2012-10-05, 13:29
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
[...] Ni som påstår er veta att det har gasats 6 miljoner judar, vad har ni sett för bevis så att ni kan med oreligiös säkerhet hävda att ni vet att detta har förekommit? [...]
Vem påstår (sig veta) att 6 miljoner judar gasades?

Mig veterligen påstår ingen, utom kanske någon enstaka oupplyst och ignorant stackare, något sådant. Om dina egna teorier om Förintelsen bygger på en missuppfattning av den här digniteten så skulle jag rekommendera att du läser på lite mera innan du börjar ställa frågor om vetenskaplighet i ämnet.

Edit:
Nu tror jag förvisso inte ens att du hävdar att någon (seriös) har påstått att ca 6 miljoner judar gasades under WWII, men om man eftersöker någon form av vetenskaplighet så gäller det nog att väga sina ord en smula. Gasades är inte samma sak som mördades, och mördades är inte samma sak som dog. Själv anser jag dock att det är mord om man medvetet ser till att människor svälter ihjäl eller dör av sjukdomar.
Senast redigerad av d00rkey 2012-10-05 kl. 13:38.
Citera
2012-10-06, 08:23
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Vilka vetenskapliga krav uppfyller holocaust? Håller shoah i ett laboratorium?

Finns det någon historisk händelse överhuvudtaget som uppfyller dina krav?
Om ja, vilken då?

/VV
Citera
2012-10-06, 13:31
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey

Mig veterligen påstår ingen, utom kanske någon enstaka oupplyst och ignorant stackare, något sådant. Om dina egna teorier om Förintelsen bygger på en missuppfattning av den här digniteten så skulle jag rekommendera att du läser på lite mera innan du börjar ställa frågor om vetenskaplighet i ämnet.

Edit:
Nu tror jag förvisso inte ens att du hävdar att någon (seriös) har påstått att ca 6 miljoner judar gasades under WWII, men om man eftersöker någon form av vetenskaplighet så gäller det nog att väga sina ord en smula. Gasades är inte samma sak som mördades, och mördades är inte samma sak som dog. Själv anser jag dock att det är mord om man medvetet ser till att människor svälter ihjäl eller dör av sjukdomar.
Jodå, alltför många som utger sig för att vara "seriösa" proklamerar ofta att "6 miljoner judar gasades" trots att påståendet inte stöds av en enda historiker. Här en journalist som skrev en artikel på Newsmill:

http://www.newsmill.se/print/10047
Citat:
Publicerad: 2009-08-23, Uppdaterad: 2009-08-23
Om författaren:

Journalist och debattör som besökt och rapporterat från Israel och Västbanken 2007 och 2008. Redaktionsmedlem av den antirastiska tidskriften Mana. På Newsmill representerar jag dock enbart mig själv.

[...]

Det var också därför som det inte väckte några större reaktioner från den tyska befolkningen när 6 miljoner judar gasades ihjäl tillsammans med ryska krigsfångar, romer, socialdemokrater, intellektuella, anhängare till Jehovas vittnen och alla som avvek från den nazistiska synen på idealmänniskan.
En sökning på "6 miljoner judar gasades" och "sex miljoner judar gasades" ger sammanlagt ca en halv miljon träffar:

http://www.google.se/search?q=%22Jou...w=1662&bih=836
http://www.google.se/search?q=%22Jou...w=1662&bih=836
Citera
2012-10-06, 14:05
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturkampf
Det beror på filmen som gjordes för att visa hur lätt det är att förvanska en historisk händelse, samt att "förlöjliga de som förnekar att förintelsen har ägt rum".

http://sv.wikipedia.org/wiki/Konspiration_58

Jag minns själv hur vi fick se filmen i skolan och sedan fick försöka bevisa att VM 1958 faktiskt hade ägt rumt. Personligen tycker jag att det hade varit mer relevant att faktiskt få höra argument både av "förintelseförnekare" och "förintelsetroende" och sedan diskutera kring detta men det var tydligen mer intressant att förlöjliga folk som tror på "konspirationsteorier". Det ironiska är ju dock att filmen visar hur lätt det är att förvanska en historisk händelse oavsett om man försöker förminska eller förstora händelserna i sig.
Jasså, det förklarar mycket. Jag har inte sett propagandadokumentären ifråga, men jag antar att den gjorde ett starkt intryck på "vänliga" typer som Viktor.

