2015-11-19, 16:24
Medlem
mrtowlies avatar
Trevligt avsnitt, skrattade till i igenknnelse ver de dr jvla pilarna som man luras klicka p.

Gtt att PC-principal ntligen fr lite motstnd, han brjar bli riktigt irriterande.
Citera
2015-11-19, 18:07
Medlem
Bewnhurs avatar
Trevligt avsnitt. Syntaxfelet hos rektorn var faktiskt en ganska bra verklighetsbild p hur den vita medelklassen ska skydda minoriteter ifrn sig sjlva. Jag uppskattade ocks att de visade att mnga av godhetsryttarna r ute efter ryggdunkningar (eller fitta i det hr fallet).

Angende vad PC och reklam har med varandra att gra s tycker jag att det r en knga t media. Vi kan inte lngre skilja p nyheter och reklam, d r det all verdriven PC smrja som r reklam (Bruce ska vara Katylun, annars r en hatisk mnniska).

Jag gillar ven att de tog upp hur pass bra PC-mnniskor r p att anvnda sig av bristande argument s som slippery slope och liknande fula metoder (Han kan vara nsta Hitler ).
Citera
2015-11-19, 23:01
Medlem
Klockrent avsnitt. Fan vad jag garvade nr Butters pappa beskrev sin oro samtidigt som mamma Stotch kollar i sin mobil.
Riktigt gott att staden brjar st emot, hoppas det kommer ngra mer gamla bekanta.

Trodde dock ISIS skulle ligga bakom, men Ads funkar med, det rcker vl med Garrisons Fu*kthemall-kampanj.
Citera
2015-11-19, 23:43
Medlem
Varfr krde Mr Garrison ihjl massa mnniskor p slutet? Var det ads eller?
Citera
2015-11-19, 23:56
Medlem
Elementarts avatar
Tyckte att detta var det bsta avsnittet hittills p ssongen, de beskriver s klockrent hur det ser ut idag med politiskt korrekthet.
Citera
2015-11-20, 00:08
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--

Det var inte Garrison, det var Jenner-missfostret. En ploj fr att det hnt p riktigt. Och inte bara 1, utan tv gnger har missfostret varit inblandad i olyckor med ddlig utgng fr andra och missfostret har klarat sig varje gng.

Bra avsnitt frvrigt. Sknt att dom driver med SJW`s och PK fittor
Citera
2015-11-20, 00:10
Medlem
Krsus Sorks avatar
Citat:
Det var vl Jenner som krde? D handlar det mer om att Jenner var iblandad i en trafikolycka fr ett tag sedan dr en kvinna dog.
Citera
2015-11-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Det var inte Garrison, det var Jenner-missfostret. En ploj fr att det hnt p riktigt. Och inte bara 1, utan tv gnger har missfostret varit inblandad i olyckor med ddlig utgng fr andra och missfostret har klarat sig varje gng.

Bra avsnitt frvrigt. Sknt att dom driver med SJW`s och PK fittor
Hehe ok d fattar jag. Men d lr hon ju inte komma tillbaka som rektor d.

Roligt nr PCP gr och samlar in samtycken i PC-huset efter sexpartyt. Jag visste inte att samtyckeslagen varit en grej i USA ocks.
Citera
2015-11-20, 19:02
Medlem
Inte ett roligt gonblick detta avsnitt. De upprepar skmt och kr p samma tema hela jvla ssongen.

SP har gtt ner sig rejlt.
Citera
2015-11-20, 19:09
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
r lite kluven till pk-temat fr den hr ssongen.

Under vldigt mnga r s behll South Park det ldre nittiotals-Colorado som bakgrund. En vit smstad dr Token fick heta Token av frklarliga skl. Sedan s drev de med USA och olika trender.

Men vad som hnt de senaste femton ren r ju att USA "frsvenskats". Om man fljer pk-utspel i USA s r det precis lika flippat som i Sverige. Negrer som hungerstrejkar p ett amerikanskt toppuniversitet fr att nn oknd kletade upp ett hakkors av mnsklig avfring. Galna sk rasifierade som skller ut fretrdare fr universitet fr att han tyckte att man inte ska infra kldkoder p Halloween. Safe Spaces, knppa fettofeminister, hittep-hatbrott, antivit hatpropaganda ... Utver detta s har USA om n i relativt sett mindre skala precis som Sverige aveuropeiserats genom en av samhllseliten ptvingad massinvandring av ickeeuroper. S det vita smstads-Colorado som existerade p nittiotalet r lika fjrran som en svensk smstad utan araber. Resultatet r att verklighetens USA faktiskt p mnga stt r knppare n South Park-satirens.

Ser en del av frndringarna fr rets ssong att man helt enkelt uppdaterar smstaden till ngot som bttre verenstmmer med hur dagens USA faktiskt ser ut.

En hjdpunkt i senaste avsnittet var nr vnsterhipsterna glatt tittade bort nr polisen i slutet rensade bort uteliggarna. Detta fr att det faktiskt r s det fungerar i verkligheten. Modern vnster sysslar med statuskamp fr vre medelklass och r totalt likgiltiga infr fattiga s lnge som de fattiga inte kan anvndas som ett vapen i statuskampen.

Du min gode herre r en gentleman och en klarsynt fan.
Tnkte sjlv i samma banor och nu besparade du mig att skriva ett lngt (och frmodligen frvirrat) inlgg. Tack.
Citera
2015-11-20, 20:39
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Roligt nr PCP gr och samlar in samtycken i PC-huset efter sexpartyt. Jag visste inte att samtyckeslagen varit en grej i USA ocks.

Precis samma progressiva knppis-policys implementeras av de vnsterliberala eliterna i nstan varenda vitt land. Finns massor av knpp svensk skit som man sedan upptcker ven implementeras i UK och USA (+ skert massor av lnder jag har mindre insyn i). T o m slagorden r desamma. Mycket drfr som vnsterliberala slagord inom feminism/massinvandring/hbtqp ofta framstr som lite konstiga. Det r liksom direktversttningar med babelfish som vnsterliberalerna sedan av ren lathet inte orkar justera till korrekt svenska.

Senaste avsnittet var frvrigt guldigt.
Citera
2015-11-21, 01:41
Medlem
El Capitanos avatar
Bra avsnitt igen!

Min favoritscen var nog i brjan nr den "toleranta" PK-fascisten terigen exploderar, och undrar vem som skrivit artikeln med ordet retarded och det visar sig vara Jimmy Valmer, fantastisk blick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in