2015-11-19, 16:24
Medlem
mrtowlies avatar
Trevligt avsnitt, skrattade till i igenkännelse över de där jävla pilarna som man luras klicka på.

Gött att PC-principal äntligen får lite motstånd, han börjar bli riktigt irriterande.
Citera
2015-11-19, 18:07
Medlem
Bewnhurs avatar
Trevligt avsnitt. Syntaxfelet hos rektorn var faktiskt en ganska bra verklighetsbild på hur den vita medelklassen ska skydda minoriteter ifrån sig själva. Jag uppskattade också att de visade att många av godhetsryttarna är ute efter ryggdunkningar (eller fitta i det här fallet).

Angående vad PC och reklam har med varandra att göra så tycker jag att det är en känga åt media. Vi kan inte längre skilja på nyheter och reklam, då är det all överdriven PC smörja som är reklam (Bruce ska vara Katylun, annars är en hatisk människa).

Jag gillar även att de tog upp hur pass bra PC-människor är på att använda sig av bristande argument så som slippery slope och liknande fula metoder (Han kan vara nästa Hitler ).
Citera
2015-11-19, 23:01
Medlem
Klockrent avsnitt. Fan vad jag garvade när Butters pappa beskrev sin oro samtidigt som mamma Stotch kollar i sin mobil.
Riktigt gott att staden börjar stå emot, hoppas det kommer några mer gamla bekanta.

Trodde dock ISIS skulle ligga bakom, men Ads funkar med, det räcker väl med Garrisons Fu*kthemall-kampanj.
Citera
2015-11-19, 23:43
Medlem
Varför körde Mr Garrison ihjäl massa människor på slutet? Var det ads eller?
Citera
2015-11-19, 23:56
Medlem
Elementarts avatar
Tyckte att detta var det bästa avsnittet hittills på säsongen, de beskriver så klockrent hur det ser ut idag med politiskt korrekthet.
Citera
2015-11-20, 00:08
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--

Det var inte Garrison, det var Jenner-missfostret. En ploj för att det hänt på riktigt. Och inte bara 1, utan två gånger har missfostret varit inblandad i olyckor med dödlig utgång för andra och missfostret har klarat sig varje gång.

Bra avsnitt förövrigt. Skönt att dom driver med SJW`s och PK fittor
Citera
2015-11-20, 00:10
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Det var väl Jenner som körde? Då handlar det mer om att Jenner var iblandad i en trafikolycka för ett tag sedan där en kvinna dog.
Citera
2015-11-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Det var inte Garrison, det var Jenner-missfostret. En ploj för att det hänt på riktigt. Och inte bara 1, utan två gånger har missfostret varit inblandad i olyckor med dödlig utgång för andra och missfostret har klarat sig varje gång.

Bra avsnitt förövrigt. Skönt att dom driver med SJW`s och PK fittor
Hehe ok då fattar jag. Men då lär hon ju inte komma tillbaka som rektor då.

Roligt när PCP går och samlar in samtycken i PC-huset efter sexpartyt. Jag visste inte att samtyckeslagen varit en grej i USA också.
Citera
2015-11-20, 19:02
Medlem
Inte ett roligt ögonblick detta avsnitt. De upprepar skämt och kör på samma tema hela jävla säsongen.

SP har gått ner sig rejält.
Citera
2015-11-20, 19:09
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Är lite kluven till pk-temat för den här säsongen.

Under väldigt många år så behöll South Park det äldre nittiotals-Colorado som bakgrund. En vit småstad där Token fick heta Token av förklarliga skäl. Sedan så drev de med USA och olika trender.

Men vad som hänt de senaste femton åren är ju att USA "försvenskats". Om man följer pk-utspel i USA så är det precis lika flippat som i Sverige. Negrer som hungerstrejkar på ett amerikanskt toppuniversitet för att nån okänd kletade upp ett hakkors av mänsklig avföring. Galna sk rasifierade som skäller ut företrädare för universitet för att han tyckte att man inte ska införa klädkoder på Halloween. Safe Spaces, knäppa fettofeminister, hittepå-hatbrott, antivit hatpropaganda ... Utöver detta så har USA om än i relativt sett mindre skala precis som Sverige aveuropeiserats genom en av samhällseliten påtvingad massinvandring av ickeeuropéer. Så det vita småstads-Colorado som existerade på nittiotalet är lika fjärran som en svensk småstad utan araber. Resultatet är att verklighetens USA faktiskt på många sätt är knäppare än South Park-satirens.

Ser en del av förändringarna för årets säsong att man helt enkelt uppdaterar småstaden till något som bättre överenstämmer med hur dagens USA faktiskt ser ut.

En höjdpunkt i senaste avsnittet var när vänsterhipsterna glatt tittade bort när polisen i slutet rensade bort uteliggarna. Detta för att det faktiskt är så det fungerar i verkligheten. Modern vänster sysslar med statuskamp för övre medelklass och är totalt likgiltiga inför fattiga så länge som de fattiga inte kan användas som ett vapen i statuskampen.

Du min gode herre är en gentleman och en klarsynt fan.
Tänkte själv i samma banor och nu besparade du mig att skriva ett långt (och förmodligen förvirrat) inlägg. Tack.
Citera
2015-11-20, 20:39
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Roligt när PCP går och samlar in samtycken i PC-huset efter sexpartyt. Jag visste inte att samtyckeslagen varit en grej i USA också.

Precis samma progressiva knäppis-policys implementeras av de vänsterliberala eliterna i nästan varenda vitt land. Finns massor av knäpp svensk skit som man sedan upptäcker även implementeras i UK och USA (+ säkert massor av länder jag har mindre insyn i). T o m slagorden är desamma. Mycket därför som vänsterliberala slagord inom feminism/massinvandring/hbtqp ofta framstår som lite konstiga. Det är liksom direktöversättningar med babelfish som vänsterliberalerna sedan av ren lathet inte orkar justera till korrekt svenska.

Senaste avsnittet var förövrigt guldigt.
Citera
2015-11-21, 01:41
Medlem
El Capitanos avatar
Bra avsnitt igen!

Min favoritscen var nog i början när den "toleranta" PK-fascisten återigen exploderar, och undrar vem som skrivit artikeln med ordet retarded och det visar sig vara Jimmy Valmer, fantastisk blick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in