Överhuvudtaget är dessa Shoahtroende mycket obehagliga typer, som utgör sig för att vara vänliga, goda (GoodGuyISwear) osv. Det är faktiskt mycket creepy. Som om de har en ond agenda som de döljer genom självutnämnd godhet.

Men det säger annars mycket om den intellektuella nivån våra Shoahtroende vänner befinner sig på, att de i brist på vetenskapliga argument, börjar OT-trolla om något fotbolls VM som de har gjort i hundratals andra trådar, tusentals gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
http://www.konspiration58.com/default.php

Ännu så länge mig veterligt finns det inga clowner som förnekat forbollsVM 1990, men vem vet när det dyker upp några pajasar som förnekar detta historiska evenemang?
Precis som pajasarna i konspiration58 eller ni som förnekar Förintelsen.
Säker kan man aldrig vara.

/VV
Har du några vetenskapliga kriterier för Shoah? Du verkar tro att det räcker med att frekvent spamma tråden med VM 58 och således har du "vunnit" debatten. VM 58 är inte ett motargument till de teoribildande kraven jag kräver för att fastställa Shoah's giltighet som en vetenskaplig teori.

Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey

Edit:
Att det dödades eller dog judar har jag aldrig bestridit.

Här har vi till exempel bildbevis på tyska soldater mörda någon jude, i Ukraina av alla ställen:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ei...en_Killing.jpg

^^ Men detta är inte Auschwitz, och det är inte bevis för Zyklon B och judetvål, och liknande överdrivna myter. De tyska soldaterna mördade många andra än judar under andra världskriget. De dödade bland annat en hel del ryska soldater de hade tillfångatagit som gisslan, och säkert en hel del andra oskyldiga civila. Att en del judar strök med är inte ett bevis för att det dödades 6 miljoner judar (en siffra som har reviderats upp och ner av judarna själva genom åren, så de har med andra ord inte så bra koll själva), än mindre är det ett bevis för att nazisterna skulle ha gasat judar (hela gastemat var populärt under börjar av 1900-talet; Hitler nämnde det någonstans i Mein Kampf bland annat, troligen därifrån judarna har fått det).

Dessutom, varför skall judiskt liv exalteras och upphöjas som mer värdefullt än alla andra européer som mördades av nazisterna under andra världskriget? En judisk fingernagel är mer värdefull än 10 miljoner ryska liv?

Citat:
Finns det någon historisk händelse överhuvudtaget som uppfyller dina krav?
Om ja, vilken då?

/VV
Ja, andra världskriget till exempel. Men ingen jude eller goj påstår å andra sidan att de flesta andra historiska händelser från modern tid, tillbaka till forntiden, är lika säkra och korrekta i deras beskrivningar, som jordens rundhet. Detta görs däremot om Shoah, och därför måste vi gå till botten med Shoah's tydligen enligt er judar, verifierade empiricism.
Senast redigerad av EliasAlucard 2012-10-06 kl. 14:30.
Citera
2012-10-06, 14:27
Medlem
Citat:

Här har vi till exempel bildbevis på tyska soldater mörda någon jude, i Ukraina av alla ställen:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ei...en_Killing.jpg
"Mord" är verkligen att ta i. Det kan mycket väl vara en vanlig avrättning av partisaner på bilden.

Sen ska man alltid vara skeptisk till bilder. Sovjet var förtjusta i bildmanipulering: http://englishrussia.com/2012/09/06/...s-in-the-ussr/
Senast redigerad av Transform 2012-10-06 kl. 14:38.
Citera
2012-10-06, 21:27
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ja, andra världskriget till exempel.

För ordningens skull, vilka vetenskapliga bevis har du för WW2?

/VV
Citera
2012-10-06, 21:56
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
För ordningens skull, vilka vetenskapliga bevis har du för WW2?

/VV
Det oändligt antal videoklipp, dokumentärer, nyhetsartiklar, krigsskadade stridsplan och andra efterrester, minor och annat som härrör från den tiden, torde säkra vetskapen om andra världskriget som en riktig, verklig historisk händelse bortom alla tvivel (notera att jag inte nämnde vittnesmål).

