När jag beställde min nuvarande dator för ungefär 2 år sedan tog det ett halvår innan allt löste sig med skiten. Mycket var kanske postens fel men tror att saker och ting hade kunnat motverkas direkt, det hade inte behövt ta sex månader.
Sprucket chassi, grafikkort som hänger löst i datorn och defekt hårdvara slutade i att de bestämde sig för att byta ut alla elektroniska delar i datorn istället. De paketerade den heller inte i nytt emballage vid varje sändelse utan återanvände istället samma. Till slut var den knöcklig och skadad den också och erbjöd inte mycket skydd, kanterna hade skavts upp ordentligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZitaX
Så har min Taurus Ultra, som jag köpte för 18 000 SEK åkt in för akut reperation för andra gången på mindre än ett år. Efter att ha fryst fast i spel och program, och haft konstanta problem i uppstarten i ett par veckor så har den nu slutat fungera helt.
Moderkortet är tydligen helt förstört, så nu måste jag vänta i minst 10 arbetsdagar innan jag får tillbaka den (roligt när man höll på med arbetsprover till sitt drömjobb och verkligen var i akut behov av att sitta och arbeta flera dar i sträck) ... Jag visste att jag hade fått världens skit när det första som hände efter att jag kopplade in den var att jag fick en Blue Screen, men någon måtta får det väl fan vara??!
Detta påminner om det som hände mig. Min dator blue screenade även när den satte sig i vänteläge, de tyckte att lösningen var att jag skulle göra så att datorn inte alls kunde göra det. Det var dock inte kärnproblemet.