Citat:
Ursprungligen postat av Kulturkampf
Det beror på filmen som gjordes för att visa hur lätt det är att förvanska en historisk händelse, samt att "förlöjliga de som förnekar att förintelsen har ägt rum".
http://sv.wikipedia.org/wiki/Konspiration_58
Jag minns själv hur vi fick se filmen i skolan och sedan fick försöka bevisa att VM 1958 faktiskt hade ägt rumt. Personligen tycker jag att det hade varit mer relevant att faktiskt få höra argument både av "förintelseförnekare" och "förintelsetroende" och sedan diskutera kring detta men det var tydligen mer intressant att förlöjliga folk som tror på "konspirationsteorier". Det ironiska är ju dock att filmen visar hur lätt det är att förvanska en historisk händelse oavsett om man försöker förminska eller förstora händelserna i sig.
Jasså, det förklarar mycket. Jag har inte sett propagandadokumentären ifråga, men jag antar att den gjorde ett starkt intryck på "vänliga" typer som Viktor.
Överhuvudtaget är dessa Shoahtroende mycket obehagliga typer, som utgör sig för att vara vänliga, goda (GoodGuyISwear) osv. Det är faktiskt mycket creepy. Som om de har en ond agenda som de döljer genom självutnämnd godhet.
Men det säger annars mycket om den intellektuella nivån våra Shoahtroende vänner befinner sig på, att de i brist på vetenskapliga argument, börjar OT-trolla om något fotbolls VM som de har gjort i hundratals andra trådar, tusentals gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
http://www.konspiration58.com/default.php
Ännu så länge mig veterligt finns det inga clowner som förnekat forbollsVM 1990, men vem vet när det dyker upp några pajasar som förnekar detta historiska evenemang?
Precis som pajasarna i konspiration58 eller ni som förnekar Förintelsen.
Säker kan man aldrig vara.
/VV
Har du några vetenskapliga kriterier för Shoah? Du verkar tro att det räcker med att frekvent spamma tråden med VM 58 och således har du "vunnit" debatten. VM 58 är inte ett motargument till de teoribildande kraven jag kräver för att fastställa Shoah's giltighet som en vetenskaplig teori.
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Vem påstår (sig veta) att 6 miljoner judar gasades?
Mig veterligen påstår ingen, utom kanske någon
enstaka oupplyst och ignorant stackare, något sådant. Om dina egna teorier om Förintelsen bygger på en missuppfattning av den här digniteten så skulle jag rekommendera att du läser på lite mera innan du börjar ställa frågor om vetenskaplighet i ämnet.
Edit:
Nu tror jag förvisso
inte ens att du hävdar att någon (seriös) har påstått att ca 6 miljoner judar gasades under WWII, men om man eftersöker någon form av vetenskaplighet så gäller det nog att väga sina ord en smula. Gasades är inte samma sak som mördades, och mördades är inte samma sak som dog. Själv anser jag dock att det är mord om man medvetet ser till att människor svälter ihjäl eller dör av sjukdomar.
Att det dödades eller dog judar har jag aldrig bestridit.
Här har vi till exempel bildbevis på tyska soldater mörda någon jude, i Ukraina av alla ställen:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ei...en_Killing.jpg
^^ Men detta är inte Auschwitz, och det är inte bevis för Zyklon B och judetvål, och liknande överdrivna myter. De tyska soldaterna mördade många andra än judar under andra världskriget. De dödade bland annat en hel del ryska soldater de hade tillfångatagit som gisslan, och säkert en hel del andra oskyldiga civila. Att en del judar strök med är inte ett bevis för att det dödades 6 miljoner judar (en siffra som har reviderats upp och ner av judarna själva genom åren, så de har med andra ord inte så bra koll själva), än mindre är det ett bevis för att nazisterna skulle ha gasat judar (hela gastemat var populärt under börjar av 1900-talet; Hitler nämnde det någonstans i Mein Kampf bland annat, troligen därifrån judarna har fått det).
Dessutom, varför skall judiskt liv exalteras och upphöjas som mer värdefullt än alla andra européer som mördades av nazisterna under andra världskriget? En judisk fingernagel är mer värdefull än 10 miljoner ryska liv?
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Finns det någon historisk händelse överhuvudtaget som uppfyller dina krav?
Om ja, vilken då?
/VV
Ja, andra världskriget till exempel. Men ingen jude eller goj påstår å andra sidan att de flesta andra historiska händelser från modern tid, tillbaka till forntiden, är lika säkra och korrekta i deras beskrivningar, som jordens rundhet. Detta görs däremot om Shoah, och därför måste vi gå till botten med Shoah's tydligen enligt er judar, verifierade empiricism.