Det hade varit en helt annan sak om ni judar bara hävdade att det har förekommit ett massmord mot er folkgrupp, men när ni påstår att Shoah är lika bevisad som jordens rundhet, då gäller det för er att ni faktiskt hostar upp bevisen. Jag vill som sagt ha DNA analyser från gasade judelik, samt omanipulerade bilder och videoklipp, och gärna lite Hitlerdokument där Hitler godkänner/verkställer folkmordsprocessen. Klarar ni inte av att leverera detta så tycker jag att ni skall lägga av med att upphöja Shoah till en vetenskaplig teori.
Citera
2012-10-07, 21:55
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Det oändligt antal videoklipp, dokumentärer, nyhetsartiklar, krigsskadade stridsplan och andra efterrester, minor och annat som härrör från den tiden, torde säkra vetskapen om andra världskriget som en riktig, verklig historisk händelse bortom alla tvivel (notera att jag inte nämnde vittnesmål).

Så några minor är ett vetenskapligt bevis för WW2? Tillåt oss andra att undra vad du menar med vetenskap i minorna.
Hur vet vi att minorna är från det kriget eller något annat?
Var är vetenskapen?

Två inlägg upp tar Transform och krossar dina bevis i ren Förnekaranda genom att berätta att det förekommer manipuleringar av fotografier.
Då kan man också manipulera dokument och videoklipp.
Förresten, fanns det videos under WW2?
Nej, det gjorde det inte, så i detta hänseende, med en Förintelseförnekartwist, är ditt vetenskapliga bevis (sic!) inte värt vatten.

Skadade flygplan har det alltid funnits och kommer alltid att finnas så länge det finns flygplan. Men hur bevisar vetenskapen att de skadats under WW2?
Du får utveckla det vetenskapliga lite mer så att alla kan följa med dina tankebanor.

Du kräver en massa bevis som ska vara vetenskapliga om Förintelsen och klarar inte ut samma sak speciellt bra för WW2.

Samma, eller liknande saker du tar upp kan ungefärligen sägas om Förintelsen också naturligtvis.

Citat:
Det hade varit en helt annan sak om ni judar
Pajas!
Min morfars mamma var tyska.
Tror hennes mamma i sin tur var fransyska.
I övrigt känner jag inte till någon annan nationell förekomst än svensk, i min släkt.

/VV
Senast redigerad av Vänlige Viktor 2012-10-07 kl. 21:58.
Citera
2012-10-07, 23:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
"Mord" är verkligen att ta i. Det kan mycket väl vara en vanlig avrättning av partisaner på bilden.

Sen ska man alltid vara skeptisk till bilder. Sovjet var förtjusta i bildmanipulering: http://englishrussia.com/2012/09/06/...s-in-the-ussr/

Beror hu man ser på det.
Mord i våra ögon, eftersom det finns väl ingen dom på han? Vad är det för bevis han var partisan?
Har du vetenskapliga bevis för han blide dömd som partisan?

Alltså, var det nog troligtvis mord på en oskyldig.
Citera
2012-10-07, 23:20
Medlem
Kulturkampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Beror hu man ser på det.
Mord i våra ögon, eftersom det finns väl ingen dom på han? Vad är det för bevis han var partisan?

Hur kan du dra slutsatsen att det troligtvis var mord på en oskyldig? Håller du inte med William Cowper om att "avsaknaden av bevis är inget bevis för motsatsen"?
Citera
2012-10-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Beror hu man ser på det.

Nej, du kan inte utgå från att personen på bilden är ett oskyldig mordoffer när vi inte vet någonting om honom och varför han skjuts. Bilden i sig, om den är genuin, är inte ett bevis på någonting annat än en avrättning.
Citera
2012-10-08, 08:27
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Nej, du kan inte utgå från att personen på bilden är ett oskyldig mordoffer när vi inte vet någonting om honom och varför han skjuts. Bilden i sig, om den är genuin, är inte ett bevis på någonting annat än en avrättning.

Tror du det var en rättegång som föregick avrättningen?

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in