha skickat deb i fyra paket.
De två sista har sorterats två gånger i gbg. Så dem borde jag få idag (bor i gbg).
Men på de två första står det bara Elektronisk förhandsinformation mottagen. Inget mera.
Kommer jag få dem paketen också idag eller måste jag vänta minst en dag till på dem?

Fick nyss sms om att två av paketen finns att hämta ut. Ska hämta dem straxt för att se vad dem innehåller. Förhoppningsvis innehåller de allt och de andra två är något fel. Annars måste jag vänta ytterligare dagar vilket är segt eftersom min gamla dator vägrar att starta och jag behöver en dator.
Citera
2013-09-17, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admare
Fick nyss sms om att två av paketen finns att hämta ut. Ska hämta dem straxt för att se vad dem innehåller. Förhoppningsvis innehåller de allt och de andra två är något fel. Annars måste jag vänta ytterligare dagar vilket är segt eftersom min gamla dator vägrar att starta och jag behöver en dator.
Nej saknas två kollin. Skit också. Hur kan två som skickades igår komma fram idag medan de andra två ligger kvar på Göteborgs post terminal. Jävla posten alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in